خواص هلو
بازدید 251
0

خواص هلو ، کاهش علائم آلرژی با مصرف هلو

هلو ها میوه های کوچکی با پوست مخملی  و گوشت سفید یا زرد شیرین هستند. تصور می شود آنها بیش از 8000 سال پیش در چین سرچشمه گرفته اند.  هلو از خانواده ی آلو و زرد آلو می باشد. این میوه ها به هم شبیهند زیرا گوشت آنها پوسته ای را احاطه کرده است که دارای یک دانه خوراکی است. آنها می توانند به تنهایی خورده شوند یا به انواع غذاهای مختلف اضافه شوند. علاوه بر این ، هلو دارای مواد مغذی است و می تواند مجموعه ای از مزایای سلامتی ، از جمله بهبود هضم ، پوست نرم تر و تسکین دهنده آلرژی را ارائه دهد. در این مقاله خواص هلو و مزایای این میوه برای سلامتی را با هم بررسی می کنیم.

  1. سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها

خواص هلو این میوه را سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات مفید گیاهی کرده است.یک هلو با اندازه متوسط ​​(5.4 اونس یا 150 گرم) تقریباً حاوی:

  • کالری: 58
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: کمتر از 1 گرم
  • کربوهیدرات: 14 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین C:  17٪  از نیاز روزانه (DV)
  • ویتامین A: 10٪ DV (خواص هلو)
  • پتاسیم: 8٪ DV
  • نیاسین:  6٪ DV
  • ویتامین D:  5٪ از DV
  • ویتامین K:  5٪ از DV
  • مس: 5٪ DV
  • منگنز: 5٪ DV

هلو همچنین مقادیر کمتری از منیزیم ، فسفر ، آهن و برخی ویتامین های گروه B را ارائه می دهد. علاوه بر این ، آنها مملو از آنتی اکسیدان ها هستند .ترکیبات گیاهی مفید که با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کنند و به محافظت از بدن در برابر پیری و بیماری کمک می کنند. هر چه میوه تازه تر باشد ، آنتی اکسیدان بیشتری در خود دارد. در یک مطالعه ، آب میوه هلو تازه در مدت 30 دقیقه پس از مصرف ، اثرات آنتی اکسیدانی در مردان سالم نشان داد. هلو تازه از آنتی اکسیدان های بالاتری برخوردار است و به نظر می رسد در محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو نسبت به نوع کنسرو شده مؤثرتر است.

  1. کمک به هضم غذا از خواص هلو

خواص هلو ممکن است در هضم سالم نقش داشته باشد. یک میوه با اندازه متوسط حدود 2 گرم فیبر فراهم می کند – نیمی از آن فیبر محلول است ، در حالی که نیمی دیگر نامحلول است. فیبر نامحلول بخش عمده ای از مدفوع شما را اضافه می کند و به انتقال مواد غذایی از طریق روده شما کمک می کند و احتمال یبوست را کاهش می دهد. از طرف دیگر ، فیبر محلول مواد غذایی را برای باکتری های مفید در روده شما فراهم می کند. به نوبه خود ، این باکتریها اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه – مانند استات ، پروپیونات و بوتیرات – تولید می کنند که سلول های روده شما را تغذیه می کنند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده شما نیز ممکن است به کاهش التهاب و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت اولسراتیو کمک کند.

  1. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

خوردن منظم میوه – از جمله هلو – ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد. هلو ممکن است عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول خون را کاهش دهد. علاوه بر این ، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که هلو ممکن است به اسیدهای صفراوی متصل شود – ترکیباتی که توسط کبد شما از کلسترول تولید می شود. اسیدهای صفراوی متصل شده – همراه با کلسترول موجود در آنها – سرانجام از طریق مدفوع شما دفع می شوند ، که ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. آزمایشات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داد که هلو ممکن است کلسترول LDL کل و “بد” ، و  همچنین فشار خون و میزان تری گلیسیرید را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده بر روی موشهای چاق همچنین گزارش داد که آب هلو ممکن است سطح هورمون آنژیوتانسین II را کاهش دهد و باعث کاهش فشار خون شود.

  1. ممکن است از پوست شما محافظت کند

خواص هلو ممکن است دارای اثرات محافظتی باشد که به سالم ماندن پوست شما کمک می کند. مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو ممکن است توانایی پوست شما در حفظ رطوبت را بهبود بخشد – بنابراین بافت پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، هر دو آزمایش لوله آزمایش و حیوانات نشان می دهند که عصاره های ساخته شده از گل هلو یا گوشتی که مستقیماً بر روی پوست اعمال می شوند ، می توانند به جلوگیری از آسیب UV کمک کنند. عصاره گل هلو همچنین به تأخیر در پیشرفت تومورهای پوستی در موشها کمک کرد. با این حال ، قبل از اینكه نتیجه گیری شود ، تحقیقات بیشتری در انسان لازم است.

  1. ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند

مانند بیشتر میوه ها ، هلو ترکیبات گیاهی مفیدی را ارائه می دهد که ممکن است در مقابل سرطان های مختلف محافظت کند. به طور خاص ، پوست و گوشت هلو سرشار از کاروتنوئیدها و اسید کافئیک است – دو نوع آنتی اکسیدان دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. همچنین آزمایشات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نشان داده است که ترکیبات موجود در دانه های هلو ممکن است رشد تومورهای پوستی غیر سرطانی را محدود کرده و از تبدیل آنها به نوع سرطانی جلوگیری کند. ناگفته نماند ، هلو پر از پلی فنول است – دسته ای از آنتی اکسیدان ها نشان می دهد که باعث کاهش رشد و محدود کردن گسترش سلول های سرطانی در مطالعات لوله آزمایش می شوند. پلی فنول های هلو ممکن است توانایی کشتن سلول های سرطانی را نیز داشته باشند ، بدون اینکه به سلول های سالم آسیب برساند. بنابراین خواص هلو بر روی جلوگیری از سرطان تاثیر گذار است.

  1. می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد

خواص هلو ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد. هنگامی که بدن شما در معرض آلرژن قرار دارد ، هیستامین ها یا مواد شیمیایی ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن شما را آزاد می کند تا بدن شما را از آلرژن خلاص کند. هیستامین ها بخشی از سیستم دفاعی بدن شما هستند و علائم آلرژی مانند عطسه ، خارش یا سرفه را تحریک می کنند. تحقیقات نشان می دهد که هلو ممکن است با جلوگیری از ترشح هیستامین ها در خون ، به کاهش علائم آلرژی کمک کند.این میوه ی فوق العاده خوشمزه و پر خاصیت را در رژیم غذایی خود جای دهید تا از مزایای آن بهرع مند شوید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *