بازدید 182
0

ساخت عروسک

ساخت عروسک

عروسک از آن چیزهایی است که با هدیه دادنش میتوان لبخند بسیار بزرگی بر لب هر فرد با هر سنی آورد . آن چه که آن را منحصر به فرد میکند این است که به جای تهیه آن از بازار ، می توانید با وسیله های اولیه و ساده ای که در هر خانه ای یافت میشود آن را با دست های خود بسازید و هدیه دهید .
از ساده ترین انواع عروسک دست ساز که میتواند مدت بسیاری کودکتان را سرگرم کند ، ساخت عروسک با جوراب می باشد . که در زیر آن را توضیح میدهیم :
برای این منظور یک جوراب را با هر نگ و هر نوعی که دوست دارید ( که برای راحتی کارو منعطف بودن عروسک معمولا از جوراب های زنانه پارازین استفاده می شود ) را بردارید .
برای آن که به عروسکتان حجم دهید ، درون جوراب را پر کنید . (ترجیحا از پنبه استفاده میشود تا عروسک نهایی نرم و دوست داشتنی تر به نظر رسد ، اما میتوانید این کار را با تکه پارچه های اضافی نیز انجام دهید )
حال برای آن که پنبه ها از درون جوراب بیرون نریزند سر انتهایی جوراب را گره بزنید ( همچنین میتوانید آن را بدوزید ، بسته به سلیقه و خواسته خودتان دارد )
برای این که سر و بدن و دست و پاها را ایجاد کنید و جوراب را از یک شکل کلی در آوردید ، همچون تصویر ، قسمت های مربوطه به هر قسمت از اعضایش را همراه با نخ و سوزن بدوزید .
حال دیگر عروسکتان آماده است . میتوانید برای مشخص کردن چشم هایش از چشم های عروسک اماده در بازار استفاده کنیدو یا این که از موروارید های بسیار کوچک استفاده نمایید و آن هار ا به عروسکتان اضافه کنید ( یا با چسب بچسبانید و یا با نخ و سوزن آن ها را به عروسکتان بدوزید .)
عروسکتان آماده یاماده است . میتوانید برای زیباتر کردنش با تکه های پارچه ی اضافی برایش لباس اماده کنید و به تن عروسک کرده و آن را به عزیزانتان هدیه دهید .

 

 

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *