نکات مدیریت زمان
بازدید 126
0

هوشمندانه تر کار کن ، نه سخت تر : آشنایی با نکات مدیریت زمان

در این مقاله سعی داریم شما را با نکات مدیریت زمان آشنا کنیم .نگویید زمان کافی ندارم!  شما همان میزان ساعت در اختیار دارید که هلن کلر، پاستور، مایکل آنژ، مادر ترزا، لئوناردو داوینچی، توماس جفرسون و انیشتین داشتند. جکسون براون

افراد بسیاری در جامعه هستند که بیش از اندازه فعالیت می کنند.افرادی که از با سرعت در حال انجام کارهای متعددی هستند، همیشه در حال چک کردن ایمیل، سر و سامان دادن به چیزها، تلفن زدن، انجام ماموریت و غیره هستند.افرادی که فکر می کنند همین که سرشان شلوغ باشد و سخت تر کار کنند، موفق تر خواهند بود.در حالی که ممکن است این دیدگاه تا حدی درست باشد، اما اغلب این نوع کار کردن، منجر به از دست دادن بهره وری می شود. یعنی نیاز مداوم به انجام دادن کاری ، باعث گرایش به اتلاف وقت برای انجام وظایف دون مایه می شود.به جای این که چنین رفتاری داشته باشیم بهتر است انتخاب دیگری داشته باشیم.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

 

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

این گفته قدیمی که «هوشمندانه تر کار کن، نه سخت تر»، روشی است که به نظر می رسد نتیجه بهتری داشته باشد.به جای این که مانند روبات، مشغول فعالیت باشیم؛ بهتر است کمی بیشتر فکر کنیم و همواره از خود بپرسیم که چطور می توانیم کاری را اثربخش تر انجام دهیم.مدیریت زمان، به معنای فشردن کارهای بسیار در یک روز تا آن جا که ممکن است نیست. بلکه این است که چطور کارهایمان را ساده تر کنیم، سریع تر انجام دهیم و استرس مان را کاهش دهیم. این در مورد باز کردن فضای زندگی برای داشتن وقت برای معاشرت با دیگران، تفریح و استراحت نیز هست.

نکات مدیریت زمان

در اینجا چندین نکات مدیریت زمان آورده شده است که می تواند به شما کمک کند وارد مسیر درست شوید.به یاد داشته باشید که روش ها و ترفندهای بی شماری برای مدیریت موثر زمان وجود دارد. این نکات می تواند برای بیشتر افراد مفید باشد، هر چند ممکن است برای افراد مختلف، راه حل های متفاوتی وجود داشته باشد.

نکات مدیریت زمان شامل:

  • ابتدا مهمترین کارها انجام بده و به اتمام برسان 

این قانون طلایی موفقیت است. یکی از نکات مدیریت زمان این است که هر روز، دو یا سه وظیفه را تعیین کن که بیشترین اهمیت را دارند و آنها را در ابتدا انجام بده. پس از اتمام کار شما احساس موفقیت خواهید داشت و می توانید با خیال آسوده به مسائل و کارهای دیگر بپردازید.

  • یاد بگیر نه بگویی

داشتن تعهدات زیاد در قبال دیگران، باعث می شود نتوانیم مدیریت درستی بر روی زمان خود داشته باشیم. بهتر است این مهارت را درخود پرورش دهیم و زمان خود را فقط به انجام تعهداتی اختصاص دهیم که واقعا به آن ها اهمیت می دهیم و برایمان حیاتی هستند.

  • حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید

برخی از افراد فکر می کنند که قربانی کردن خواب، روش خوبی برای داشتن بهره وری است. اما این درست نیست. اکثر افراد نیاز دارند برای این که بدن و ذهن آنها کارآیی لازم را داشته باشد حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابند. هیچ کسی بهتر از بدن شما نمی تواند تعیین کند چه میزان برای شما کافی است. پس به صدای بدن خود گوش کنید و ارزش خواب را دست کم نگیرید.

  • تمرکز کامل خود را به وظیفه ای که در دست دارید اختصاص دهید

یکی از نکات مدیریت زمان ، توانایی تمرکز کردن است. همه پنجره های مرورگر خود را ببندید. تلفن همراه خود را کناری بگذارید. محیطی ساکت و مناسب برای محل کار خود پیدا کنید یا به موسیقی گوش کنید که می تواند به شما کمک کند در هنگام گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا بی صدا کار خود را به خوبی انجام دهید.روی کاری که در دست دارید تمرکز کنید. هیچ چیز دیگری نباید برایتان اهمیت داشته باشد. خود را در کارتان غرق کنید.

  • شروع کنید.

تقریبا همه ما گرفتار به تعویق انداختن کارها هستیم. اما شما باید با خود قاطع باشید و کاری که تصمیم گرفته اید را هر چه زودتر شروع کنید و از بها دادن به بهانه ها بپرهیزید.

  • به جزییات غیر ضروری اجازه ندهید شما را مشغول خود کنند

ما اغلب پروژه ها را طولانی تر از زمانی که برایشان تعیین کرده ایم انجام می دهیم. زیرا بیش از اندازه خود را درگیر جزییات غیرمهم می کنیم. سعی کنید کمال گرا نباشید و به جزییاتی که اهمیت چندانی ندارند وزن زیادی ندهید.

  • انجام وظایف اصلی را تبدیل به عادت کنید

اگر کاری که انجام می دهید را تبدیل به یک عادت برای خود کنید می توانید در آن موفق تر باشید و زمانتان را به خوبی مدیریت کنید.

  • از اختصاص زمان زیاد به تماشای تلویزیون، اینترنت و بازی ویدئویی بپرهیزید

زمانی که شما صرف مرور کردن توییتر یا تماشای یک سریال تلویزیونی می کنید، می تواند بزرگترین مانع بهره وری شما باشد. بنابراین زمان زیادی را به این کارها اختصاص ندهید.

  • برای انجام و تکمیل کارهای خود محدودیت زمانی تعیین کنید

به جای آنکه بنشینید و به کاری که باید انجام دهید فکر کنید، بلند شوید و برای خود تعیین کنید که مثلا فلان کار را در مدت زمان سه ساعت انجام خواهم داد.محدوده زمانی، باعث می شود که شما به صورت موثرتر بر کار تمرکز کنید حتی اگر انجام آن کار بیشتر از محدوده زمانی طول بکشد.این یکی از نکات مدیریت زمان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • بین کارها به خود استراحت بدهید

یکی از نکات مدیریت زمان این است که هنگامی که می خواهید بعد از اتمام کاری، وارد کار دیگر شوید، سخت است که همان طور متمرکز و پر انگیزه باشید. بنابراین به خود اجازه دهید که بین کارها استراحت داشته باشید تا هوای تازه ای به سر شما بخورد و با انرژی بیشتری به کار خود برگردید. برای این کار می توانید مدیتیشن کنید و ذهن خود را از چیزهای دیگر پاک کنید. پیاده روی هم بسیار مناسب است.

  • به کلیت کارهای لیست خود فکر نکنید

یکی از نکات مدیریت زمان این است که در یک زمان، فقط به یک کار فکر کنید. قدم به قدم پیش بروید. و ذهن خود را فقط درگیر کاری که هم اکنون مشغول انجام آن هستید کنید.

  • ورزش و تغذیه سالم داشته باشید

مطالعات بی شماری، سبک زندگی سالم را به بهره وری کار ربط داده اند. مانند داشتن خواب کافی، تمرین و تغذیه سالم می تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و ذهن شما را پاک نگه دارد. و به شما اجازه می دهد که راحت تر تمرکز کنید.این مقاله نکات مدیریت زمان را در اختیار شما قرار داد تا بتوانید با کار کمتر و هوشمندانه تر، بیشتر به موفقیت نزدیک شوید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *