بازدید 489
0

انیمیشن کوکو Coco 2017

انیمیشن کوکو Coco 2017 محصول مشترک کمپانی های والت دیزنی و پیکسار است. این انیمیشن در تاریخ 22 نوامبر سال 2017 اکران شد و به کارگردانی و ایده پردازی  Lee Unkrich ساخته شد. انیمیشن کوکو بر اساس الهامی از  روز مردگان که جزو تعطیلات و بخشی از فرهنگ کشور مکزیک است ساخته شد. این فیلم مورد ستایش و تحسین بسیاری از سوی منتقدین برای موسیقی متن، داستان، صدا پیشگی حرفه ای  و احترام به فرهنگ کشور مکزیک قرار گرفت. انیمیشن کوکو جوایز بسیاری دریافت کرد از جمله برنده ی 2 جایزه اسکار برای بهترین فیلم انیمیشنی و بهترین موزیک اورجینال و برنده ی جایزه ی بهترین انیمیشن از سوی گلدن گلوب شد.

روایت داستانی انیمیشن کوکو

در کشور مکزیک و شهر سانتا سیسیلیا پسر 12 ساله ای به نام میگل زندگی می کند. او همیشه در رویای تبدیل شدن به یک موزیسین حرفه ای است. اما موسیقی در خانواده ی میگل ممنوع است چون مادر مادر مادربزرگش، ایملدا با یک موزیسین ازدواج کرده بود و شوهرش او و دختر 3 ساله اش را تنها گذاشت تا به سراغ ارزوهایش در حرفه ی موسیقی برود و هرگز بازنگشت. پس از این اتفاق ایملدا موسیقی را در کل خانواده اش ممنوع کرد و کار ساختن کفش را راه اندازی کرد. میگل هم اکنون با بزرگ خاندان کوکو (دختر ایملدا) و بقیه زندگی می کند و کل خانواده سنت کفش سازی را ادامه دادند.

میگل که علاقه ی زیادی به آهنگساز معروف ارنستو دلا کروز دارد مخفیانه آهنگ های او را با گیتار تمرین می کند. در روز مردگان میگل به صورت تصادفی قاب عکس کوکو و پدر و مادرش را می شکند و وقتی عکس را بیرون می اورد متوجه می شود که عکس پدر پدر پدربزرگش که قسمت صورتش پاره شده است گیتار ارنستو دلا کروز را در دست دارد. میگل به این نتیجه میرسد که از نسل ارنستو دلا کروز است و تصمیم می گیرد در مسابقات استعداد یابی که در روز مردگان برگزار می شود شرکت کند با اینکه خانواده اش اینکار را برای او قدغن کرده اند. او مخفیانه وارد مقبره ی ارنستو دلا کروز می شود و گیتار او را می دزدد اما زمانی که ان را می نوازد ناگهان او از دید همه نامرئی می شود. میگل اقوام مرده اش را پیدا می کند که می توانند او را ببینند و از سرزمین مردگان برای دیدن اقوامشان به سرزمین زنده ها امده اند. میگل همراه با اقوامش به سرزمین مرده ها می روند تا مشکل را پیدا کنند و وقتی به انجا می رسند میبینند که ایملدا نمی تواند عبور کند و به سرزمین زنده ها برود چون میگل عکس او را از روی طاقچه خانوادگی برداشته است. میگل متوجه می شود که به علت دزدی از یک مرده در روز مردگان نفرین شده است و تنها راه برگشتن او به سرزمین زنده ها این است که یکی از اقوام مرده اش او را دعای خیر کند. همچنین اگر تا طلوع افتاب این کار انجام نشود میگل برای همیشه جزو مردگان می شود. ایملدا به میگل پیشنهاد می دهد که حاضر است او را دعای خیر کند ولی به شرط اینکه تمام فعالیت های مربوط به موسیقی اش را متوقف کند. میگل قبول نمی کند و تصمیم میگیرد روح ارنستو دلا کروز را پیدا کند و از او دعای خیر بطلبد.

در انیمیشن کوکو میگل با هکتور اشنا می شود که ادعا می کند ارنستو دلا کروز را می شناسد و به میگل کمک می کند که او را پیدا کند به شرطی که میگل عکس او را با خودش به سرزمین زنده ها ببرد تا هکتور بتواند عبور کند و دخترش را ببیند قبل از اینکه دخترش او را فراموش کند و هکتور برای همیشه ناپدید شود.  هکتور به میگل کمک می کند در یک مسابقه استعداد یابی شرکت کند که جایزه ی ان یک دعوتنامه به عمارت ارنستو دلا کروز است. اما در هنگام مسابقه میگل اعضای خانواده اش را در بین جمعیت می بیند که دنبال او می گردند و مجبور به فرار می شود. میگل مخفیانه وارد عمارت می شود و خودش را به ارنستو معرفی می کند ارنستو از او استقبال می کند و به همه اعلام می کند که میگل از نسل اوست. هکتور با آنها رو به رو می شود و از میگل درخواست می کند که طبق قرار عکسش را با خود به سرزمین زنده ها برگرداند. ارنستو و هکتور با هم درگیر شده و بحثشان می شود و میگل متوجه می شود آنها با هم کار می کردند ولی زمانی که هکتور تصمیم گرفته به خانه برگردد ارنستو عصبانی شده و او را مسموم کرده و به قتل می رساند. سپس گیتار و اهنگ های او را دزدیده و به وسیله ی آنها مشهور شده است. برای محافظت از شهرتش ارنستو عکس را پیش خود نگه می دارد و دستور می دهد میگل و هکتور را درون چاه بیاندازند و …

 

 

صداگذاران انیمیشن کوکو

Anthony Gonzalez در نقش میگل

Gael García Bernal در نقش هکتور

Benjamin Bratt  در نقش ارنستو دلا کروز

Alanna Ubach در نقش ایملدا

Renée Victor در نقش النا دختر کوکو

Ana Ofelia Murguía در نقش کوکو

 

باکس افیس انیمیشن کوکو

انیمیشن کوکو بسیار پر افتخار ظاهر شد و در امریکا و کانادا بیش از 209 میلیون دلار به فروش رسید. همچنین در کشور های دیگر بیش از 597 میلیون دلار درامد کسب کرد. انیمیشن کوکو که با بودجه ی 175 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد باکس افیس جهانی فوق العاده ی 807 میلیون دلاری را برای خود رقم بزند. انیمیشن کوکو به جز 2 جایزه ی اسکار و یک جایزه ی گلدن گلوب جوایز بسیار دیگری نیز برنده شد و موفقیت عظیمی در دید تماشاگران نیز کسب کرد. تماشای این انیمیشن زیبا را به شما توصیه می کنیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *