بازدید 343
0

فواید نارگیل و آشنایی با معایب مصرف بیش از حد نارگیل

۵ فایده مهم نارگیل:

نارگیل میوه ای است که از درختی به نام ، نخل نارگیل  (Cocos nucifera) به عمل می اید .از جمله مصارف آن :از  آب نارگیل ، شیره نارگیل ، روغن  ان و گوشته خوش‌مزه  ان استفاده های فراوانی می شود.

نارگیل ها بیش از ۴۵۰۰ سال است که در مناطق گرمسیری رشد کرده‌اند اما به تازگی به خاطر طعم لذیذ ان ، مصارف آشپزی و مزایای بالقوه ان که برای سلامتی  انسان ها لازم است ، مصرف ان افزایش‌یافته است (۱).
 در اینجا قواید نارگیل که موجب سلامتی و .. می شود را ذکر می کنیم.

انواع محصولات coconut:

گوشته سفید خام درون یک coconut  که به عنوان هسته شناخته می‌شود ، دارای  یک بافت محکم و طعم خوش‌مزه  هست .اگر یک نارگیل کامل داشته باشید می‌توانید گوشته را از پوسته بیرون بیاورید و آن را بخورید. و یا انکه شما معمولا می توانید  آن را بریده، تراشیده و یا  رنده کنید .
 شیر نارگیل و کرم نارگیل با فشار دادن گوشته و رنده‌ کردن ان  به دست می‌آید .
 گوشت نارگیل خشک شده معمولا رنده می شود یا تکه تکه شده و در پخت و پز استفاده می شود. یا انکه  می تواند بیشتر پردازش شود و تبدیل به ارد شود.روغن نارگیل نیز از گوشته استخراج‌ می شود .

۱. بسیار مغذی:

برخلاف بسیاری از میوه‌های دیگر که فقط داری کربوهیدرات بالا هستند، نارگیل بیشتر حاوی چربی می باشد.
نارگیل همچنین حاوی پروتیین، چندین مواد معدنی مهم و مقادیر کمی ویتامین B هستند. با این حال، آن‌ها منبع مهم بسیاری از ویتامین‌های دیگر نیستند.
 مواد معدنی موجود در نارگیل در بسیاری از عملکردها در بدن شما نقش دارند. نارگیل به خصو ص دارای منگنز فراوان می باشند ، که برای سلامت استخوان و متابولیسم کربو هیدرات‌ها، پروتئین‌ها و کلسترول ضروری است .
آن‌ها همچنین غنی از مس و آهن هستند که به تشکیل سلول‌های قرمز خون همانند سلنیوم، یک آنتی‌اکسیدان مهم که از سلول‌های شما محافظت می‌کند کمک می‌کنند.

ارزش غذایی ۱ فنجان ۰۰ گرم)گوشته خام و خشک نارگیل :

نارگیل خام                            نارگیل خشک

کالری 354 650
 پروتئین 3 گرم 7.5 گرم
کربوهیدرات 15 گرم 25 گرم
فیبر 9 گرم 18 گرم
چربی 33 گرم 65 گرم
منگنر 75% of the Daily Value)DV) 137% of the DV
مس 22% of the DV 40% of the DV
سلنیوم 14% of the DV 26% of the DV
منیزیم 8% of the DV 23% of the DV
فسفر 11% of the DV 21% of the DV
اهن 13% of the DV 18% of the DV
پتاسیم 10% of the DV 16% of the DV

مقدار زیادی چربی در coconut به صورت ترگلسیرید متوسط زنجیره ای است.(MCT ( medium-chain triglycerides
بدن شما متابولیزه شده MCT ها را متفاوت از انواع دیگر چربی انجام می دهد، جذب آنها را به طور مستقیم از روده کوچک انجام می دهد  و به سرعت از آنها برای انرژی استفاده می کند.
یک بررسی در مورد فواید چربیMCT  در افراد چاق نشان می‌دهد که این چربی‌ها ممکن است منجر به کاهش چربی بدن در هنگام خورده شدن چربی‌های اشباع‌شده از غذاهای حیوانی شوند.

2-موجب بهبود سلامت قلب می شود:

مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که در جزایر Polynesian زندگی می‌کنند و اغلب نارگیل می‌خوردند، نسبت به کسانی که رژیم غذایی غربی را دنبال می‌کنند کم‌تر بیماری قلبی دارند.
با این حال، اهالی Polynesians  هم ماهی بیشتر و  هم غذاهای دریایی و سالم بیشتری را می‌خورند، بنابراین مشخص نیست که این نرخ‌های پایین بیماری قلبی به خاطر خوردن نارگیل است یا دیگر جنبه‌های رژیم غذایی آن‌هاست.
مطالعه دیگر در ۱،۸۳۷ نفر از زنان فیلیپینی نشان داد که آن‌هایی که روغن coconut بیشتری می‌خورند  نه تنها سطح کلسترول HDL (خوب) بالاتری دارند ، بلکه سطح بالاتری از LDL  کلسترول بد  و تری گلیسیرید دارند.
به طور کلی، نتیجه گرفته شد که روغن coconut یک اثر خنثی بر سطح کلسترول دارد.

مصرف روغن coconut خالص که از گوشت نارگیل خشک استخراج می‌شود، ممکن است چربی شکم را کاهش دهد. این به خصوص مفید است زیرا چربی اضافی، ریسک بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد .
مطالعه‌ای در ۲۰ نفر  چاق نشان داد که اندازه کمر شرکت کنندگان مرد به طور متوسط حدود ۱ اینچ (حدود ۳ سانتیمتر)پس از مصرف روزانه ۱ اونس روغن نارگیل خالص به مدت ۴ هفته کاهش یافت. شرکت کنندگان زن کاهش قابل‌توجهی را تجربه نکردند.

با این حال، در یک مطالعه دیگر، زنانی که ۱ اونس ۰ میلی‌لیتر)روغن نارگیل تصفیه‌شده را به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند کاهش ۰.۵ اینچ سانتیمتر)از اندازه کمر خود را به طور متوسط را تجربه کردند.

3. موجب کنترل قند خون می شود:

coconut کربوهیدرات کم و فیبر و چربی زیاد است، بنابراین ممکن است به تثبیت قند خون شما کمک کند.

یک مطالعه ی موش نشان داد که نارگیل اثرات ضددردی دارد، احتمالا به دلیل محتوای آرژنین آن. آرژنین یک اسید آمینه است که برای عملکرد سلول های پانکراس مهم است، که انسولین هورمون را آزاد می کند تا سطح قند خون خود را تنظیم کند.

هنگامی که موش‌های مبتلا به دیابت، پروتئین تولید شده از گوشته نارگیل را مصرف می کردن ، میزان قند خون، سطح انسولین و دیگر  نشانه های متابولیسمی گلوکز شان ، نسبت به آن‌هایی که پروتیین نارگیل نمی‌خوردن ، بسیار بهتر بود.
علاوه بر این، سلول‌های بتا در پانکراس خود شروع به تولید انسولین بیشتری می‌کنند – هورمونی که به تنظیم قند خون کمک می‌کند. محققان غعقیده دارند که عملکرد سلول بتای بهبود یافته نیز به خاطر مقادیر بالای آرژنین است  که در نارگیل یافت می‌شود .

4. دارای آنتی اکسیدان های قوی است

گوشته coconut حاوی ترکیبات فنولی است که آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به محافظت از سلول ها از آسیب های اکسیداتیو کمک کند. ترکیبات اصلی فنولیک عبارتند از:

گالیک اسید
اسید کافئیک
اسید سالیسیلیک
اسید پم کوماریک
آزمایشات آزمایشگاهی بر روی گوشته نارگیل نشان داده است که فعالیت آنتی اکسیدانی و رادیکالی آزاد دارد.
پلی فنول های یافت‌شده در آن می‌تواند از اکسیداسیون کلسترول LDL (بد)جلوگیری کند و این باعث می‌شود جلوگیری کند از ایجاد پلاک در شریان‌ها  که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می دهند.
5.به آسانی به رژیم غذایی خود اضافه می شوند
پوسته پوسته شده یا تراشیده شده،coconut  عطر و طعم خوبی برای غذاها بوجود می اورد و به عنوان یک طعم دهنده  کار خود را به خوبی انجام می دهد . بافت و طعم گوشته آن به خوبی در غذاهای دریایی، خوراک ماهی، غذاهای برنجی ، یا حتی میگو و نان شیرینی استفاده می شود.

حواستون باشه که برخی برندها به نارگیل ، کمی  شکر اضافه‌ می کنند ، که ممکن است شما  به ان نیازی نداشته باشید. دقت کنید که برچسب محصولات را چک کنید.
coconutخرد شده برای پخت بسیار عالی است و یک تجربه لذت بخش  از شیرینی طبییعی را به ، کلوچه‌ها و نان‌های شما می افزاید.

یک تکه نارگیل خام  حاوی مقداری بافت گوشته coconut و طعم گرمسیری را به بلغور جو دو سر اضافه می‌کند سپس برای پودینگ با ماست مخلوط  شود، این معجون ،برای کسی که می‌خواهد وزن خود را از بدست اورد ، و ان را افزایش دهد ،  یک عامل تقویت کالری خوش‌مزه  است.
آردcoconut به عنوان جایگزینی برای آرد گندم به کار می‌رود. آرد نارگیل  عاری از گلوتن است  و  یک گزینه محبوب برای هر کسی است که کربوهیدرات را می شمارد و قصد کاهش وزن دارد.

علاوه بر این، روغن نارگیل یک چربی پایدار خوشمزه است که می تواند در پخت، غذا خوردن یا کباب کردن استفاده شود.

معایب مصرف بیش از حد coconut:

چون coconut دارای مقدار زیادی چربی هستند، نارگیل نیز کالری بالایی دارد.
بسته به نیازهای کالری شما، اگر برای کالری اضافی در جای دیگری در رژیم غذایی خود حساب نکنید، ممکن است  وزن شما را افزایش دهند.
هنوز تحقیقات با کیفیت خوب در مورد نارگیل، کلسترول و بیماری‌های قلبی وجود ندارد. بنابراین، در حالی که خوردن coconut به میزان متعادل ،  احتمالا خوب است، اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید، باید از در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید.
علاوه بر این، برخی از مردم نسبت به نارگیل حساسیت دارند، هر چند که این امر نادر است. اگر از این گونه آلرژی دارید، باید از مصرف محصولات مشتق‌ گرفته از نارگیل خودداری کنید.

و در اخر:
coconut یک میوه دارای چربی بالا است که طیف گسترده ای از فاکتور های سلامتی را دارد.

اینها شامل ارائه آنتی اکسیدان های ضد بیماری، تقویت قند خون و کاهش برخی عوامل خطر بیماری قلبی می شود.

با این حال، coconut با چربی زیاد و کالری بسیار زیاد است، بنابراین، اگر سعی در از دست دادن وزن  خود دارید یا نیاز به پیروی از یک رژیم کم چرب دارید، بهتر است به مقدار کم از ان استفاده کنید و کالری ان را جداگانه حساب کنید.

این که آیا شما آن را خام، خشک، و یا به عنوان آرد مصرف کنید،فرقی ندارد ، در هر صورت ، گوشته coconut خوشمزه و لذیذ است  و به اسانی باه هر غزایی ترکیب می شود .

 
برای مطالعه دیگر مقاله های پیویومگ 
اینجا کلیک کنید  .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *