ماشین کنترلی از کجا بخریم؟
بازدید 118
1

ماشین کنترلی از کجا بخریم ؟

ماشین کنترلی از کجا بخریم؟ به دنیای ماشین های کنترلی خوش آمدید. همان قدر که دنیای ماشین ها می تواند مهیج و پر از مدل های مختلف باشد ، دنیای پر از تنوع، مدل و برندهای گوناگون ماشین های کنترلی هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع باید بگوییم که از هر نمونه ماشین واقعی که در اطرافتان مشاهده می کنید یک ماکت و نمونه کوچک از آن نیز وجود دارد.

تاریخچه ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی را عموما برای بچه ها می سازند. بالاخره آن ها هم باید در دنیای کوچک خودشان بزرگ بودن را با وسایلی که بزرگسال ها مورد استفاده قرار می دهند تجربه کنند. به ویژه پسر بچه ها خیلی دوست دارند تا جای پدرشان باشند و فرمان را به دست بگیرند و با آن بازی کنند. آن ها از حرکت کردن چنین وسیله بزرگ و سنگینی با یک فرمان و در حالی که پدر یا مادرشان در حال تماشای او هستند شگفت زده می شوند. حالا اگر این فرصت را داشته باشند که با فشار دادن یک دکمه یک ماشین کوچک تر را خودشان برانند حتی اگر از فاصله دورتری باشد و اصلا خودشان هم سرنشین آن ماشین نباشند و در بیرون نظاره گر باشند باز هم هیجان زده خواهند شد.

جالب است بدانید که ماشین های کنترلی هم عمر خیلی کمتری از ماشین های واقعی ندارند. در اواخر دهه ۱۹۶۰ یک  شرکت بریتانیایی، به نام مارداو ، واقع در لستر، شروع به تولید خودروهای RC یا ماشین های کنترل از راه دور با هدف فروش در بازار نمود. اولین اتومبیل های این شرکت که جزو خودروهای نیترو بودند از نوع فراری مدل ۲۵۰LM با اندازه یک به دوازده بود که در اوایل دهه ۱۹۷۰ تولید و به صورت محلی فروخته شدند. البته این ماشین ها را یک شرکت الکترونیک ایتالیایی در سال 1966 اختراع کرده بود ولی روانه بازار نکرد. اما همان طور که اشاره شد ایده تجاری سازی آن را شرکت مارداو مطرح نمود و از این راه سود زیادی نصیب خود کرد.

 فراری مدل 250 LM

شاید برایتان قابل تصور نباشد که اولین ماشین های کنترل از راه دور به کابل اتصال داشته و کنترل را با اتصالات کابل انجام می دادند که البته این موضوع به علت پیچیدن کابل ها در هم به ویژه در مسیرهای کمی طولانی چندان خوشاید خریداران نبود. اما کم کم تکنولوژی این ماشین ها به اشعه ها و امواج رادیویی ارتقا پیدا کرد و برای اولین بار مهندسان شرکت زنیت ( ZENIT ) از نورچشمک زنی که برای کنترل تلویزیونی استفاده می شد در این وسیله استفاده کردند.

ماشین کنترلی از کجا بخریم؟

علاقه مندان به ماشین کنترلی قطعا تا حالا این سوال را که ماشین کنترلی از کجا بخریم؟ از خود پرسیده اند. در ایران خیلی از برند های معتبر جهان موجود نیستند. همان برندهایی هم که وجود دارند بعضی از فروشگاه ها قابلیت فروشش را ندارند. معتبر ترین فروشگاه هایی که میتوان از آنها خرید کرد عبارتند از : پیویو ، جهان آرسی ، دیجی کالا ، flystation ، toy world ، کالا آرسی و … هستند.

مزایا و معایب هر کدام را بررسی میکنیم

  • پیویو : فروشگاه اینترنتی پیویو توضیحات کاملی را برای محصولاتش ارائه میدهد که با خواندن آن به طور کامل با ویژگی های محصول آشنا خواهید شد.شما در هر لحظه میتوانید با استفاده از کد رهگیری سفارش خود را پیگیری کنید. انواع مدل ها در حجم گسترده ای از انتخاب برای مشتریان موجود است به طوری که بیشترین تنوع را میتوان به این سایت اختصاص داد. برای آنهایی که قیمت برایشان مهم است خبر خوب این است که است این فروشگاه حتی زیر 500 هزار تومان هم ماشین کنترلی دارد. پیویو سعی کرده که در هر قیمتی کیفیت را در صدر اولویت های خود قرار دهد. در ضمن در شهر مشهد واقع است.
  • جهان آرسی : این فروشگاه اینترنتی به صورت متمرکز روی فروش و تعمیر تجهیزات RC از جمله ماشین کنترلی، هلیکوپتر، هلی شات و … کار میکند. این فروشگاه در شهر تهران قرار دارد. علاوه بر اسباب بازی دارای مجوز برای فروش کوآدکوپتر واقعی است. ماشین کنترلی های این سایت بیشتر مناسب جوان هایی است که حاضرند برای ماشین کنترلی پول هنگفتی بپردازند.
  • flystation : ایستگاه پرواز یکی از مزایای بارزی که دارد این است که مردم شهر تهران میتوانند به صورت حضوری از محصولات آن دیدن کنند و خرید حضوری داشته باشند.
  • دیجی کالا : خیلی از خریداران خواهان این هستند که کالای خریداری شده قابلیت مرجوع شدن داشته باشد. دیجی کالا این امکان را فراهم کرده است. از معایب آن میتوان گفت که دسته بندی کالا های این سایت کمی درهم است. به عنوان مثال برای خرید ماشین کنترلی تنها نمیتوانید همه محصولات مربوط به آن را در یک جا مشاهده کنید در کنار آن موتور و اسباب بازی بچه گانه دیگر هم وجود دارد. در کنار این ها قیمت بالا و تاخیر در ارسال را هم د رنظر بگیرید.
  • toy world : توی ورلد به صورت گسترده در زمینه فروش اسباب بازی دخترانه و پسرانه کار میکند. اما یکی از معایب آن قیمت تقریبا بالای محصولاتش است.
  • کالا آرسی : کالا آرسی با جهان آرسی در رقابت است و در سایت آن بیشتر کوآدکوپتر واقعی میتوانید پیدا کنید تا اسباب بازی ماشین کنترلی. این هم میتواند یک مزیت باشد و هم عیب. بستگی به نیاز خریدار دارد.

پس اینکه ماشین کنترلی از کجا بخریم؟ انتخاب شماست. با مقایسه میتوانید گزینه عاقلانه و مورد نیازتان را انتخاب کنید.

اطلاعات جانبی درباره نحوه کارکرد ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی امروزی با امواج رادیویی مادون قرمز کار می کنند و دارای فرستنده و گیرنده هستند. شما می بایست فرستنده را در دستان خود نگه دارید تا اسباب بازی را کنترل کنید. این امواج رادیویی به گیرنده فرستاده می شود. گیرنده دارای آنتن و مدار است. مدار داخل اسباب بازی سیگنال را از فرستنده دریافت می کند و موتوری که در داخل اسباب بازی است به کار می افتد تا به عنوان فرمانده چرخ ها و پروانه ها را به حرکت در بیاورد. منبع تغذیه در این نوع ماشین ها معمولا یک باتری قابل شارژ است، اما گاهی هم فقط باتری های معمولی است. معمولا یک باتری ۹ ولت می تواند قدرت کنترل و انتقال سیگنال را فراهم کند.

موتور نیترو چیست؟

موتور ماشین های آرسی ( کنترل از راه دور) به موتور نیترو معروف است. نیترو به طور کلی به یک موتور با سوختی اطلاق می شود که حاوی مقداری (معمولا بین ۱۰ تا ۴۰ درصد) نیترومتان مخلوط با متانول است. نیترومتان یک ماده بسیار قابل احتراق است که به طور کلی فقط در موتورهای احتراق داخلی مینیاتوری در کنترل رادیویی و هواپیماهای مدل پرواز آزاد استفاده می شود. موتورهای نیترو در مدل های مختلف می توانند بیش از ۵۰۰۰۰ دور در دقیقه بچرخند. با این حرکت بسیار زیاد، اصطکاک بالایی به وجود می آید که به واسطه آن گرمای بسیار زیادی تولید می شود و سوخت مورد استفاده برای این موتورها را تامین می کند. گاهی به این موتورها، موتورهای تابشی هم گفته می شود اما اصطلاح نیترو قدیمی تر و البته محبوب تر است و تاثیر بیشتری در تبلیغات دارد.

مقیاس ساخت چیست؟

هنگام خرید یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور یا همان آر سی، روی جعبه اغلب آنها مقیاس ساخت ماشین را ذکر می کند که به اندازه مدل نسبت به همتای کامل خود اشاره می کند. به عنوان مثال، مدل 1:10 مقیاسی است که به شما می گوید اندازه این ماشین ۱۰ برابر کوچکتر از اندازه واقعی آن است. سرعت این ماشین ها هم با هم متفاوت می باشد.

هم اکنون ماشین های آرسی ( RC ) در بازار وجود دارد که می تواند بالای ۶۰ مایل در ساعت ( حدود 96 کیلومتر بر ساعت ) و حتی ۱۰۰ مایل در ساعت ( حدود 160 کیلومتر بر ساعت ) با کنترل از راه دور حرکت کند. البته هر چه سرعت بیشتری از ماشین انتظار داشته باشید باید بهای بیشتری برای آن پرداخت کنید چرا که آن ها مجهز به باتری های اضافی تر و قدرتمند تر یا کانترهای نیترو گازی بیشتری هستند.

سریع ترین ماشین کنترلی جهان+ماشین کنترلی از کجا بخریم
Traxxas XO-۱

ماشین های کنترلی آن قدر خاص و جذاب هستند که افراد نوجوان و جوان را هم که علاقه زیادی به ماشین بازی ندارند به سرعت مجذوب خود می کنند. تنوع برند و مدل در این دنیا واقعا خیره کننده است به نحوی که اگر شما یک کلکسیونر ماشین های کنترلی باشید به راحتی از پس تهیه نمونه های آن بر نمی آیید. نمونه هایی از کمپانی های برند و لوکس اتومبیل مانند پورشه، بنز، لامبورگینی، فراری، بنتلی و دیگر کمپانی های معروف را می توانید در رنگ های متالیک و و زیبای زرد، قرمز، نقره ای، آبی ، نارنجی، بژ و هر رنگ خیره کننده دیگری که ممکن است در دنیای ماشین های واقعی کمتر به سراغ آن ها بروید در این مجموعه ها ببینید. ماشین کنترلی از کجا بخریم ؟

سریعترین ماشین کنترلی جهان

ماشین های کنترلی را بسته به اندازه و مدلشان می توان در قیمت های متفاوتی یافت و خریداری کرد. به عنوان مثال یکی از گران ترین انواع این ماشین ها مدل Traxxas XO-۱  و به قیمت ۷۵۰ دلار است که یک ماشین آر سی به طور کامل مجهز شده و در واقع یک وسیله نقلیه رادیویی خوب محسوب می شود. اما نمونه های ارزان تری هم در بازار یافت می شود که شما می تواند با جستجو در سایت های خرید اینترنتی آن ها را بیابید.

این ماشین کنترلی بیش از 100 مایل در ساعت سرعت دارد که 0-60 در 2.3 ثانیه و 0-100 در 4.92 ثانیه پر میکند. همه اینها به لطف موتور پرقدرت Traxxas Big Block بدون براش و کنترل الکترونیکی سرعت 6S آماده است.

Traxxas Stability Management به شما این امکان را می‌دهد تا تمام قدرت، سرعت و شتاب فوق‌العاده‌ای را که در XO-1 مهندسی شده است، تجربه کنید و کنترل آن را بر روی سطوح لغزنده معمولی مانند آسفالت، بتن صاف، و حتی یخ و برف داشته باشید.

مطالب پیشنهادی پیویو برای شما:

https://pioio.com/mag/2022/05/10/the-best-toys-for-sale-in-mashhad/ https://pioio.com/mag/2022/02/22/the-best-toys-for-1-year-old-children/ https://pioio.com/mag/2018/03/11/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84%db%8c/ https://pioio.com/mag/2022/02/14/how-to-maintain-rc-cars/
اولین ماشین کنترلی در چه سالی ساخته شد؟

در اواخر دهه ۱۹۶۰ یک  شرکت بریتانیایی، به نام مارداو ، واقع در لستر، شروع به تولید خودروهای RC یا ماشین های کنترل از راه دور با هدف فروش در بازار نمود.

ماشین کنترلی از کجا بخریم؟

معتبر ترین فروشگاه هایی که میتوان از آنها خرید کرد عبارتند از : پیویو ، جهان آرسی ، دیجی کالا ، flystation ، toy world ، کالا آرسی و … هستند.

مقیاس ساخت ماشین کنترلی به چه معناست؟

هنگام خرید یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور یا همان آر سی، روی جعبه اغلب آنها مقیاس ساخت ماشین را ذکر می کند که به اندازه مدل نسبت به همتای کامل خود اشاره می کند. به عنوان مثال، مدل 1:10 مقیاسی است که به شما می گوید اندازه این ماشین ۱۰ برابر کوچکتر از اندازه واقعی آن است.

سریعترین ماشین کنترلی جهان چیست؟

Traxxas XO-۱ با حدود 160 کیلومتر بر ساعت سرعت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با اجازتون بازنشر شد