عروسک جام حهانی 2022 قطر
بازدید 394
0

عروسک جام جهانی 2022 قطر

عروسک جام جهانی 2022 قطر چیست ؟ زمانی که از بین استرالیا، کره جنوبی، قطر و ژاپن نام قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد همه چشم ها متعجب به کاغذ قرعه کشی خیره مانده بود ولی درست بود. برای اولین بار در خاورمیانه قرار بود بازی های جام جهانی برگزار شود که این انگار دور از انتظار بود. شرایط قطر برای میزبانی خاص بود چون هم از لحاظ آب و هوایی خیلی جالب نیست و هم کشور بسیار کوچکی ست. بیشتر جمعیت 2.7 میلیونی آن در پایتخت این کشور یعنی دوحه، یا حومه آن زندگی می کنند. این باعث میشود که هیچ یک از مسابقات در بیش از 31 مایل (50 کیلومتر) دورتر از شهر برگزار نشود و خب این یک خبر خوب برای تماشگران است چون در یک روز ممکن است بتوانند بیش از یک مسابقه را ببینند.

اقدامات قطر برای برگزاری جام جهانی 2022
خاص ترین جام جهانی
جام جهانی 2022 میراثی ماندگار برای قطر
عروسک جام جهانی 2022 قطر چیست؟

اقدامات قطر برای برگزاری جام جهانی 2022

قطر در کمال تعجب یک شهر جدید برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 ساخته است به نام لوسیل ( Lusail ). این شهر در شمال قطر و در کنار ساحل “Corniche” دوحه واقع شده است. قرار است مراسم افتتاحیه و اختتامیه در این مکان برگزار شود.

Lusail qatar

بخاطر شرایط بد آب و هوایی ( دمای 43 درجه سانتی گراد ) قطر این قول را داده است که دمای متعادل 19 درجه را برای بازی ها فراهم کند. برای این کار نیاز به استادیوم های پیشرفته داشت. غیر از استادیوم قدیمی که داشت 7 تای دیگر هم ساخت.تمام استادیوم ها مجهز به تکنولوژی خنک کننده هستند. البته علاوه براین اقداماتی که قطر انجام داده است قرار است برخلاف تاریخ 92 ساله جام های جهانی مسابقات در ماه های نوامبر و دسامبر که ماه های سرد تری هستند برگزار شود تا شرایط بازی بخاطر آب و هوا سخت نشود.

استادیوم جام جهانی قطر 2022

یکی از کار های جذاب دیگری که قطر برای میزبانی انجام داده است این است که بجای ساخت هتل های متعدد از کشتی به عنوان مکانی برای استقرار مردمی که به این کشور می آیند استفاده کرده است. کشتی های کروز 3،898 کابین را ارائه میدهند که از مسافران پذیرایی میکنند. علاوه بر این کمپینگ هایی در کویر به پا کرده اند که توریست های خوش ذوق در آنجا مستقر شوند.

خاص ترین جام جهانی

از آنجایی که قطر یک کشور مسلمان است دولت فروش الکل را محدود می کند. این مسئله به مذاق هوادارانی که میخواهند برای تماشای بازی ها بیایند خوش نمی آید. برای همین رستوران هایی که به هتل ها متصلند سرو الکل در آنها آزاد اعلام شده است. راجع به اینکه الکل در استادیوم ها آزاد است یا خیر هنوز چیزی مشخص نیست. این مسئله جام جهانی 2022 قطر را با جام های جهانی دیگر متفاوت خواهد کرد.

یکی از تفاوت های دیگرش قوانین مربوط به پوشش است. به عنوان مثال هم مردان هم زنان باید زانوها و شانه های خود را در مکان های عمومی بپوشانند. البته در بعضی جاها استاندار های ضعیف تری در نظر گرفته شده است و قضیه حجاب کمی آسان تر گرفته شده است.

جام جهانی 2022 میراثی ماندگار برای قطر

میراث

تاثیر این تورنمنت در سراسر جهان و بین نسل‌ ها محسوس خواهد بود.بیشتر سالن‌ ها و استادیوم ها دارای طراحی‌ های مطابق با استاندارد ها هستند که اجازه میدهد 50 درصد صندلی سالن ها بعد از اتمام بازی ها برچیده شوند و به پروژه‌های فوتبال در سراسر جهان اهدا شوند. این کار به توسعه جهانی بازی کمک می کند. مناطق اطراف استادیوم های جام جهانی FIFA قطر مانند بیمارستان ها، بیمارستان ها، پارک ها، مدارس، خطوط حمل و نقل، مراکز خرید و عبادتگاه ها بعد ها به کانونی برای عموم مردم آنها تبدیل خواهد شد.

مهمان نوازی

فناوری‌ های پیشرفته خنک‌ کننده تضمین میکنند که هواداران، بازیکنان، مسئولان و تماشاگران در تمام طول سال داخل استادیوم‌ ها، صرف نظر از شرایط آب و هوایی بیرون، خنک نگه داشته شوند. خطوط جدید مترو و راه آهن، و همچنین مسیرهای پیاده روی سایه دار، رفت و آمد مردم را در روز مسابقه روان، راحت و سازگار با محیط زیست می کند. طرفدارانی که از سرتاسر جهان وارد قطر میشوند، یک تورنمنت ایمن و انسان محور را تجربه خواهند کرد که هم جشن میگیرند و هم نمونه‌ای از مهمان‌ نوازی است که قطر و منطقه به آن شهرت دارند.

پایداری و دسترسی

این مسابقات بر اساس یک ایده جذاب برنامه ریزی شده اند. اینکه نسل های آینده باید سیاره مشترک ما را سبزتر و عادلانه تر بیابند. هر مکان برای بازدید کنندگان دارای معلولیت، دارای پارکینگ، رمپ ویلچر و صندلی خواهد بود. همچنین این مکان ها از مسائل انسانی دیگری هم پیروی کرده اند مانند حفاظت از آب، مدیریت کربن، حفاظت از محیط زیست، اتصال شهری، تنوع زیستی و موارد دیگر.

بریم سراغ بررسی عروسک های جام جهانی و بعد عروسک جام جهانی 2022

عروسک جام جهانی 1966 ویلی

اولین عروسک جام جهانی که در انگلستان برگزار شد یک شیر بود به نام ویلی ( Willie ). شیر نماد انگلستان است به همین دلیل به عنوان عروسک جام جهانی انتخاب شد. ولی در این بازی ها پیراهن پرچم اتحادیه را با عبارت “WORLD CUP پوشیده بود.

عروسک جام جهانی 1970 خوانیتو

مکزیک مسئولیت میزبانی دوره بعدی مسابقات در سال 1970 را بر عهده گرفت و طلسمی که آنها انتخاب کردند خوانیتو نام گرفت. او پسر بچه‌ای بود که یک لباس سامبررو( کلاه لبه دار اسپانیایی ) و پیراهن ملی مکزیک با کلمات مکزیک 70 نقش بسته بود.خوانیتو قصد داشت تا سرگرمی و لذتی را که بازی به ارمغان آورد، از طریق چهره درخشان یک کودک به نمایش بگذارد. او در انجام این کار موفق شد و قلب میلیون ها طرفدار در سراسر جهان را به دست آورد.

عروسک جام جهانی 1974 تیپ و تپ

جام جهانی 1974 در آلمان برگزار شد. نماد این جام جهانی دو پسربچه به نام‌ های تیپ و تپ بودند. پسرها لباس های فوتبال آلمان را پوشیدند که روی آنها WM و 74 نوشته شده بود. تیپ و تپ پیامی را با خود همراه داشتند، و آن این بود که آلمان متحد و سربلند است.

عروسک جام جهانی 1978 گوچیتو

عروسک جام جهانی 1978 آرژانتین به دلیل شباهت زیادش به خوانیتو هدف انتقادات زیادی قرار گرفت. گوچیتو مانند عروسک مکزیکی پسر کوچکی بود که لباس فوتبال این کشور یعنی آمریکای جنوبی را بر تن داشت. با این حال چند تفاوت وجود داشت، گوچیتو لباسی می پوشید که مخصوص پسرانی بود که در خیابان های آرژانتین بازی می کردند، با یک دستمال گردن و شلاق در دست. هدف او نشان دادن استعدادی بود که آرژانتین به آن شهرت دارد.

عروسک جام جهانی 1982 نارنگیتو

اسپانیا در سال 1982 بزرگترین گام را در خلاف جهت معمول طراحی عروسک های جام جهانی برداشت. نارنگیتو در میان هواداران در سراسر جهان که عاشق لبخند درخشان و بدن گرد او شده بودند، تبدیل به یک موفقیت شد. او یکی از محبوب ترین عروسک های تمام دوران است.

عروسک جام جهانی 1986 پیکه

عروسک جام جهانی 1986 یک فلفل هالوپینو شاد بود. پیکه که برای نشان دادن غذاهای آتشین و در واقع فرهنگ مکزیکی ها انتخاب شد، به سرعت خود را از طریق سامبررو بزرگ و سبیل های برجسته و اغراق آمیزش نزد هواداران محبوب کرد. نام او از کلمه “پیکانته” گرفته شده است که به سس های موجود در مکزیک اشاره دارد.

عروسک جام جهانی 1990 Ciao

در سال 1990، ایتالیا یکی از عجیب ترین عروسک های ادوار جام جهانی را که تا به حال دیده شده است به جهان معرفی کرد. این عروسک یک شکل چوبی است که سه رنگ پرچم ایتالیا آن را تزئین کرده است. Ciao برای نشان دادن ادغام ورزش، هنر و معماری در فرهنگ ایتالیا انتخاب شد.

عروسک جام جهانی 1994 استیکر

عروسک انتخاب شده توسط ایالات متحده آمریکا برای جام جهانی 1994 یک سگ بود. این سگ یک حیوان خانگی معمول بین مردم آمریکا بود به همین دلیل به عنوان نماد انتخاب شد. این عروسک تیشرت و شلوارک با رنگ های پرچم آمریکا که آبی، قرمز و سفید هست پوشیده بود و آرم USA 94 روی آن نقش بسته بود

عروسک جام جهانی 1998 فوتیکس

فوتیکس یک خروس با لباس تماما آبی بود که نماد ملی کشور فرانسه یعنی همان برگزارکننده بازی های جام جهانی بود. کلمه فرانسه 98 روی لباس خروس نقش بسته بود و رنگ آبی آن هم بسیار شبیه به لباس تیم ملی فرانسه بود.

عروسک جام جهانی 2002

این اولین مسابقات بود که بیش از یک عروسک داشت، در واقع آنها سه نفر بودند. ATO، KAZ و NIK با رنگ های نارنجی، بنفش و آبی. آنها همچنین ورزش خود را داشتند – “Atmoball” (یک ورزش سرگرم کننده مانند فوتبال). به این دلایل جام جهانی 2002 به یکی از خلاقانه ترین جام جهانی ها تبدیل شد.

عروسک جام جهانی 2006 گلئو و پیل

سال 2006 بازگشت شیر به جام جهانی بود ولی این بار در آلمان. تفاوت دیگرش هم با ویلی پوشیدن پیراهن آلمان با شماره 06 و بدون شلوار بود. نام او گلئو بود و یک دوست توپی به نام پیل داشت. . در حالی که آنها به دلیل بومی نبودن آلمان با انتقادهای زیادی مواجه شدند، اما علاقه مندان از آنها به خوبی یاد میکنند.

عروسک جام جهانی 2010 زاکومی

در سال 2010، آفریقای جنوبی یکی از پیچیده ترین عروسک های طراحی شده در تاریخ مسابقات را به جهان آورد. پلنگ زاکومی پیراهنی ساده با پوست مرمری زیبا و موهای سبز رنگ به تن داشت که نشان دهنده رنگ های تیم ملی بود. za مخفف آفریقای جنوبی ( south africa ) و کومی به معنای 10 است برای همین زاکومی یعنی آفریقای جنوبی 2010.

عروسک جام جهانی 2014 فولکو

جام جهانی 2014 برزیل یکی از پر جنب و جوش ترین جام های تاریخ اخیر بود. Fuleco نام عروسک جام جهانی 2014 است که هدفی فراتر از نمایش فرهنگ کشور داشت. فولکو یک آرمادیلو کارتونی است. گونه ای در خطر انقراض که بومی برزیل است و به نام “تاتو بولا” شناخته می شود.

عروسک جام جهانی 2018 زابیوکا

عروسک رسمی جام جهانی 2018 روسیه گرگی به نام زابیوکا است که در زبان روسی به معنای “کسی که گل می زند”. این عروسک شورت قرمز و یک تی شرت آبی و سفید، همرنگ تیم ملی روسیه به تن دارد. زابیوکا پس از رای بیش از یک میلیون روسی در یک نظرسنجی در سایت FIFA.com انتخاب شد.

اما عروسک جام جهانی 2022 قطر چیست؟

اوریکس عربی حیوان ملی پرافتخار قطر است. آیا می دانستید اوریکس عربی، با شاخ های مستقیم و نقطه زیبایی مثلثی شکل در بالای بینی اش، در طول دهه 1970 منقرض شد، اما برنامه تکثیر مداوم آن را در سال 1980 دوباره به زیستگاه طبیعی خود بازگرداند؟ این گونه در حال حاضر فقط آسیب پذیر است، که یک دستاورد بزرگ است، اگرچه هنوز به زمان نیاز دارد تا به طور کامل در معرض خطر انقراض نباشد.

به احتمال زیاد بخاطر اهمیت این حیوان و ملی بودن آن، عروسک جام جهانی 2022 قطر اوریکس باشد. تا به جهانیان شناسانده شود و کمکی باشد در جهت حفظ بقای این حیوان ارزشمند.

جام جهانی 2022 قطر کیه ؟

جام جهانی 2022 قطر در نوامبر و دسامبر 2022 برگدار می شود .

عروسک جام جهانی 2022 قطر چیست؟

به احتمال زیاد بخاطر اهمیت این حیوان و ملی بودن آن، عروسک جام جهانی 2022 قطر اوریکس باشد. تا به جهانیان شناسانده شود و کمکی باشد در جهت حفظ بقای این حیوان ارزشمند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *