فواید کره بادام زمینی
بازدید 151
0

فواید کره بادام زمینی ، آیا مصرف کره بادام زمینی باعث کاهش وزن می شود؟

حتما شما هم درباره فواید کره بادام زمینی و شایعات مربوط به کاهش وزن شنیده اید. در این مقاله قصد داریم از نظر علمی این موضوع را بررسی کنیم. اگرچه از نظر پروتئین کره بادام زمینی دارای پروتئین بسیار بالایی است اما سرشار از چربی است و تقریباً در هر قاشق غذاخوری نزدیک به 100 کالری دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی ممکن است مانع از دست دادن وزن شما نشود و نمی توان کاهش وزن را از فواید کره بادام زمینی دانست. در حقیقت ، خوردن آن حتی می تواند به شما كمك كند. یک رژیم غذایی که شامل مقادیر زیادی چربیهای اشباع نشده مانند آنهایی که در آجیل ها وجود دارد است ، ممکن است به افراد در کاهش وزن کمک کند و همچنین از بیماری های قلبی و سایر مشکلات مربوط به سلامتی جلوگیری کند.  این موضوع از طرف بنیاد تحقیقات و آموزش شورای بین المللی تغذیه مورد تایید قرار گرفت. یک منبع معتبر در سال 2009 که به دنبال اطمینان بیش تر بود بیش از 8 سال بر روی 50000 زن مطالعه کرد و نتیجه گرفت که مصرف آجیل به طور منظم خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می دهد. در حالی که تحقیقات  هنوز هم در حال انجام است ، به نظر می رسد که شواهد قوی در مورد کره بادام زمینی به عنوان یک ابزار کاهش وزن موثر ، در صورت خوردن در حد اعتدال وجود دارد. خواندن را ادامه دهید تا بیشتر در مورد مصرف کره بادام زمینی برای لاغری بدانید.

 

  1. کره بادام زمینی چگونه به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

کره بادام زمینی برای کمک به کاهش وزن به دو روش کار می کند: با کمک به کنترل اشتها و سرکوب قند خون. کره بادام زمینی برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد خوردن تنقلات کم چرب یا بدون قند اولین حرکت برای بسیاری از ما است که سعی در کاهش وزن داریم. در صورت تلاش برای کاهش مصرف قند یا کالری ، این نوع تنقلات ممکن است به شما کمک کند ، اما واقعیت این است که آنها همیشه سیر کننده نیستند. در عوض ، خوردن آجیل درختی یا محصولات بادام زمینی قبل از خوردن یک وعده غذایی یا به عنوان یک میان وعده به احساس پر بودن کمک می کند. این احساس پر بودن احتمالاً می تواند تا حدودی از چربی ها و پروتئین های غنی شده در آجیل و بادام زمینی به وجود آید. مطابق همین بررسی ، احساس سیر بودن باعث کم تر خوردن و در نتیجه کاهش وزن کارآمدتر منجر شد.

 

  1. کره بادام زمینی به شاخص گلیسمی شما کمک می کند

برخی از غذاها ، به ویژه غذاهای فن آوری شده و غذاهای نشاسته ای ، باعث افزایش قند خون شما می شوند. قند خون که ناپایدار است با چاقی و دیابت در ارتباط است. اما کره بادام زمینی با وجود شیرینی طبیعی و بافت خوشمزه ، از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است. خوردن کره بادام زمینی روشی برای مصرف چربی ها و همچنین پروتئین و فیبر است بدون اینکه سطح قند خون را تحت تاثیر قرار دهد. یک مطالعه کوچک نشان داد که حتی خوردن یک وعده (دو قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی با یک وعده غذایی اثر گلیسمی وعده غذایی را که در غیر این صورت از نظر شاخص قند خون بالا بود تثبیت می کند.

  1. بهترین کره بادام زمینی برای کاهش وزن

هنگام خرید کره بادام زمینی برای کاهش وزن ، به برچسب نگاه کنید. برخی از مارک های آن دارای مقادیر زیادی شکر ، نمک و مواد نگهدارنده هستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، مارک های طبیعی بهترین انتخاب برای شما هستند. برچسب های تغذیه را بخوانید تا کمترین میزان سدیم و شکر اضافه شده را پیدا کنید. کره بادام زمینی ترد حاوی فیبر و فولات بیشتری است که هر دو برای سلامتی شما ضروری هستند. در حالی که انتخاب کره بادام زمینی خامه ای ممکن است مقدار پروتئین کمتری به خود اختصاص دهد ، انتخاب فیبر به جای پروتئین ممکن است علاوه بر هضم خوب ، همان تأثیر پر کننده را داشته باشد.

 

  1. فواید کره بادام زمینی

کاهش وزن از فواید کره بادام زمینی نیست. مصرف بادام زمینی به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی ، مزایای دیگری نیز دارد. این ماده به شما در بهبودی بعد از تمرین کمک می کند چون یک ماده ی  پر پروتئین است ، که اگر در ورزشگاه سخت کار می کنید باید بهبودی را تقویت کنید. بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. به دلیل نمره قلیایی پایین بادام زمینی ، مصرف آن به طور مرتب می تواند به ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. این ماده مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است. مس ، فولات ، ویتامین های گروه B و منگنز در آن به خوبی یافت می شوند. از فواید کره بادام زمینی ممکن است این باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر علل اصلی مرگ را کاهش دهد. همانطور که در بالا ذکر شد ، یک مطالعه بزرگ و چند ساله از عادتهای غذایی نشان داد که مصرف آجیل با بیماریهای قلبی ، سرطان و بیماری تنفسی رابطه معکوس دارد.ما هنوز در مورد چگونگی تأثیر کره بادام زمینی بر بدن شما اطلاعات بیشتری کسب می کنیم ، اما آنچه در حال حاضر می دانیم کاملاً واضح است: کره بادام زمینی می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن سالم باشد.به یاد داشته باشید ، شما نمی توانید با خوردن کره بادام زمینی وزن کم کنید. سوزاندن کالری بیشتر با ورزش و کم خوردن ارتباط دارد. شما باید بیشتر از کالری مصرفی، کالری بسوزانید این فرمول اثبات شده برای کاهش وزن است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *