گل و گیاه آپارتمانی
بازدید 162
0

اهمیت و شرایط نگه داری گل و گیاه آپارتمانی

گیاهان علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط پیرامون شما موجب اثرات مثبت و آرام بخش بر روی انسان ها خواهند شد. پیویو این بار با فراهم آوردن مطالبی مفید، اهمیت و شرایط نگه داری هر چه بهتر انواع گل و گیاه آپارتمانی ، طراوت و شادابی هر چه بیشر آن ها را برایتان مهیا خواهد ساخت. امروزه با آپارتمانی شدن زندگی اکثر عموم در جوامع و کمرنگ شدن خانه های ویلایی و حیاط دار نگرانی مردم درباره عدم توانایی نگه داشتن گل و گیاه در منزل به وفور شنیده می شود، اما اگر درباره اهمیت داشتن نمونه های متفاوتی از گیاهان در منزل خود می دانستید برای داشتن آنها لحظه ای درنگ نمی کردید و منزل خود را با داشتن گل و گیاه های متنوع زیبا تر و دلنشین تر می کردید.طراوت، رنگ و عطری که با وجود گل و گیاه در محیط خانه پخش می شود آرامش وصف ناپذیری را به اعضای آن خانه منتقل خواهد کرد.امروزه به علت آلودگی های هوا همه ما در معرض بیماری های تنفسی قرار گرفته ایم که قرار دادن بخشی از منزل به گل و گیاهان می تواند کمک بسزایی در تنفس هرچه بهتر شما عزیزان داشته باشد.

پاکسازی هوا با استفاده از گل و گیاهان

گیاهان با تبدیل کردن دی اکسید کربن به اکسیژن آلاینده های مضر را که امروزه مقدار  آن ها رو به افزایش است را از بین می برند و هوای پیرامون شما را تصفیه می کنند همچنین گیاهان موجب رطوبت بخشی به هوای اطراف شما خواهد شد و هوایی پاکیزه و اکسیژن خالص را برای تنفس شما عزیزان به ارمغان می آورد .گل و گیاه آپارتمانی همچون سرخسی، اسپاتی فیلوم،گندمی،آگلمونا، داوودی که جزو گیاهانی هستند شاید شما به وفور آنها را دیده اید که کمک بسزایی در تصفیه کردن هوای منزل شما خواهد داشت.

شرایط آبیاری گیاهانی که در بالا ذکر شد بر اساس خشکی سطح خاک می باشد، بدین صورت که هر موقع سطح خاک گیاه مورد نظر خشک شد آبیاری مجدد را آغاز نمایید.گیاه زیبای سرخسی با برگ های جذاب آن جزو گیاهان آپارتمانی بسایر زیبا بوده که شاید اکثر شما با پرورش این گیاه به مشکل برخورده باشید، ما در اینجا با توضیحاتی کامل درباره شرایط نگه داری سرخسی مشکل شما عزیزان را برطرف خواهیم کرد.نور متوسط، آبیاری نسبتا زیاد، رطوبت نسبتا بالا از جمله شرایط عمومی نگه داری این گیاه فوق العاده زیبای آپارتمانی می باشد.

شرایط نگه داری گیاهان آپارتمانی جهت سبزی و شادابی بهتر

اگر علاقه مند به خرید گیاهان متنوع و زیبا برای منزل آپارتمانی خود هستید، مهم ترین گزینه در انتخاب آنها این است که آیا شرایط نگه داری آن را در منزل خود را دارید یا خیر؟

اکثر مردم گیاهان آپارتمانی را در اتاق خواب و یا پذیرایی خود نگه داری می کنند مهمترین نکته ای که در اینجا می بایست مورد توجه قرار دهند اینکه در معرض رفت و آمد وخود و یا کودکان قرار ندهند تا برگ های حساس آن آسیب نبیند.علاقه مندان واقعی به گل و گیاه طوری با آنها برخورد می کنند که گویی فرزندانش بوده و به آنها آب و غذا می دهند تا رشد کنند و از زیبایی آن لذت ببرند.علاوه بر آب و غذا محل قرار دادن گیاهان نیز بسیار مهم می باشد برخی از آنها به گرمای زیاد حساس و برخی طاقت سرما را نداشته و زود شادابی خود را از دست می دهند.

معرفی چند گل آپارتمانی زیبا و شرایط نگه داری آنها

اگر شما با مطالعه مطالب فوق علاقه مند به خرید گل آپارتمانی برای منزل خود شده اید  با ادامه ای مطلب همراه ما بوده و گیاهانی را که معرفی خواهیم کرد را از دست ندهید.

حسن یوسف :

 

این گیاه که جزو گل و گیاه آپارتمانی محبوب بین عموم شناخته شده و تنوع بالایی داشته همچنین با شرایط نگه داری نسبتا آسان مناسب برای منزل شما خواهد بود.گیاه موجود در برابر سرما بی طاقت بوده و برگ های آن پژمرده و گیاه زیبایتان نابود خواهد شد.آبیاری این گیاه با توجه به خشکی سطح خاک می باشد شما با قرار دادن انگشتتان در سطح خاک و تعین میزان خشکی آن متوجه خواهید شد که موقع آبیاری گیاه بوده و گیاه شما تشنه است.نور نسبتا زیاد حسن یوسف زیبای شما را خوش رنگ تر خواهد کرد.

برگ بیدی:

 

این گیاه زیبا که باخاصیت برگ های آویزانی که دارد یک گیاه با پرورش و نگه داری بسیار آسان مناسب برای افرادی که علاقه مند به نگه داری گل و گیاه هستند اما تاکنون موفق به نگه داری از آنها نشده و یا به قول عام گل ها به دستشان نمی آید بهترین انتخاب می باشد، زیرا جزو گیاهان بدون انتظاربالا است و با شرایط محیط رشد خوبی دارا خواهد بود.مدل های متنوعی از این گیاه زیبا به چشم می خورد برخی از آنها به رنگ بنفش برخی نیز به رنگ سبز با راه های سفید به چشم می خورد.

شمشیری یا سانسوریا:

 

این گیاه با تنوع بالایی که در گونه اختصاصی سانسوریا دارد جزو گل و گیاه آپارتمانی محبوب شناخته می شود.برگ های سبز این گیاه همان طور که از اسمش پیداست همانند شمشیر مستقیم و رو به بالا رشد می کنند.شما با خرید گیاه سانسوریا از آبیاری زیاد آن در امان خواهید بود زیرا جزو گیاهانی محسوب می شود که در برابر خشکی و کم آبی مقاومت بالایی دارد و جزو گیاهان سایه دوست تلقی می شود.

پوتوس:

 

اگر علاقه مند به گیاهان رونده هستید ما گیاه پوتوس را به شما پیشنهاد می کنیم.قیمت مناسب و شرایط نگه داری آسانی که این گیاه از آن برخوردار است موجب خواهد شد تا علاقه مندان به گل و گیاهان آپارتمانی اقدام به خرید این گیاه قلبی شکل و زیبا نمایند .تکثیر آسان پوتوس که در آب انجام می گیرد این امکان را برای شما فراهم می آورد تا به آسانی مقدار زیادی از این گیاه زیبا را در منزل خود داشته باشید.پیشنهاد ما به شما که علاقه مند به شروع پرورش گل و گیاه دارید در آغاز خرید و نگه داری گیاه پوتوس می باشد.

شمعدانی:

 

با شنیدن نام این گل خاطرات قدیم و خانه مادربزرگ با گل های زیبای کنار حوض برایمان تداعی می شود.این گیاه زیبا با گل های رنگین متنوع با عطر و بوی دلنشین چنان حال و هوای شما را دگرگون خواهد کرد که گویی خاطرات گذشته برایتان مجسم خواهد شد.این گیاه مناسب برای فضای آپارتمان می باشد با برگ های نسبتا پهن و سبز رنگ، جلوه زیبایی را به خانه های شما خواهد بخشید .گل هایی به رنگ سفید ، قرمز،بنفش در نمونه های متنوعی از این گیاه به چشم می خورد.برای گلدهی بهتر این گیاه بهتر است از نور مستقیم و زیاد برخوردار باشد اما نکته ی قابل توجه درباره نور دهی این گیاه در فصل تابستان عدم استفاده آن از نور مستقیم است که باعث سوزش برگ های آن خواهد شد.شمعدانی جزو گیاهانی است که محیط خشک را بیشتر می پسندد و آبیاری زیاد برای آن لازم نیست.

همان طور که در مطالب بالا اهمیت وجود گل و گیاه آپارتمانی برایتان برشمردیم استفاده از آن ها می توانند موجب درمان برخی از بیماری ها همچون افسردگی شده همچنین داشتن گیاهان متنوع در منزل کاهش استرس برای افراد را به همراه خواهد داشت.احساس آرامش و اندیشه ای سرشار از انرژی از دلایل دیگر پیشنهاد ما به شما برای خرید گل و گیاهان آپارتمانی می باشد.پیویو لحظاتی سرشار از آرامش و انرژی مثبت برای خوانندگان این مقاله اینترنتی آرزومند است.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *