بازدید 83
0

12 نکته برای کمک به کاهش وزن در 12 هفته

12 نکته برای کمک به کاهش وزن در 12 هفته

شما هم قصد کاهش وزن دارید؟ تا به حال چه برنامه هایی را برای کاهش وزن دنبال کرده اید؟ آیا در این برنامه ها  توانسته اید انگیزه خود را تا پایان برنامه حفظ کنید؟

ما در اینجا دستورالعملی به شما ارائه می دهیم که در مدت 12 هفته می توانید وزنتان را کاهش دهید.

برای کاهش وزن در 12 هفته، موارد زیر را رعایت کنید:

  • صبحانه را از دست ندهید.

نخوردن صبحانه، کمکی به شما در کاهش وزن نمی کند. شما نمی توانید مواد مغذی ضروری را از دست بدهید. نخوردن صبحانه باعث می شود شما به خوردن وعده های غذایی یا مواد غذایی مضر رو بیاورید زیرا در طول روز احساس گرسنگی می کنید.

  • وعده های غذایی تان را به صورت منظم میل کنید.

خوردن در زمان های منظم در طول روز کمک می کند تا کالری شما با سرعت بیشتری سوزانده شود. همچنین وسوسه خوردن مواد غذایی مضری که سرشار از چربی و شکر یا نمک است در شما کاهش می یابد.

  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.

برای رعایت برنامه غذایی کاهش وزن در 12 هفته، شما باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در بین وعده های غذایی خود بگنجانید. علت در این نکته نهفته است که میوه و سبزیجات کم کالری، و دارای فیبر بالایی هستند. همچنین میزان اندکی چربی دارند. یعنی سه نکته ای که در کاهش وزن موفق موثرند. کالری وچربی کم و فیبر زیاد. همچنین میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.

  • فعالیت بیشتری داشته باشید.

برای کاهش وزن در 12 هفته، فقط خوردن موادی مانند میوه و سبزیجات کافی نیست. همچنین نخوردن مواد مضر مانند فست فودها و مواد غذایی سرشار از شکر یا نمک چاره کار نیست. بلکه داشتن فعالیت، کلید مهمی در کاهش وزن و نگه داشتن آن است.

ورزش و داشتن فعالیت علاوه بر فواید بیشماری که بر سلامت بدن شما تاثیر گذارند، به سوختن کالری های اضافی شما که از رژیم به تنهایی، از بین نمی روند کمک می کند. یک فعالیت ورزشی که از آن لذت می برید پیدا کنید و آن را در برنامه روزانه و روتین خود بگنجانید.

  • مقدار زیادی آب بنوشید.

برای کاهش وزن در 12 هفته، مقدار زیادی آب بنوشید. بعضی اوقات، مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. شما می توانید با نوشیدن یک لیوان آن وقتی که به آن نیاز دارید، از مصرف کالری های اضافی دوری کنید.

  • غذاهای دارای فیبر بالا بخورید.

در برنام کاهش وزن در 12 هفته، از غذاهایی که سرشار از فیبر است استفاده کنید. این غذاها می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری داشته باشید که برای کاهش وزن بسیار مناسب و خوب است. فیبر تنها در غذاهای گیاهی، مانند میوه و سبزیجات، جو، نان سبوس دار و پاستا، لوبیا، نخود و عدس یافت می شود.

  • برچسب مواد غذایی را بخوانید.

با دانستن این که چگونه برچسب های مواد غذایی را بخوانید به شما کمک می کند تا گزینه های سالمتری را انتخاب کنید. از اطلاعات کالری برای دانستن این که چه مواد غذایی مناسب برنامه کالری شماری شماست می توانید به کاهش وزن در 12 هفته کمک شایانی کنید.

  • از ظرف های کوچکتر استفاده کنید.

از ظرف ها و بشقاب های کوچکتر استفاده کنید زیرا این ظروف به شما کمک می کنند مقدار کمتری غذا مصرف کنید. با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر، شما ممکن است بتوانید به مرور عادت کنید که بدون آنکه گرسنه شوید مقدار کمتری غذا بخورید. برای معده 20 دقیقه طول می کشد که به مغز فرمان سیری بدهد پس آهسته تر غذا بخورید و قبل از آن که احساس سیری کنید دست از خوردن غذا بکشید.

  • از نخوردن غذا بپرهیزید و غذا را برای خود ممنوع نکنید.

هیچ غذایی را در این برنامه کاهش وزن، برای خود ممنوع نکنید، مخصوصا غذایی که دوستش دارید. ممنوع کردن غذاها تنها باعث می شود شما میل بیشتری به آن ها پیدا کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از مواد غذایی مورد علاقه تان لذت نبرید مادامی که شما پای بند برنامه مصرف مجازکالری روزانه خود باشید.

  • از خوردن هله و هوله بپرهیزید.

برای آنکه جلوی وسوسه خود را برای خوردن هله هوله بگیرید، سعی کنید مواد غذایی غیر مفید و هله هوله را در خانه انبار نکنید و در کابینت آشپزخانه یا هر جای دیگر نگهداری نکنید. مثلا خوراکی هایی مانند شکلات، بیسکویت، چیپس، و نوشیدنی های شیرین را در خانه نگهداری نکنید. به جای آن از خوراکی ها و تنقلات سالم مانند میوه، کیک برنج بی نمک، کیک جو دوسر، پاپ کورن بی نمک یا غیر شیرین و آب میوه استفاده کنید.

  • از مصرف الکل یا مشروبات الکلی پرهیز کنید.

از آنجایی که این مواد شامل مقدار زیادی کالری هستند یک لیوان از آن مانند به اندازه یک شکلات کالری دارد. برای کاهش وزن موثر از مصرف این مواد پرهیز کنید.

  • برای وعده های غذایی خود برنامه داشته باشید.

برای موفقیت در برنامه کاهش وزن در 12 هفته سعی کنید برای صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های هفته خود برنامه ریزی کنید. با این کار می توانید مطمئن شوید که طبق برنامه مصرف کالری مجاز حرکت می کنید. حتی اگر یک لیست خرید هفتگی برای خود تنظیم کنید که دیگر بسیار عالی است و میزان موفقیت شما در این برنامه و کاهش وزن بیشتر می شود.

در این مقاله برای کسانی که علاقه مندند به صورت اصولی، کاهش وزن داشته باشند نکاتی ارائه شد که می تواند کمک کند بدون متوسل شدن به روش های عجیب غریب یا گرسنگی کشیدن، طبق یک برنامه اصولی وزن خود را در 12 هفته کاهش دهند.

این برنامه باعث می شود شما در این روند، انگیزه خود را از دست ندهید و خود را از خوردن غذاهای محبوبتان محروم نکنید که خود موجب می شود این برنامه واقعا توسط شما با میل باطنی اجرا شود.

به همین دلیل میزان موثر بودن این برنامه در تصمیم شما برای کاهش وزن بیشتر است. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

برای مطالعه بیشتر مقاله درباره سلامت و زیبایی اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *