خواص سیب
بازدید 168
0

خواص سیب ، فواید و خواص معجزه آسای سیب

به عنوان یکی از پرمصرف ترین میوه های جهان ، سیب به طور مداوم به عنوان “غذای معجزه آسا” مورد ستایش قرار می گیرد. در واقع ، سیب در مقاله برجسته پزشکی اخبار امروز در مورد 10 غذای سالم برتر در رتبه اول قرار گرفت. سیب از آنتی اکسیدان های مهم ، فلاوانوئیدها و فیبر غذایی بسیار غنی است. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ، فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی کمک کنند. در این مقاله مشخصات غذایی این میوه و خواص سیب ارائه شده است.

  1. بهبود سلامت عصبی

خواص سیب به سلامت اعصاب کمک می کند. یک مطالعه در سال 2006 در ژورنال Experimental Biology and Medicine منتشر شد که کورستین (یکی از آنتی اکسیدان ها که به وفور در سیب یافت می شود) یکی از دو ترکیب موجود در کاهش مرگ سلولی است که در اثر اکسیداسیون و التهاب نورون ها بوجود می آید. مطالعه دیگری که در همان همایش ارائه شده و در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است ، حاکی از آن است که مصرف آب سیب ممکن است باعث افزایش تولید استیل کولین انتقال دهنده عصبی اساسی در مغز شود ، در نتیجه باعث بهبود حافظه در بین موش هایی شود که علائم مشابه آلزایمر دارند.

  1. جلوگیری از زوال عقل

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال علوم غذایی در سال 2008 نشان داد که خواص سیب ممکن است فوایدی برای سلامت مغز شما داشته باشد. محققان دریافتند که داشتن سیب در رژیم غذایی روزانه شما ممکن است از سلولهای عصبی در برابر سمیت اکسیداتیو ناشی از استرس محافظت کند و ممکن است نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر داشته باشد.

  1. خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

یک مطالعه شامل 9208 زن و مرد نشان داد که افرادی که بیشترین سیب را در طی یک دوره 28 ساله مصرف کردند ، کمترین خطر سکته مغزی را داشتند. محققان نتیجه گرفتند كه مصرف سیب با كاهش خطر سكته مغزی در ارتباط است.

 

  1. کاهش کلسترول بد

گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی فلوریدا اظهار داشتند که سیب ها یک میوه معجزه آسا هستند. آنها دریافتند که زنان مسن که روزانه سیب می خورند ، 23٪ کلسترول بد (LDL) کمتر و 4٪ کلسترول خوب بیشتر (HDL) بعد از تنها شش ماه دارند.

  1. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

خواص سیب همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. یک مطالعه شامل 187382 نفر نشان داد افرادی که در هر هفته سه وعده سیب ، انگور ، کشمش ، زغال اخته یا گلابی می خورند ، 7٪ کم تر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را داشتند.

  1. جلوگیری از سرطان پستان

طبق سلسله مطالعات انجام شده توسط محقق برجسته کرنل ، Rui Hai Liu ، شواهد در حال رشد وجود دارد که نشان می دهد که یک سیب در روز ممکن است به جلوگیری از سرطان پستان کمک کند.

  1. جلوگیری از چاقی

خواص سیب حتی می تواند بر چاقی نیز تاثیر گذار باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2014 در ژورنال Food Chemistry منتشر شد ، تیمی از محققان تجزیه و تحلیل کردند که چگونه ترکیبات فعال زیستی هفت نوع مختلف سیب بر باکتریهای روده تأثیر خوب گذاشتند. محققان دریافتند که سیب یکی از میوه هایی است که بیشترین تاثیر را روی باکتریهای روده دارد. آنها ادعا می کنند که یافته های آنها ممکن است منجر به راهکارهایی شود که از چاقی و اختلالات مرتبط با آن جلوگیری می کند.

 

  1. بسیار مغذی

سیب شایسته است که “نیروگاه تغذیه ای” خوانده شود. آنها حاوی مواد مغذی مهم زیر هستند:

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ویتامین C – آنتی اکسیدان طبیعی قدرتمندی است که می تواند مقداری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مسدود کند  و همچنین باعث تقویت مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی شود.

ویتامین های پیچیده B (ریبوفلاوین ، تیامین و ویتامین B-6) – این ویتامین ها در حفظ گلبول های قرمز و سیستم عصبی مهم هستند.

فیبر غذایی – سرویس ملی بهداشت انگلیس می گوید ، رژیم غذایی پر فیبر می تواند به جلوگیری از بروز برخی بیماری ها کمک کند و ممکن است به جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون شما کمک کند.

Phytonutrients – سیب سرشار از ترکیبات پلی فنولیک است. “این ماده مغذی به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند.

خواص سیب همچنین شامل مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و فسفر می شود.

خطرات

هیچ عارضه جانبی جدی با مصرف سیب مرتبط نیست اما دانه های سیب حاوی سیانید ، یک سم قدرتمند است. خوردن بیش از حد بسیاری از دانه های سیب به طور بالقوه می تواند کشنده باشد بنابراین دانه های سیب را نباید مصرف کرد. علاوه بر این ، به دلیل اینکه سیب ها نسبتاً اسیدی هستند ، می توانند تا چهار برابر بیشتر از نوشیدنی های گازدار به دندان ها آسیب رسانند ، طبق یک تحقیق که توسط پروفسور دیوید بارتلت در موسسه دندانپزشکی کینگ انجام شد. پروفسور بارتل گفت: “خوردن میان وعده ای از غذاهای اسیدی در طول روز بیشترین ضرر را دارد ، در حالی که خوردن آنها در زمان وعده های غذایی بسیار بی خطر تر است. یک سیب در روز خوب است ، اما تمام روز خوردن سیب می تواند به دندان آسیب برساند.با این حال باز هم سیب یکی از مفید ترین میوه های جهان محسوب می شود. خواص سیب برای بدن ضروری است و ما مصرف این میوه را به شما توصیه می کنیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *