کاشت مژه
بازدید 165
0

مهم ترین نکته ها درباره ی کاشت مژه و انواع اکستنشن مژه

از آن جا که مژه یکی از عوامل زیبایی در میان بانوان است، ما در این مقاله بر آنیم که مهم ترین نکته ها در باره ی کاشت مژه را یادآور شویم. داشتن مژه های بلند نه تنها در این روز ها بلکه از گذشته های دور به عنوان یکی از استانداردهای زیبایی به شمار می رود. چه شعر ها که در وصف مژه ی معشوق سروده نشده است و چه دل ها که به دنبال این مژه ها نرفته است.

به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم.. بیا کز چشم بیمارت هزاران درد بر چینم

حافظ یکی از شاعرانی است که مدام در وصف تیر مژگان معشوق شعر و غزل سروده است و شاعران دیگر سبک عراقی به همین طریق طی مسیر کرده اند.

مژه ی بلند، نشانه ی زیبایی

 

این روز ها نیز داشتن مژه های بلند یکی از رویاهای هر بانوی جوانی است. این روز ها یکی از راه های بلند کردن و پر پشت کردن مژه ها استفاده کردن از ریمل است. نیازی به گفتن نیست که استفاده از ریمل تا چه میزان می تواند بر حالت چشم ها و مژه ها اثر بگذارد و زیبایی آن را دو چندان نماید. اما استفاده ی همیشگی از ریمل چندان هم کار ساده ای نیست. این کار علاوه بر هزینه می تواند در بر دارنده ی صرف انرژی زیادی باشد و ضمن این که حالت مژه های ریمل زده بعد از مدتی افت می کند و حتی مرغوب ترین ریمل ها هم پس از چند ساعت کیفیت خود را از دست می دهند و نیاز به تجدید ریمل احساس می شود.از این رو همه به دنبال راهی هستند که بتوانند بدون استفا ده از ریمل مژه هایی پر پشت داشته باشند بدون این که به تجدید ریمل احتیاج داشته باشند. از این رو بسیاری از افراد به کاشت مژه رو می آورند.

تفاومت مژه های نیمه دائمی و موقت

مژه های نیمه دائمی به صورت دانه دانه بر روی مژه های خود فرد چسبانده می شود و در حالت طبیعی اگر آسیبی به آن نرسد می تواند حدود 6 تا 8 هفته دوام داشته باشد. اما مژه های موقت به صورت موقتی بر روی خط مژه چسبانده می شود و چسب آن حالت نواری دارد. دوام آن بیش از یک روز طول نمی کشد. فرد می تواند با مژه های دائمی بخوابد اما خوابیدن با مژه های مصنوعی موقتی امکان پذیر نیست و برای رعایت بیشتر بهداشت باید آن ها را از روی چشم ها برداشت. نکته ی دیگری که باید در باره ی مژه های نیمه دائمی بدانید این است که این نوع مژه ی مصنوعی باید توسط متخصص مژه کار کاشته شود و اما مژه های مصنوعی موقتی را خودتا ن نیز می توانید به مژه هایتان بچسبانید.

انواع اکستنشن مژه

 

مژه ی مصنوعی جنس های گوناگونی دارد و باید بر اساس استانداردهای گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد.برخی از انواع مژه که برای اکستنشن مناسب است از این قرار است:

  • مینک : مژه های نوع مینک از موی حیوانات ساخته شده است این نوع مژه معمولا از بهترین نوع مژه های مصنوعی به حساب می آید. کیفیت آن ها بهتر است و بسیار طبیعی تر از انواع دیگر است از این رو می توان حدس زد که قیمت آن نیز نسبت به سایر جنس های مژه گران تر است.
  • ابریشم
  • الیاف مصنوعی

نکته: گاهی دو مدل دیگر مژه (ابریشم، الیاف مصنوعی) از کیفیت بسیار مطلوبی بر خوردارند و ممکن است گاهی از مدل مینک، گران تر از آب در بیاید.شما همچنین، قبل از کاشت مژه باید در باره ی نکته های دیگری همچون موارد زیر نیز تصمیم گیری کنید:

میزان بلندی مژه ی مصنوعی: شما می توانید میزان بلندی مژه ی مصنوعی خود را انتخاب کنید.

میزان فر مژه ی مصنوعی : همچنین میزان فر مژه را نیز می توانید انتخاب کنید. نکته ی قابل توجه این است که هر قدر مژه ی مصنوعی شما فر بیشتری داشته باشد، جلوه ی بیشتری دارد.

مقدار تراکم مژه ی مصنوعی : مقدار تراکم مژه ی شما نیز می تواند میزان حجم آن را تعیین کند. هر چقدر که تراکم آن بیشتر باشد و پر پشت تر باشد، حجم آن نیز بیشتر به چشم می اید.

رعایت تناسب بین میزان بلندی و تراکم مژه ها

 

اگر قصد کاشت مژه ی مصنوعی دارید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که باید میان تراکم و میزان بلندی مژه تناسب برقرار کنید. قاعده ی کلی می گوید که هر چقدر مژه های شما بلند تر باشد باید تراکم آن نیز بیشتر باشد. در غیر این صورت بسیار کم پشت تر از حالت عادی به نظر می رسند.پس از کاشت مژه حداقل تا 12 ساعت به چشم های خود آب نزنیدحواستان باشد که تا لااقل تا 12 ساعت پس از کاشت مژه نباید آب به چشم هایتان برسد. بنابراین از شستن صورت و گریه کردن بعد از این مدت زمان اکیدا پرهیز نمایید. زیرا آب سبب می شود که چسب مژه حل شود و وارد چشم هایتان شود و مژه ها نیز خراب شود.مژه ی مصنوعی نیمه دائم نیاز به ترمیم دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نیره پاکمهر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *