بازدید 218
0

انیمیشن مرد عنکبوتی 2018

انیمیشن مرد عنکبوتی Spider-Man: Into the Spider-Verse در دنیای عنکبوتی یک انیمیشن قهرمانی بر اساس داستان های مصور مارول است. این انیمیشن توسط کمپانی سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز با همکاری کمپانی مارول ساخته شد و در تاریخ 14 دسامبر سال 2018 اکران شد. با کارگردانی  Bob Persichetti , Peter Ramsey و Rodney Rothman فیلمنامه نوشته شده توسط  Phil Lord . مرد عنکبوتی موفق شد امتیاز فوق العاده بالایی را از منتقدین کسب کند و موفقیت های بی نظیری همچون برنده شدن جایزه اسکار بهترین انیمیشن را برای سازندگانش رقم زد.

روایت داستانی انیمیشن مرد عنکبوتی

مایلز مورالز نوجوان سعی میکند به سختی بر اساس انتظارات پدرش زندگی کند. پدر او جفرسون دیویس یک افسر پلیس است که مرد عنکبوتی را همیشه یک تهدید به شمار می اورد. مایلز به یک مدرسه شبانه روزی منتقل شده است اما یواشکی بیرون میزند و به دیدن عمویش ارون دیویس میرود. عمویش او را به یک ایستگاه متروی متروکه میبرد تا نقاشی های دیواری بکشد. در همین حین یک عنکبوت رادیواکتیو او را نیش میزند و نیروهایی شبیه به مرد عنکبوتی به او منتقل میکند. مدتی بعد او به ایستگاه باز می گردد تا عنکبوت را پیدا کند اما اتفاق دیگری می افتد. در انیمیشن مرد عنکبوتی مرد عنکبوتی و مردی به نام ویلسون فیسک را در حال جنگ میبیند. فیسک دستکاهی را طراحی کرده است تا بتواند با دنیاهای دیگر ارتباط برقرار کند و ورژن مشابه زن و پسرش را پیدا کند که در یک تصادف ماشین کشته شدند. مرد عنکبوتی در حال تقلا برای خاموش کردن دستگاه و از بین بردن ان است و با نیرو های فیسک مبارزه می کند. مرد عنکبوتی مایلز را نجات می دهد و متوجه شباهت او با خودش میشود در همین هنگام دیو سبز مرد عنکبوتی را به اشعه های دستگاه میکوبد انفجار رخ می دهد و در این حادثه دیو سبز کشته می شود مرد عنکبوتی هم زخمی می شود. مرد عنکبوتی یک فلش به مایلز می دهد که حاوی اطلاعات برای از بین بردن دستگاه است و به او اخطار می دهد که اگر فیسک دوباره ماشین را فعال کند ممکن است شهر را نابود کند.

در انیمیشن مرد عنکبوتی مایلز در وحشت کشته شدن مرد عنکبوتی به دست فیسک را تماشا میکند و از دست پرولر یکی از نیروهای فیسک فرار می کند. مایلز تلاش میکند تا توانایی های مرد عنکبوتی را در خودش فعال کند اما از یک شاختمان سقوط می کند و باعث اسیب دیدن فلش می شود. با نا امیدی به سوی قبر مرد عنکبوتی می رود و در انجا پیتر پارکر را می بیند. یک ورژن پیرتر از مرد عنکبوتی که از یک جهان دیگر امده است. پیتر قبول می کند که به مایلز اموزش بدهد. انها باهم به شرکت فیسک میروند تا اطلاعات نابود شده فلش را دوباره به دست اورند. انها دانشمند سازنده ی دستگاه را پیدا میکنند و او با گرفتن نمونه از پیتر اعلام می کند که اگر مدت زیادی در این جهان بماند از بین می رود. در حین فرار انها با زن عنکبوتی رو به رو میشوند که او هم از جهان دیگری به اینجا کشیده شده است. در انیمیشن مرد عنکبوتیانها به سراغ عمه ی پیتر پارکر میروند و متوجه میشوند که او در مخفیگاه ورژن های بیشتری از مرد عنکبوتی که به این جهان امده اند را نگه داشته اند. همگی با کمک هم قصد دارند تا دستگاه را نابود کرده و به دنیا های خودشان برگردند اما مایلز برای این ماموریت اماده نیست و اگر نتواند دستگاه را خاموش کند پیتر مجبور میشود در این جهان بماند و از بین برود مایلز که واقعا احساس سرشکستگی می کند و از ناامید کردن دیگران خسته شده است تصمیم میگیرد هر طور شده این ماموریت را خودش تمام کند و…

صداگذاران انیمیشن مرد عنکبوتی

Shameik Moore در نقش مایلز مورالز

Jake Johnson در نقش پیتر پارکر

Hailee Steinfeld در نقش زن عنکبوتی

Mahershala Ali در نقش عمو ارون

Brian Tyree Henry در نقش پدر مایلز, جفرسون

Lily Tomlin در نقش عمه ی پیتر

باکس افیس و جوایز انیمیشن مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی در دنیای عنکبوتی در ایالات متحده و کانادا 190 میلیون دلار فروش کرد و در کشور های دیگر فروش 185 میلیون دلاری داشت که موفق شد فروش جهانی خود را به 375 میلیون دلار برساند. این برای انیمیشنی با بودجه ی 90 میلیون دلاری موفقیت بزرگی محسوب میشود. در سال 2019 انیمیشن مرد عنکبوتی رکورد هتل ترانسیلوانیا 2 را شکست و تبدیل به پرفروش ترین انیمیشن کمپانی سونی در داخل کشور شد. انمیشن مرد عنکبوتی برنده جایزه گلدن گلاب برای بهترین انیمیشن , جایزه انتخاب منتقدین برای بهترین انیمیشن و برنده ی جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن شد . این انیمیشن پس از رنگو اولین انیمیشن تولید شده توسط کمپانی غیر دیزنی و پیکسار است که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شده است. مرد عنکبوتی برنده ی جوایز بسیاری شد و افتخارات بسیار زیادی را کسب کرد.

انیمیشن مرد عنکبوتی 2

طبق اخرین اعلانات هم اکنون قسمت بعدی انیمیشن مرد عنکبوتی در حال ساخت است اما از زمان پخش تریلر و اکران ان هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *