بازدید 271
0

بدون کار کردن ، پول دربیاورید یا کسب درآمد غیر فعال کنید

نوع تفکر افراد ثروتمند درباره پول با دیگران متفاوت است. رویکرد آنها با نگرش قشر متوسط به پول در این که از چه روش هایی می توانند کسب درآمد کنند و این که پول برای آنها چه کارهایی می تواند انجام دهد فرق می کند.در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که درآمد غیر فعال چیست و چندین ایده کسب درآمد غیر فعال در اختیار شما قرار می دهیم که برای شما می توانند خلق پول کنند.

درآمد غیر فعال یا منفعل چیست؟

 

برای این که مطلب به شکل ساده منتقل شود، باید بگوییم درآمدی که نیاز به کار کردن نداشته باشد درآمد غیر فعال است. گرچه این مدل درآمد در ابتدا به تلاش و کار زیادی در پشت صحنه نیاز دارد و در برخی موارد نیاز به سرمایه گذاری دارد؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی، این مجراهای درآمد می تواند شروع به ایجاد درآمد جدید و حفظ آن کنند.درآمد فعال، هنگامی حاصل می شود که شما به صورت فعالانه مجبور باشید کاری انجام دهید تا بتوانید پول دربیاورید و درآمد داشته باشید. یک نمونه خوب از این چنین درآمدی، می توان به کارهای از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر یا همان کارهای کارمندی اشاره کرد که اگر شما کار نکنید، حقوقی هم نخواهید داشت.آیا می دانید چرا درآمد غیرفعال برای بسیاری از افراد محبوب و مطلوب است؟ زیرا مجبور نیستند همیشه کار کنند تا بتوانند پولی دربیاورند.بسته به شغل و حرفه شما، ثروتمند شدن با تکیه صرف بر درآمد فعال، و یا فقط یک نوع درآمد غیر فعال سخت و دشوار است. برای میلیونر شدن با درآمد غیر فعال، شما باید چندین مجرای کسب درآمد غیر فعال داشته باشید.

مثال هایی از کسب درآمد غیر فعال

در اینجا برخی از درآمد های غیر فعال مرسوم شامل سرمایه گذاری های تجاری، املاک و مستغلات، حق امتیاز ویدئو، فیلم، آهنگ، کتاب ارائه شده است.این مقاله می تواند اطلاعات بسیار مفیدی راجع به میلیونر شدن با درآمد غیر فعال در اختیار شما قرار دهد پس با دقت آن را مطالعه کنید. برخی از این ایده ها، نیاز به سرمایه گذاری دارند و برخی نه.

ایده های کسب درآمد غیر فعال با سرمایه گذاری

1-   درآمد از ملک اجاره ای

 

یک نوع سنتی از روش های کسب درآمد غیر فعال ، اجاره دادن ملک است. این ملک می تواند ملک مسکونی یا تجاری باشد و ماهانه می تواند درآمدی در اختیار شما قرار دهد که نیاز نیست برای به دست آوردن آن، کاری انجام دهید.

2-   تامین مالی جمعی املاک و مستغلات

اگر می خواهید بر روی املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید، اما یک روش قابل دسترس تری می خواهید، می توانید این گزینه را در نظر بگیرید. این گزینه، راجع به گروهی از سرمایه گذاران است که می توانند پول خود را روی هم گذاشته و در یک پروژه سرمایه گذاری کرده و سود حاصله را با هم تقسیم کننند.

3-   اعطای وام به همتایان یا دریافت سود از سپرده

به عنوان یک سرمایه گذار می توانید نقش بانک را برای بقیه ایفا کنید. پول های کوچک در یک جا جمع می شود و می تواند به شکل های مختلف به افراد وام داده شود. این روش شاید کمتر در ایران مرسوم باشد یا چندان قانونی به نظر نمی رسد. مگر این که در قالب قراردادهایی مانند مضاربه باشد که شما سرمایه گذاری می کنید و سود خود را دریافت می کنید که بیشتر افراد ترجیح می دهند این کار را از طریق سپرده گذاری در بانک انجام دهند و سرماه سود خود را از بانک دریافت کنند.

 

4

5-  سرمایه گذاری در سود سهام

سود سهام هم یکی از راه های کسب درآمد غیر فعال است. در ایران می توان از بورس و سرمایه گذاری در آن ، به این شکل کسب درآمد کرد که البته نیاز به داشتن تخصص و دانش سرمایه گذاری در بورس دارد و بهتر است قبل از ورود به این عرصه، به اندازه کافی آموزش ببینید و دانش لازم را کسب کنید.

6-   ایجاد یک اپلیکیشن یا برنامه کاربردی

اگر ایده ای در ذهن دارید می توانید برای آن یک اپلیکیشن طراحی کنید. دست از فکر کردن بیش از اندازه بردارید و ایده خود را هر چه سریع تر به عمل تبدیل کنید. این یک روش جذاب برای خلق درآمد غیر فعال است. باید در نظر داشته باشید که دو نوع اپلیکیشن می توانید ایجاد کنید. هم برای اندروید و هم برای گوشی های اپل. اگر خودتان نمی توانید و یا نمی خواهید کارهای مربوط به برنامه نویسی را انجام دهید می توانید از متخصصان این حوزه استفاده کنید ولی اگر خودتان قادر به این کار هستید، کلی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد. برای شروع باید یک ایده روشن و واضح داشته باشید و دقیقا بدانید قرار است چه کاری انجام دهید، مخاطب شما چه کسانی هستند، و نوع مدل کسب و کار شما چه خواهد بود.همچنین باید تعیین کنید که قرار است نوع اپلیکیشن شما از چه دسته ای باشد. اپلیکیشن رایگان یا دارای تبلیغ است و یا اپلیکیشن شما پولی است.

انواع روش های کسب درآمد غیر فعال بدون سرمایه گذاری

7-   حق امتیاز ویدئو

برای این کار می توانید دست به تولید محتوای ویدئویی بزنید. اگر محتوای تولیدی شما جذاب، با ارزش و جالب باشد ممکن است تبدیل به محتوای ویرال شود و به این ترتیب شما می توانید آن را بارها و بارها بفروشید.گفته می شود هر چه ویدئوی شما ساده تر باشد، بهتر است.

8-   تولید دوره یا کورس های آموزشی

شما می توانید از فرصت های ایجاد شده استفاده کنید تا از طریق تولید یک کورس یا دوره آموزشی، به دیگران آموزش دهید. بدین گونه با هر بار بازدید دیگران از کورس شما، شما می توانید کسب درآمد داشته باشید.یک نمونه از محیطهای یادگیری آنلاین، که هر کسی می تواند دوره آموزشی تولید و به اشتراک بگذارید اسکیل شر است. این واحدها یا کورس های درسی از طریق این وب سایت قابل دسترسی است. در این مورد هر چه شما دوره آموزشی بیشتری تولید کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت. در ایران نمونه هایی از این دست می توان به مکتب خونه اشاره کرد.  دراین مقاله به چندین ایده راه اندازی کسب و کار که بتوانید از طریق آنها کسب درآمد غیر فعال داشته باشید معرفی شده است.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *