مواد غذایی برای رشد و تقویت مو
بازدید 198
0

مواد غذایی برای رشد و تقویت مو ، اگر ریزش مو دارید حتما بخوانید

مواد غذایی مختلفی که ما در طول شبانه روز مصرف می کنیم تاثیر مستقیمِی بر روند رشد و تقویت موهایمان خواهند داشت. مصرف مواد غذایی مفید برای تقویت مو موجب خواهد شد که از  مواد شیمیایی که امروزه در بازار تبلیغات گسترده ای توسط برند های متفاوت انجام می شود در امان بمانید و نیاز به خرید مواد شیمیایی مختلف برای رشد و تقویت موهای خود نداشته باشید.معرفی چند ماده غذایی مفید برای رشد و تقویت مو موجب خواهد شد تا همواره موهایی سالم و پر داشته باشید.

با مطالعه مقاله ای که مجله ی اینترنتی پیویو برایتان فراهم آورده راز داشتن موهایی پرپشت را از دست ندهید.

ویتامین c

 

 

کلاژن نوعی لایه ای محافظ از مو به شمار می آید که با افزایش سن رفته رفته این لایه محافظ از بین خواهد رفت برای تقویت هرچه بهتر این لایه محافظ استفاده از ویتامین cموجود در مواد غذایی مختلف همچون مرکبات ، توت فرنگی ، آناناس ،سبزیجات  را در رژیم غذایی خود موجب خواهد شد به تقویت موهای خود کمک بزرگی انجام داده باشید.

 

 

مصرف اسفناج را از یاد نبرید.

اصلی  ترین دلیل ریزش مو در برخی افراد که از این مسئله رنج می برند کمبود مواد معدنی مورد نیاز بدنشان می باشد.مصرف اسفناج مخصوصا برای خانم ها به شدت توصیه می شود این ماده غذایی سراشار از خاصیت مواد معدنی مفیدی همچون آهن امگا3 منیزم کلسیم  را برای بدنتان به ارمغان خواهد آورد.با مصرف اسفناج می توانید درخشندگی را به موهای خود هدیه دهید.

 

موهایی پر و سالم با مصرف عدس

اسید فولیک یکی دیگراز مواد مغذی مورد نیاز برای بدن و همچنین رشد و تقویت مو به شمار می آیند.این ماده مغذی موجب خواهد شد که گلبول های قرمز اکسیژن رسانی بهتری به پوست و موی سر را انجام دهند.عدس این ماده غذایی سرشار از خاصیت با دارا بودن مقادیر بالایی از اسید فولیک، آهن ، روی و بیوتن موجب تقویت هر چه بهتر رشد موی شما خواهد شد.مصرف این ماده غذایی برای سلامت شما بسیار مفید و حائز اهمیت می باشد.

 

تخم مرغ سرشار از بیوتن

یکی از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت و تقویت مو وامین های گروه ب به نام بیوتن می باشد.مصرف این ویتامین موجب خواهد شد تا موهایی پرپشت و سالم را داشته باشید و از ریزش آن جلوگیری کنید.با مصرف مواد غذایی همچون تخم مرغ می توانید مقادیر قابل توجهی از این ماده مغذی را برای بدن خود به ارمغان بیاورید.مصرف این ماده غذایی مغذی را نیز می توانید مستقیما با تهیه ماسک های طبیعی و دست ساز بر روی موهای خود ساخته و از تاثیر مثبت آن لذت ببرید.ماسک موی مقوی که با استفاده از تخم مرغ برای پوست سرتان ایجاد شود موجب خواهد شد که موهایی شفاف و درخشنده را تجربه کنید.

 

مغزها

گردو بادام پسته و سایر مغز های مفید و مغذی برای تقویت و فراهم آوردن مواد مغذی و مورد نیاز بدن به شمار می آیند که با گنجاندن آن در میان وعده های خود سلامت بدن را تضمین خواهید کرد.بادام این ماده سرشار از خاصیت موجب خواهد شد که با مصرف آن میزان الاستین موی شما بالا رفته و موهای شاداب و درخشنده ای داشته باشید.

 

مواد غذایی حاوی ویتامین آ و ث

مواد غذایی همچون سیب زمینی، کدو تنبل ، بروکلی و اسفناج سرشار از این گروه ویتامین ها بوده و می توانید با مصرف آن این گروه ضروری از ویتامین ها را که برای رشد و تقویت مو بسیار موثر است را تامین نمایید.این دو گروه از ویتامین های نام برده موجب خواهد شد تا درخشندگی و نرم کنندگ طبیعی برای موهای شما مهیا سازد و با کمک به جذب بالای آهن از ریزش موهای شما جلوگیری خواهد کرد.

ویتامین های گروه B

ریشه های مو با استفاده از مویرگ های حاوی اکسیژن و مواد مغذی تغذیه می شوند.تحریک جریان خون به رشد و تقویت موهای شما کمک بزرگی خواهد کرد.ویتامین ها نیز نمونه هایی از مواد غذایی مفید هستند که برای رشد هر چه بهتر مو مناسب می باشند ویتامین های گروه Bجزو ضروری ترین مواد مغذی برای جلوگیری از ریزش مو خواهد بود که می توانید در مواد غذایی همچون جگر ، ماهی ها ،حبوبات آن را دریافت نمایید.

 

مصرف زینک را برای تقویت مو از یاد نبرید

زینک جزو مواد اساس در بدن انسان به شمار می آیند که برای بسیار از فرایند های اساسی بدن ضروری می باشند .جذب ویتامین و مواد معدنی همچنین تجزیه پرتوئین ها در بدن بسته به وجود روی و یا زینک خواهد داشت.ریزش مو یکی از نشانه های کمبود این ماده بسیار موثر در بدن خواهد بود.از همین رو پزشکان مصرف قرص های روی و زینک در جلوگیری از ریزش مو توصیه می کنند.اما مصرف این دارو حتما می بایست زیر نظر و تجویز پزشک مربوطه صورت پذیرد.زیرا مصرف بی رویه قرص های زینک عوارضی نیز برای بدن به دنبال خواهد داشت.با مصرف مواد غذایی همچون گوشت قرمز ، جگر ، فرآورده های سویا و میگو می توانید تا حدودی زینک مورد نیاز برای بدن خود را تامین نمایید و از شر ریزش موی خود در امان بمانید.

همواره به این نکته مهم در هنگام ریزش موی خود توجه داشته باشید که اگر دچار این عارضه شده اید یکی از دلایل آن کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم در بدن می باشد که با مراجعه به پزشک مربوطه و چکاپ شما با مصرف دارو و یا مواد غذایی مفید سعی در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *