نکات مراقبت از پوست
بازدید 141
0

آشنایی با نکات مراقبت از پوست و 5 کاری که نباید با پوست خود انجام دهید

شما با پوست خود به مدت طولانی زندگی خواهید کرد، پس چیزی که واقعا باید انجام دهید این است که با آن با احترام و شایستگی که لیاقتش را دارید رفتار کنید! این مقاله راجع به نکات مراقبت از پوست است که می تواند به شما در داشتن یک پوست خوب و شفاف کمک کند. در واقع کارهایی که نباید با پوست انجام دهید را بیان کرده است.پوست، شگفت انگیز است و بزرگترین ارگان بدن شما محسوب می شود. بالای 15 درصد از وزن بدن از پوست است. پس ببینید چقدر مهم و حیاتی است. همه ما می دانیم که کارهای خاصی وجود دارد که نباید آنها را با پوست مان انجام دهیم، اما بیشتر وقت ها آنها را انجام می دهیم.خب!ما در اینجا هستیم که به شما بگوییم چرا این پنح کار، بدترین کارهایی است که کسی می تواند با پوستش انجام دهد. و همین طور می گوییم شما چه کاری باید انجام دهید تا پوست شما بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

در اینجا پنج کاری که باید از آنها دوری کنید اشاره شده است:

1-   بیش از حد لایه برداری کردن

 

لایه برداری، برای پوست شما جالب و جذاب است. باعث می شود سلول های مرده پوست که منافذ پوستی را بسته اند و باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند از بین بروند. اما بیش ازحد لایه برداری کردن، می تواند به پوست شما آسیب برساند و آن را در معرض التهاب و سموم محیطی قرار دهد. پس به نقطه تعادل برسید. برای اطمینان از این که بیش از حد از پوست خود لایه برداری نکرده باشید، از به کار بردن فشار بپرهیزید و از لایه بردارهای با سر کوچک و ملایم استفاده کنید که باعث ساییدگی پوست شما نشوند. یکی از نکات مراقبت از پوست این است که اگر پوست شما خشک یا حساس است به شما توصیه می کنیم که یک بار در هفته لایه برداری را انجام دهید، برای پوست های معمولی؛ دو بار در هفته و برای پوستی های چرب و ترکیبی، سه بار در هفته پیشنهاد می شود.

2-     از ترکاندن، زخم کردن، و ساییدن پوست بپرهیزید.

 

پوست ما کار شگفت انگیزی برای محافظت از ما انجام می دهد، که اغلب اوقات فراموش می کنیم که می تواند چقدر شکننده باشد و نیاز به مراقبت دارد. ما همه می دانیم که نباید پوست خود را زخم کنیم اما حقیقت این است که وقتی جوش بزرگی می زنیم، بسیاری از ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم. اما هر چه شما بیشتر جوش خود را فشار دهید و بترکانید، همه باکتری های انگشت شما وارد پوست می شود. و از درون حفره ای که ایجاد شده است نفوذ می کند که باعث می شود به صورت ملتهب تری جوش مجددا روی صورت ظاهر شود.

3-    از پوست خود محافظت نمی کنید.

خب! احتمالا شما می دانید که باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید، اما می دانید علت این کار چیست؟  باید بگوییم استفاده از ضد آفتاب برای پوست شما بسیار ضروری است. خورشید علت و مسئول 90 درصد پیری پوست شماست. بله ژنتیک هم نقش مهمی دارد اما آفتاب سوختگی هم بسیار تاثیرگذار است. پس یکی از نکات مراقبت از پوست، استفاده از ضدآفتاب است.اگر به این دیدگاه اعتقادی ندارید اجازه بدهید یک مطالعه را مورد بررسی قرار دهیم که اثر آفتاب را بر یک دوقلو بررسی کرده است: هر دو دارای 61 سال سن هستند، سوزان در سمت راست تصویر و سیگار می کشد همچنین دوست دارد وقت خود را تا آن جا که می تواند در آفتاب سپری کند. او در فلوریدا زندگی می کند پس تقریبا همیشه آفتاب می تواند داشته باشد. خواهرش جین، زمان کمتری در آفتاب سپری کرده است می بینید که چقدر جوانتر از سوزان، خواهر دوقلویش است. او هیچ لکه تیره یا چین و چروک عمیقی روی صورتش ندارد. اما سوزان صورت بسیار لکه داری دارد. به این علت که آفتاب کلاژن پوست را از بین می برد و باعث ایجاد لکه های پوستی و چین وچروک می شود. همچنین اشعه ماورا بنفش باعث تولید ملانین یا رنگدانه در پوست و لکه های تیره می شود. لازم به ذکر نیست که ضد آفتاب می تواند به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های منجر به سرطان هم کمک کند.

4-   فراموش کردن گردن و چشم ها

مراقبت از صورت معمولا مورد توجه افراد قرار گرفته است اما بسیاری از مردم، کرم دور چشم را فراموش می کنند و در نکات مراقبت از پوست، گردن را هم نادیده می گیرند. گردن  از قسمت هایی است که پیری را به خوبی نشان می دهد. پس اگر می خواهید صورت بی نقصی داشته باشید گردن را فراموش نکنید. زیرا نشانه مهمی از سن محسوب می شود.در مراقبت از گردن سعی کنید از ماساژ به سمت بالا استفاده کنید و حرکات ملایم رو به بالا انجام دهید. ماساژ را به سمت پایین انجام ندهید.

5-    استفاده از محصولات مشابه برای همیشه

ممکن است شما یک مرطوب کننده برای خود پیدا کرده باشید که به آن علاقه مند باشید اما سعی کنید به مدت زیاد و طولانی از آن استفاده نکنید. به مرور، پوست شما تغییر می کند و با هر ماده فعالی در محصولات مراقبت از پوستی که شما استفاده می کنید آداپته وسازگار می شود. اگر به مدت طولانی از یک محصول مشابه استفاده کنید کارآیی آن کاهش خواهد یافت.مهم است برای رعایت بهتر نکات مراقبت از پوست، نوع پوست خود را بشناسید و این که به صورت دائم پوست تان را مورد ارزیابی قرار دهید (هر شش ماه)، زیرا بسیاری از چیزها هستند که بر پوست تاثیرگذارند. از هورمون ها گرفته تا محیط و سطح استرس و سن. علاوه بر این پنج نکته، نکات مراقبت از پوست دیگری هم هست که در اینجا به آن اشاره شده است: هرگز با آرایش نخوابید همیشه قبل از خواب دو بار پوست را تمیز کنید.براش های آرایش خود را هفته ای یک بار بشویید و اسفنج آرایش را پس از هر بار استفاده شستشو دهید.  هرگز استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید زیرا پوست شما به آن نیاز دارد. فقط مطمئن شوید که نوع مرطوب کننده ای که انتخاب کرده اید متناسب با پوست شماست. در اینجا چندین مورد از نکات مهم در مراقبت از پوست ذکر شده است که می تواند به بهبود عملکرد پوست شما کمک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *