ارتباط گروه خونی و کرونا 
بازدید 67
0

گروه خونی و کرونا

ارتباط گروه خونی و کرونا

مطالعات نشان می دهند هیچ ارتباطی بین مبتلا شدن به کرونا و گروه خونی اشخاص وجود ندارد.گروه خونی و کرونا

این مقاله بخشی از تحقیقات انجام شده، دانشکده پزشکی هاروارد در زمینه پزشکی ، تحقیقات زیست پزشکی ، آموزش پزشکی و سیاست های مربوط به بیماری همه گیر SARS-CoV-2 و بیماری COVID-19 است.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد مستقر در بیمارستان عمومی ماساچوست گزارش کردند که گروه خونی با وخیم شدن شدید علائم در افرادی که آزمایش COVID-19 مثبت دارند ارتباط ندارد.

یافته های آنها ، که در Annals of Hematology منتشر شده است ، گزارش های قبلی را که حاکی از همبستگی بین گروه های خونی خاص و COVID-19 بود ، از بین می برد.

با این حال ، این مطالعه نشان داد که افراد دارای علامت با گروه های خونی B و AB که Rh مثبت داشتند ، بیشتر در COVID-19 آزمایش مثبت داشتند ، در حالی که در گروه های خونی O ، آزمایش مثبت کمتر بود.

آناهیتا دوآ ، نویسنده این مقاله و دستیار HMS گفت: “ما از طریق یک مطالعه چند فاکتوری نشان دادیم که هیچ دلیلی وجود ندارد که معتقد باشیم یک گروه خونی ABO خاص منجر به افزایش شدت بیماری می شود.

Dua گفت: “این شواهد باید کمک کند گزارش های قبلی در مورد ارتباط احتمالی بین گروه خونی A و خطر بالاتر برای عفونت و مرگ و میر COVID-19  از بین می رود.”

ظهور COVID-19 در تمام گوشه و کنار جهان دانشمندان را برای یافتن خصوصیاتی که ممکن است افراد را در معرض ابتلا به ویروس قرار دهد و همچنین عوامل خطرساز که شدت و پیشرفت آن را تشدید می کنند ، درگیر می کنند.با توجه به آغاز فرایند واکسیناسیون شما می توانید از طریق این مقاله ثبت نام واکسن کرونا خود را انجام دهید.

این امر منجر به نظریه ها و گزارش های متعددی در مورد ارتباط بین COVID-19 و گروه خونی شده است.محققان HMS در Mass General تحقیقات خود را با استفاده از پایگاه داده عظیم سیستم ثبت اطلاعات داده های بیمار تحقیقاتی General General Brigham Health انجام دادند.گروه خونی و کرونا گروه خونی و کرونا گروه خونی و کرونا

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *