رازهای موفقیت افراد موفق
بازدید 186
0

رازهای موفقیت افراد موفق – آیا افراد باهوش ، افراد موفق تری هستند؟

ممکن است شما هم از خود بپرسید که چگونه من فرد موفق تری شوم ؟ رازهای موفقیت افراد موفق میتواند به شما کمک کند. ما در اینجا برخی از پاسخ ها به این سوال مرسوم را با ارجاع دادن به تحقیقی که در پی افشای رازهای موفقیت افراد موفق بوده است ارائه می دهیم که امیدواریم به درد شما هم بخورد. پس بیایید با هم ببینیم که افراد موفق در زندگی خود چه کرده اند تا توانسته اند به اهداف خود در زندگی برسند؟

رازهای موفقیت افراد موفق

آیا باهوش ترین، افراد موفق ترین ها هستند؟ نه کاملا!! اندرس اریکسون، استاد روانشناسی دانشگاه فلوریدا می گوید که ممکن است هوش، یک مزیت باشد اما نبوغ نیست.

علت در این است:

هنگامی که او بازیگران نخبه شطرنج را مورد مطالعه و بررسی قرار داد، دریافت که هیچ رابطه همبستگی بین هوش و موفقیت وجود ندارد. در حقیقت بازیگران با میزان آی کیوی پایین تر اغلب، موفق تر هستند. این واقعا تکان دهنده است! اما نه وقتی که متوجه دلیل این مساله شویم.

نکته مهم

بازیکنان با میزان آی کیوی پایین تر، احساس می کنند که به علت کمبود هوش فوق العاده شان در یک حالت فقدان و کمبود قرار دارند، بنابراین سخت تر کار می کنند تا در مهارت هایشان، چیره و برجسته شوند. در ضمن، بسیاری از بازیکنانی که به صورت طبیعی باهوش هستند، شکست می خورند. زیرا آنها خود را مجبور نمی کنند تا بیشتر تلاش کنند و سخت تر کار کنند تا برنده شوند. آنها بازنده می شوند، زیرا هوش تلاش آنها را منحرف می کند و به نوعی آنها به واسطه هوش فریب می خورند و دست از تلاش بیشتر می کشند و فقط بر هوش خود تکیه می کنند.آنجلا لی داکورث به این نکته اشاره کرد که همین مساله مشابه هنگام پیش بینی موفقیت افراد در دیگر بافت ها و موضوعات هم دیده شده است. او یک ارائه سخنرانی عالی تد درباره این که چطور ثبات – میل به کار کردن مداوم از طریق روش های دشوار- و نه هوش، باعث شده است که دقیق ترین شاخص موفقیت در افراد موفق باشد.دیگر عامل کلیدی که افراد موفق را از دیگران جدا می کند، توانایی آنها در درک و شناخت افراد است. یک مطالعه انجام شده توسط بنیاد کارنگی، نشان داد که 85 درصد از موفقیت افراد بر پایه مهارت های بین افرادی آنهاست. به همین دلیل ما دریافتیم که هوش مردم یا PQ مهم تر از هوش آی کیو است.

از خودت بپرس:

چگونه با دیگران کار می کنی؟ اگر جوابت چندان خوب نیست، باید بر نیازهای بهبود مهارت های اجتماعی خود و ایجاد روابط بهتر با دیگران تمرکز کنی تا بتوانی این نقص را درخود کمرنگ تر کنی.خوشبختانه، شما در حالی که متوجه این مورد درباره خودت شده ای، مقاله های بسیاری هستند که در کنار گفتن رازهای موفقیت افراد موفق ، می تواند نکته های خوبی راجع به افزایش هوش مردم در اختیار تو قرار دهد. پس حتما به این مقالات مراجعه کن و بیشتر در مورد این مساله بخوان و تحقیق کن.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

  • در 10 هزار ساعت تبدیل به استاد در کارت شو

یکی دیگر از کلیدهای موفقیت رازهای موفقیت افراد موفق، تلاش مداوم است. مالکوم گلدول، مطالعاتی بر روی افراد موفق انجام داد و متوجه شد که متخصصان تاپ و برتر جهان، به صورت طبیعی از افراد ماهر یا با استعداد نبوده اند. بلکه آنها به سادگی چندین ساعت از هر هفته را تمرین و ممارست کرده اند تا توانسته اند در 10 هزار ساعت به نقطه ای برسند که در آن حرفه و یا شغل استاد برجسته ای شوند.نظریه این است که هنگامی که فرد کاری را برای 10 هزار ساعت انجام می دهد، در آن خبره می شود زیرا زمان کافی برای توسعه در یک فعالیت سرمایه گذاری کرده است تا بتواند عملکرد خوبی در آن فعالیت داشته باشد.به نظر می رسد که کلی کار در پیش داشته باشی؟ بله همین طور است و این دلیلی است که بیشتر افراد موفق از کسانی که هرگز از سطح متوسط مهارت ها بیشتر پیش نمی روند متمایز هستند. افرادی که متعهد به انجام کار در سطح خوبی هستند، نظم و انضباطی دارند به گونه ای که ساعت ها برای رسیدن به مهارت در حوزه خاص صرف می کنند. پس یکی دیگر از رازهای موفقیت افراد موفق این است که زمان مناسبی را برای حوزه ای که در آن فعالیت می کنند اختصاص می دهند.

آیا شما هم زمان کافی برای انجام فعالیت خود اختصاص می دهید؟

به یاد داشته باشید: درست مثل این که شما نمی توانید یک شبه تبدیل به متخصص و خبره در یک حوزه خاص شوید، شما نباید به یکباره تمام زندگی خود را برای موفقیت در آن حوزه تحت تاثیر قرار دهید. بلکه همین که به صورت ساده متعهد به صرف کمی بیشتر وقت برای تخصص خود باشید کافی است و می تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. فقط از تمرین و ممارست دست برندارید و در مسیر موفقیت متوقف نشوید.

  • یاد بگیرید که احساسات مخفی را بخوانید

یکی از رازهای موفقیت افراد این است که موفق همان طور که شما زمان بیشتری برای بهبود مهارت فنی خود اختصاص می دهید ، فراموش نکنید که در مهارت های مرتبط با افراد هم خبره شوید. یکی از موثرترین استراتژی های درک مردم ، یاد گرفتن درک چگونگی خواندن احساسات مخفی مردم است. آنها به صورت ناخودآگاه احساسات درونی خود را با حرکات صورت نشان می دهند.پس مطالعه و تحقیق بیشتری راجع به درک زبان بدن و حرکات صورت انجام بده تا بتوانی به شناخت مناسب از افرادی که با آنها سرو کار داری برسی.

  • موفقیت در شکست نهفته است

یکی دیگر از رازهای موفقیت افراد موفق این است که آنها امکان شکست را به آغوش می کشند. چرا؟ چون شکست به معنای یادگیری است و یادگیری تنها راه برای بهبود است. این که شما چطور با شکست تعامل داشته باشی تعیین می کند که انسانی منفی گرا هستی یا نه.در این مقاله راجع به رازهای موفقیت افراد موفق صحبت شد که به چند مورد از آن اشاره کردیم و خلاصه مطلب آن که از شکست هراسی به دل راه نده، وقت کافی برای رسیدن به سطحی از تخصص و خبرگی صرف کن و به هوش خدادادی خود غره نشو و اگر انسان باهوشی نیستی هم ناامید نشو!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *