لوگو موشن چیست
بازدید 182
0

لوگو موشن چیست ؟

لوگو موشن لوگوی متحرکی است که یک قدم جلوتر از لوگوی ثابت است.  طراحی لوگو موشن یکی از ترند های سال 2021 نامیده شد و عناصر متحرک به بخش اصلی طراحی قدرتمند تبدیل شده اند.

همچنین این روزها لوگو موشن ها به طور فزاینده ای رایج شده اند. به خاطر پیشرفت کلی فناوری اینترنت، لوگوها در حال حاضر بیشتر در فضاهای دیجیتالی دیده می‌شوند و این دری را به روی جلوه‌های بصری مانند انیمیشن‌هایی که با محصولات فیزیکی امکان‌پذیر نیستند باز می‌کند. البته، افزایش محبوبیت لوگو موشن به این معنی است که برندهای بیشتری برای بودن در رقابت به آن نیاز خواهند داشت. بنابراین یادگیری نحوه متحرک سازی یک لوگو می تواند یک مهارت ارزشمند برای ارتقاء شما باشد.

با پیویو در این مقاله همراه باشید تا بدانیم که یک لوگوی متحرک چه سودی می تواند برای یک برند به همراه داشته باشد و در کجا می توان از آن استفاده کرد.

لوگو متحرک

چرا یک برند به لوگو موشن نیاز دارد؟

به محض اینکه اولین لوگو موشن ها ساخته شدند، بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با طراحان لوگو تماس گرفتند. اما چرا این موضوع به سرعت محبوب شد؟

لوگو مانند قلب هویت یک برند است. شخصیت یک شرکت یا یک محصول را نشان می دهد و نقش مهمی در استراتژی برندسازی دارد. یک لوگوی قدرتمند می تواند ارتباطی موثر با مخاطب هدف ایجاد کند و همچنین داستان یک برند را بازگو کند. اگر طراحان گرافیک کار خود را به درستی انجام دهند، یک لوگو، تصویر برند مؤثری را ایجاد می کند که به عنوان پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق عمل می کند.

لوگو موشن روشی مدرن و پویا برای ارائه یک برند است. می تواند شخصیت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. علاوه بر این، این یک راه خوب برای متمایز شدن از رقبا است

و در ادامه مزایای داشتن لوگوی متحرک برای یک برند را بیان میکنیم.

مزایای لوگو متحرک

تصویر سازی منحصر به فرد

بر کسی پوشیده نیست که برخی از برندها لوگوهای مشابهی دارند و حتی در این مورد، گاهی اوقات می توانند رقیب یکدیگر باشند. این ممکن است عمداً اتفاق نیافتاده باشد ، بلکه فقط به این دلیل است که برندها مجبور هستند برخی از عناصر شناسایی را در یک لوگو اعمال کنند که به خدمات آنها اشاره می کند.

برای اینکه یک لوگو منحصر به فرد باشد، طراحان می توانند کمی حرکت به آن اضافه کنند. یک لوگوی متحرک اجازه می دهد تا تخیل از کنترل خارج شود. و تصویری شاخص در ذهن مخاطب ایجاد کند.

شناخته شدن برند شما

بسیاری از کارشناسان می گویند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدیویی بهتر از هر چیزی درک می شوند و به این معنی است که به راحتی قابل یادآوری هستند. یک لوگوی متحرک قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند و توجه آنها را به طور موثر جلب می کند.

همچنین مطالعه انجام شده توسط دانشگاه لویولا نشان داد که رنگ می تواند شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهد. برای مثال امروزه بیشتر مردم رنگ آبی را با پپسی و قرمز را با کوکاکولا می شناسند.

برخی از انیمیشن ها می توانند تا 10 ثانیه دوام داشته باشند که در مقایسه با یک نگاه کوتاه به تصویر ثابت، شانس به خاطر سپردن را افزایش می دهد.

برداشت موثر از برند

اولین برداشت تاثیر زیادی بر نحوه دید مردم از یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجایی که یک لوگو اولین نماینده یک برند است، باید تاثیر خوبی بر مشتریان بگذارد. یک لوگوی موشن راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است.

ارتباط برقرار کردن با احساسات مخاطب

مردم ایده های تازه و غیرعادی را دوست دارند و یک لوگو موشن راه خوبی برای غافلگیری آنهاست. یک لوگو موشن موثر می تواند محرکی برای هیجان، شادی باشد. اگر یک لوگو بتواند برخی از احساسات مثبت را برای مخاطبین هدف به ارمغان بیاورد، شانس زیادی وجود دارد که ان برند را در ذهن خود به چیز هایی خوشایند ربط بدهند.

داستان پردازی با لوگو موشن

یک لوگو موشن می تواند به بخشی از فرآیند داستان گویی تبدیل شود. و توضیح دقیق تری از ماهیت یک کسب و کار را نسبت به یک لوگوی ثابت ارائه دهد. لوگو موشن به عنوان یک ویدیوی کوتاه کار می کند که داستانی منحصر به فرد از یک محصول یا یک شرکت را بیان می کند.

علاوه بر این، ویدئو را می توان در سراسر وب به اشتراک گذاشت که افراد بیشتری می توانند یک لوگو را ببینند و داستان ان را درک کنند.

حرفه ای بودن برند

مشتریان ممکن است در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، با این حال آنها می دانند که چه چیزی ترند است. بسیاری از شرکت های معروف از جمله گوگل قبلاً نسخه های متحرک لوگو های خود را طراحی کرده اند و با افتخار آن را با تمام دنیا به اشتراک می گذارند. به همین دلیل است که وقتی یک برند نشان می دهد که با نوآوری ها همگام است، مردم آنها را حرفه ای تر می دانند.

برنامه های ساخت لوگو موشن

برنامه های ساخت لوگو

برنامه های لوگو موشن به شما این امکان را می دهند که تصاویر متحرک شخصی و طرح های لوگو را به صورت رایگان تولید کنید. اکنون، نگاهی به لیست برترین برنامه های انیمیشن لوگو بیندازیم که به شما امکان می دهد بدون صرف تلاش و زمان زیاد، لوگوهای چشمگیر تولید کنید.

Adobe Spark

 هدف اصلی آن ارائه بهترین لوگو موشن برای شماست و ظاهری خلاقانه به محتوای شما می دهد. این مجموعه فونت های بزرگ و زیبایی دارد که به راحتی قابل استفاده هستند.

این برنامه به شما امکان می دهد هر تصویری را از Adobe cloud یا از هر نقطه از وب دانلود کنید و بر اساس آن به روز رسانی ها را انجام دهید. علاوه بر این، قالب ها را بر اساس برچسب ها نیز دسته بندی می کند. بنابراین، با لذت بردن از رنگ ها، نمادها، متون، فونت ها و غیره شروع به ایجاد یک لوگوی عالی کنید.

Adobe Spark

لوگو ساز پلاس – Logo Maker Plus

آیا به دنبال یک برنامه کاربردی هستید که به شما در ایجاد لوگو موشن با تلفن همراه خود کمک کند؟ اگر بله، پس دانلود این برنامه به شما توصیه می شود. این برنامه صدها الگو را ارائه می دهد که بسیار مناسب برای مبتدیان است.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید جلوه های بصری متعددی را اعمال کنید که جلوه چشم نوازی به لوگوی شما می بخشد. یکی از مواردی که ممکن است شما را آزار دهد تبلیغات آزاردهنده آن است.

لوگو ساز پلاس - Logo Maker Plus

Renderforest

به شما امکان می دهد لوگو موشن را به صورت رایگان ایجاد کنید، و انواع مختلفی از قالب ها را نیز ارائه می دهد که می توانند به راحتی شخصی سازی شوند. با این برنامه می توانید به لوگوی خود جلوه متحرک بدهید یا حتی لوگوی خود را ویرایش کنید.

Renderforest

برای شروع کار با این برنامه، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. این برنامه عالی است، به خصوص برای مبتدیان، زیرا یادگیری و استفاده از آن آسان است. بنابراین، اگر یک لوگو می‌سازید، ویدیو می‌سازید، یا می‌خواهید یک لوگوی دو بعدی معمولی را با 3Deffect تغییر دهید، همیشه می‌توانید Renderforest را در فهرست خود داشته باشید.

محل استفاده از لوگو موشن

شبکه های اجتماعی : مروزه شبکه های اجتماعی یکی از بسترهای اصلی برای تبلیغ محصولات هستند. مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی می کنند. بنابراین می توان لوگو موشن برند خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

وب سایت شرکت : یک لوگو موشن می تواند تصویر سایت را بهبود بخشد و همچنین سئو آن (بهینه سازی موتور جستجو) را تقویت کند. بازدیدکنندگان لوگو موشن شرکت را تماشا می کنند و با این کار زمان بیشتری را در یک صفحه می گذرانند. این شاخص تاثیر زیادی بر رتبه وب سایت در نتایج جستجو دارد.

جلسه های تجاری ویا ارائه محصول : با قرار دادن لوگوی متحرک در اسلایدها، می توانید عنصر اصالت و خلاقیت را به ارائه خود اضافه کنید.

ویدئو های تبلیغاتی : ترکیب لوگو کوشن و ویدئو های تبلیغاتی فوق العاده است چون می تواند بازاریابی تجاری و خاصی را انجام دهد.

لوگو موشن حرفه ای برای رشد کسب و کار شما

لوگو متحرک برای کسب و کار

همانطور که می بینیم، لوگو موشن اغلب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر استفاده می شود. این موضوع به افزایش خاطره‌انگیز بودن، آگاهی از برند، داستان پردازی و ایجاد یک تصویر اصلی برای یک برند کمک می‌کند. برای اینکه بهترین لوگو موشن را داشته باشید، فراموش نکنید که عوامل زیر را در نظر بگیرید :

  • قبل از ایجاد یک لوگو موشن، اهداف تجاری شرکت را تجزیه و تحلیل کنید و به شخصیتی که یک برند نشان می دهد فکر کنید.
  • سعی کنید کاربران را شگفت زده کنید. به این ترتیب که چیزی طراحی کنید که نتیجه نهایی در ثانیه اول غیر قابل پیش بینی باشد.
  • لوگو موشن نباید پیچیده و طولانی طراحی شده باشد و وقتی تاثیر گذار است که کوتاه باشد. توصیه می شود کمتر از 10 ثانیه باشد.

لوگو نقش مهمی در تعیین ارزش کلی یک برند دارد و شرکت ‌های برتر این موضوع را می ‌دانند، به همین دلیل است که باید این موضوع را به یک استودیو تخصصی در این زمینه بسپارید. و همچنین  برای دریافت بهترین لوگو موشن، باید کار طراحی لوگو را به یک انیماتور ماهر یا یک متخصص موشن گرافیک که در مورد انیمیشن های لوگوی SVG و سایر مفاهیم می داند، واگذار کنید. استودیو تخصصی پیویو بر اساس عوامل مختلفی مانند هدف کسب و کار ، ماهیت برند وسایر موارد به طراحی لوگو موشن اختصاصی برای شما می پردازد.

لوگو موشن چیست ؟

به لوگو متحرک همان لوگو موشن گفته می شود.

کجا از لوگو موشن میتوان استفاده کرد ؟

شبکه های اجتماعی . ویدئو ها تبلیغاتی . جلسات و نشست های تجاری . وب سایت و…

چرا یک برند به لوگو موشن نیاز دارد؟

چون شخصیت شرکت را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب مشتری منتقل کند. و این یک راه خوب برای متمایز شدن از رقبا است.

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/02/15/business-consulting-in-mashhad/ https://pioio.com/mag/2022/03/06/making-stop-motion/ https://pioio.com/mag/2022/02/16/the-best-logo-design-in-mashhad/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *