بازدید 1005
0

انیمیشن دلیر Brave 2012

انیمیشن دلیر Brave 2012 یک فیلم انیمیشنی خیالی امریکایی است که با همکاری کمپانی های والت دیزنی و پیکسار ساخته شد. این انیمیشن در تاریخ 22 ژوئن سال 2012 اکران شد. انیمیشن دلیر به کارگردانی  Mark Andrews و Brenda Chapman ساخته شد و داستان این انیمیشن نیز از Chapman بوده است. این فیلم مورد تحسین و تقدیر منتقدین قرار گرفت و باکس افیس بسیار خوبی را بدست اورد. انیمیشن دلیر برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم انیمیشنی شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

 

روایت داستانی انیمیشن دلیر

داستان انیمیشن دلیر در کشور اسکاتلند در حدود قرن پنجم می باشد که ، پرنسس مریدا از قبیله ی دانبراخ زندگی می کند. در تولد 6 سالگی مریدا از پدرش، پادشاه فرگوس یک تیر و کمان هدیه می گیرد. مادرش ، ملکه الینور با این مهارت مخالف است و اعتقاد دارد برای یک پرنسس مهارت جالبی نیست. همین طور که شاه با دخترش تیر اندازی را تمرین می کند مریدا به دنبال تیر شلیک شده می رود تا ان را بیاورد و با یک نور جادویی رو به رو می شود که خیلی سریع ناپدید می شود.کمی بعد خرس وحشی به نام مردو به خانواده حمله می کند. مریدا به همراه مادرش با اسب از انجا فرار می کنند در حالیکه شاه فرگوس و سربازانش با مردو مبارزه می کنند. در این مبارزه فرگوس یکی از پاهایش را از دست می دهد.

10 سال پس از این ماجرا ملکه الینور به پرنسس مریدا می گوید که باید با یکی از پسران متحدان پدرش ازدواج کند. ملکه الینور برای دخترش توضیح می دهد که اگر اینکار صورت نگیرد ممکن است صلح دانبراخ را نابود کند. الینور داستان یک پرنس را برای مریدا تعریف می کند که غرورش اجازه نداد از دستورات پدرش پیروی کند و باعث نابودی پادشاهی شد. قبیله ها با پسرانشان به قصر می ایند تا در مسابقات شرکت کنند و برنده ی مسابقه به نامزدی پرنسس مریدا در می اید. شرط حضور در مسابقه تیر اندازی این است که فرزند اول یکی از بزرگان 4 قبیله باشی. در میانه ی مسابقه مریدا وارد زمین شده و اعلام می کند که به عنوان فرزند اول می تواند در مسابقه شرکت کند و به اسانی خواستگارانش را در مسابقه شکست می دهد و باعث تحقیر شدن قبایل دیگر می شود.

پس از اینکه مادرش او را برای اینکار حسابی دعوا می کند مریدا گریه کنان به جنگل فرار می کند. نور دوباره برای او نمایان می شود و او را به کلبه ی یک جادوگر پیر راهنمایی می کند. در انیمیشن دلیر مریدا با جادوگر معامله می کند و گردن بندش را در ازای یک طلسم برای تغییر دادن سرنوشتش می دهد. جادوگر به او یک کیک جادو شده می دهد. مریدا به قصر باز می گردد و کیک را به مادرش می دهد با این امید که پس از خوردن ان نظر مادرش عوض شود. اما کیک مادرش را به یک خرس تبدیل می کند که نمی تواند صحبت کند ولی هنوز هوشیاری انسانی دارد. مریدا برای شکستن طلسم همراه با مادرش به کلبه ی جادوگر می رود ولی جادوگر دیگر آنجا نیست. مریدا پیغامی از طرف جادوگر در کلبه اش پیدا می کند که به مریدا می گوید طلسم در طلوع خورشید دوم دائمی می شود مگر اینکه مریدا رابطه ی شکسته شده با غرور را درست کند. مریدا و الینور نور ها را دنبال می کنند و به خرابه های قدیمی می رسند و در آنجا مریدا متوجه می شود که موردو، خرس وحشی همان پرنس داستان مادرش است که از جادوگر طلسمی برای تغییر گرفته است و به خرس تبدیل شده است. مریدا به خودش قول می دهد که هر طور شده طلسم را بشکند و مادرش را نجات دهد.

مریدا به خاطر می اورد که در حین دعوا با مادرش پرده ی نقاشی مادرش را پاره کرده است و تصمیم می گیرد به قصر برگردد و ان را تعمیر کند. بعد از بازگشت به قصر مریدا و الینور متوجه می شوند که قبایل با هم درگیر شده اند و نزدیک است که جنگی در بین آنها اتفاق بیافتد. مریدا تصمیم می گیرد که خودش را اماده برای ازدواج اعلام کند تا مانع جنگ شود اما مادرش او را تشویق می کند که سنت ها را بشکند و به پسران قبایل پیشنهاد دهد که بهتر است با هر کس که دوست دارند در زمان مناسب ازدواج کنند. قبایل شرایط جدید را می پذیرند و اتحاد میان آنها قدرتمند تر می شود. مریدا مخفیانه با الینور وارد اتاق پرده ی نقاشی می شوند. الینور که در حال از دست دادن انسانیتش است به فرگوس حمله می کند ولی وقتی هوشیاری اش را بدست می اورد از قصر فرار می کند. فرگوس که حاضر نیست باور کند این خرس همان ملکه است مریدا را در اتاق زندانی می کند و با قبایل به تعقیب خرس می رود تا او را بکشد و …

 

صداگذاران انیمیشن دلیر

Kelly Macdonald در نقش پرنسس مریدا از قبیله ی دانبراخ

Peigi Barker در نقش پرنسس مریدا در 6 سالگی

Emma Thompson در نقش ملکه الینور، مادر مریدا

Billy Connolly در نقش شاه فرگوس، پدر مریدا

Julie Walters در نقش جادوگر

Robbie Coltrane در نقش لرد دینگوال

باکس افیس انیمیشن دلیر

انیمیشن دلیر بیش از 237 میلیون دلار در امریکا و کانادا به فروش رسید. در کشور های دیگر بیش از 303 میلیون دلار درامد کسب کرد. انیمیشن دلیر که با برنده شدن جایزه ی اسکار درخشید و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند با بودجه ی 185 میلیون دلاری ساخته شد و موفق شد باکس افیس جهانی 540 میلیون دلاری را به خود اختصاص دهد. این انیمیشن هشتمین انیمیشن پر درامد کمپانی پیکسار است.  انیمیشن دلیر در رتبه ی سومین انیمیشن پرفروش آن سال قرار گرفت.

 

انیمیشن دلیر 2

کارگردان این انیمیشن در مصاحبه ای اعلام کرد احتمال ساخت قسمت بعدی این انیمیشن وجود دارد اما از زمان ساخت ان هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *