بازدید 199
0

آشنایی با مهم ترین فواید و 7 خواص شگفت انگیز بادام

مغز بادام در میان معروف ترین آجیل های درختی جهان قرار دارد. بادام بسیار مغزی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان، چربی سالم، ویتامین و مواد معدنی می باشد. در این مقاله به 7 مورد از مهم ترین خواص بادام اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

  1. بادام مقدار بسیار زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

بادام مغز بومی خاورمیانه محسوب می شود اما در حال حاضر بیشترین میزان تولید آن در کشور آمریکا می باشد. همچنین با استفاده از این مغز روغن، شیر بادام، کره، ارده  و… تهیه می شود. این ماده ی مغذی حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد.

28 گرم مغز بادام حاوی:

فیبر: 3.5 گرم

پروتئین: 6 گرم

چربی مفید: 14 گرم

ویتامین E: 37% از نیاز روزانه

منگنز: 32% از نیاز روزانه

منیزیم: 20% از نیاز روزانه

همچنین بادام حاوی مقادیر خوبی از فسفر، ویتامین B2 و مس می باشد.

تمامی این مواد مغذی را در یک مشت مغز بادام می توانید دریافت کنید که مقدار کالری آن فقط 161 کالری و دارای تنها 2.5 گرم کربوهیدرات می باشد.

  1. بادام سرشار از آنتی اکسیدان است.

یکی دیگر از خواص بادام مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در آن است. شاید برای شما سوال شده باشد که آنتی اکسیدان ها چه فوایدی دارند. آنتی اکسیدان ها از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند که می تواند به سلول های شما آسیب وارد کند و باعث التهاب، پیری و بیماری های خطرناکی مانند سرطان شود. مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های موجود در بادام در لایه ی قهوه ای رنگ پوست آن قرار دارند. به همین دلیل بادام پوست کنده انتخاب بسیار خوبی برای شما نیست چون مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های مفید خود را از دست داده است. ازمایش های مختلف نشان داده است که مصرف روزانه ی بادام میتواند از خطرات استرس اکسیداتیو و سرطان به طرز قابل توجهی بکاهد. پس اگر به جوان ماندن علاقه مند هستید به شما توصیه می کنیم بادام را در رژیم روزانه ی خود جای دهید.

  1. بادام حاوی ویتامین E می باشد.

یکی از مهم ترین خواص بادام این است که این مغز یکی از بهترین منابع تامین ویتامین E مورد نیاز بدن می باشد. تنها با مصرف 28 گرم بادام میتوانید 37% از نیاز روزانه ی بدن به ویتامین E را پاسخگو باشید. مطالعات نشان میدهد که دریافت ویتامینE  به صورت روزانه احتمال بیماری های قلبی ، سرطان و آلزایمر را کاهش می دهد.

  1. بادام برای کنترل قند خون مفید است.

خواص بعدی بادام، این ماده را برای افراد دیابتی بسیار مفید می کند. چون بادام حاوی مقادیر خوبی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است در حالیکه مقدار بسیار کمی کربوهیدرات دارد. بادام دارای مقدار قابل توجهی منیزیم است. این ماده ی معدنی در بیش از 300 پردازش بدنی مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از آن ها کنترل قند خون است. 60 گرم بادام بیش از نیمی از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین می کند. طبق تحقیقات 38% از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمبود منیزیم دارند. تامین منیزیم کافی برای آنها میتواند میزان قند خون را کاهش داده و به روند درمان این بیماران و کارایی بهتر انسولین کمک کند. بنابراین مصرف بادام از ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک جلوگیری می کند.

  1. منیزیم موجود در بادام به کنترل فشار خون کمک می کند.

مورد بعدی از خواص بادام کمک آن به کنترل فشار خون است. فشار خون بالا از دلایل حمله قلبی، سکته و از کار افتادن کلیه می باشد. فشار خون بالا با کمبود منیزیم در ارتباط مستقیم است حتی اگر شما اضافه وزن داشته باشید. مطالعات نشان داده است درمان کمبود منیزیم به بهبود فشار خون کمک شایانی می کند. اگر شما در رژیم غذایی خود به میزان کافی از منیزیم استفاده نمی کنید توصیه ما به شما این است که حتما مغز بادام را به رژیم خود اضافه کنید.

  1. بادام باعث کاهش کلسترول می شود.

این خواص بادام می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. همه می دانیم که بالا رفتن کلسترول بد در خون یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی می باشد. آزمایش ها نشان داده است که مصرف روزانه ی بادام می تواند از مقدار کلسترول خون به طرز قابل توجهی بکاهد. آزمایش بر روی افراد نشان داد که مصرف 42 گرم بادام روزانه باعث کاهش کلسترول بد خون و نگه داشتن کلسترول خوب که برای بدن لازم است شد. همچنین این افراد مقداری چربی شکمی از دست دادند.

  1. خوردن بادام باعث کاهش گرسنگی می شود.

یکی دیگر از خواص بادام میتواند باعث کاهش وزن شما باشد. بادام حاوی پروتئین و فیبر می باشد. هر دوی این مواد دیرتر هضم شده و باعث ایجاد احساس سیری در شما می شوند. این موضوع به شما کمک می کند تا کالری کم تری مصرف کنید و در زمینه ی کاهش وزن مهم ترین فاکتور مصرف کالری کمتر روزانه است. یک ازمایش 4 هفته ای بر روی 137 نفر نشان داد که مصرف 43 گرم بادام به صورت روزانه میزان گرسنگی را به صورت قابل توجهی در این افراد کاهش داد. همچنین مطالعات نشان داده است که بدن چیزی حدود 10 الی 15 درصد از کالری موجود در مغز بادام را هضم نمی کند. همچنین مصرف بادام میتواند متابولیسم را کمی افزایش دهد. بنابراین بادام یکی از بهترین مواد غذایی برای اضافه کردن به رژیم کاهش وزن شما می باشد. در یک آزمایش افرادی که 84 گرم بادام را در رژیم کاهش وزن خود مصرف کردند 62 درصد موفقیت بیشتری از افرادی داشتند که از کربوهیدرات های پیچیده در رژیم خود استفاده کرده بودند. همچنین آزمایش بر روی 100 خانم دارای اضافه وزن نشان داد که آن هایی که در رژیم خود از بادام استفاده کردند از افرادی که رژیم بدون آجیل را دنبال کرده بودند وزن بیشتری از دست دادند. اما قابل توجه افرادی که مبتلا به غذا خوردن عصبی هستند بادام و مغز های دیگر میان وعده ی خوبی نیستند چون میزان کالری بالایی دارند و در رژیم های لاغری باید به میزان کم مصرف شوند.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *