درمان گیاهی سرطان پروستات
بازدید 211
0

درمان گیاهی سرطان پروستات

خلاصه:درمان های گوناگونی برای سرطان پروستات وجود دارد اما درمان گیاهی سرطان پروستات برای همگان از قدیم ثابت شده است و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است که نتیجه سودبخش این درمان طبیعی را نشان می دهد.شما پس از خواندن این مقاله پی می برید که بهترین درمان سرطان پروستات در چه موادی نهفته است و بهترین و موثرترین درمان این سرطان را می یابید.

پروستات چیست؟

پروستات یکی از غدد برون ریز بدن در آقایان است که درست زیر مثانه قرار گرفته است و عضوی از دستگاه ژنیتال یا تناسلی مرد است. این غده ماده ای سفید مایل به رنگ شیر را به منی مرد می افزاید و حجم مایع منی را با این کار به میزان مورد نیاز می رساند. مجرای خروج ادرار یا میزراه دقیقا از مرکز آن عبور می کند. این غده به علت ساختار خاص و محل قرارگیری آن بسیار در معرض ابتلا به سرطان است به گونه ای که دومین سرطان شایع در آقایان در جهان مربوط به آن است.

شیوع سرطان پروستات در دهه های اخیر

سرطان پروستات علت های گوناگونی را شامل می شود و افراد زیادی را درگیر خود می کند. این سرطان در قرن 21 رشد زیادی داشته است به گونه ای که در مقاله منتشر از مرکز سرطان شناسی انگلیسی در سال 2018 رشد سرطان پروستات در بین مردان به نزدیک 2/5 درصد تخمین زده شده است و این آهنگ هشداری برای مردان می باشد.
در نشریه دیگر منتشر شده در آلمان در سال 2014 بیان می شود که سرطان پروستات نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز شیوع چشم گیری داشته است.

انواع سرطان پروستات

سرطان پروستات نیز مانند دیگر سرطان ها مراحل یا گرید های مختلفی دارد اما به طور کلی سرطان پروستات به دو گروه خوش خیم که به راحتی درمان می شود و بدخیم تقسیم می شود.

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات نیز مانند دیگر سرطان ها طیف وسعی از نشانه ها را از خود نشان می دهد که از برخی از آن ها نام می بریم.

  1. یکی از علائم شایع سرطان پروستات وجود خون در داخل ادرار فرد می باشد لذا زمانی که پزشک خون در داخل ادرار بیمار خود مشاهده می کنند احتمال دو بیماری برای مریض افزایش می یابد که این دو بیماری در وهله اول عفونت های ادراری و دوم سرطان پروستات به علت شیوع زیاد آن می باشد.
  2. وجود خون در داخل مایع منی
  3. کمردرد های شدید در فرد که به علت آن دست اندازی بافت تومورال پروستات به استخوان ها است.
  4. خستگی و بی حالی مانند آن چه در سرطان های دیگر برای فرد اتفاق می افتد.
  5. درد شدید در ناحیه شکم و زیر ناف که گاه موضعی بوده و گاه به اطرف نیز می کشد.

 آیا سرطان پروستات باعث مرگ هم می شود؟

شاید بعضی از پزشکان بر این عقیده باشد که سرطان پروستات باعث مرگ می شود اما طبق تحقیقاتی تا کنون در سراسر جهان بر روی سرطان پروستات انجام شده است هیچ دلیل قطعی برای مرگ ناشی از سرطان پروستات بیان نشده است.
اما لازم به ذکر است بعضی از مردم می گویند شخصی به دلیل سرطان پروستات مرده است. این حرف آن ها ممکن است تا حدی درست باشد اما سرطان پروستات به تنهایی دلیل مرگ نمی باشد در افراد مسن به علت این سرطان سیستم ایمنی تا حد زیادی تضعیف می شود در نتیجه عفونت های زیادی می توانند وارد بدن شده باعث مرگ فرد شوند.

تشخیص سرطان پروستات

امروزه برای تشخیص سرطان پروستات پزشکان راه های گوناگونی را انتخاب می کنند تا به طور قطع بتوانند این سرطان را تشخیص دهند. راه های تشخیصی انتخاب شده توسط پزشک گوناگون است. به طور معمول پزشکان آزمایش PSA یا آزمایش بررسی پروستات را درخواست می دهند زیرا ساده ترین روش تشخیصی است و تنها به یک آزمایش خون ساده از مریض نیاز دارد.
روش دیگری که معمولا پزشکان انتخاب می کنند روش های تصویربردای مانند ام آر ای و سی تی اسکن هستند. در این روش ها با تزریق ماده کنتراست به صورت وریدی به بیماری فاز های مختلف را بررسی می کنند و سرطان پروستات را تشخیص می دهند.

 درمان سرطان پروستات

درمان های سرطان پروستات گوناگون است از جمله آن ها:

  • دارو های شیمیایی
  • جراحی
  • دارو های گیاهی

پرتودرمانی و سرطان پروستات

یکی از راه های درمانی برای درمان انواع مختلفی از سرطان ها رادیوتراپی یا پرتودرمانی است که در آن بافت تومورال را مورد تابش مستقیم اشعه های پرانرژی قرار می دهند و سعی می کنند تا تمامی سلول های سرطانی را در این فرایند بکشند. پرتودرمانی علی رغم مزایای درمانی آن بسیار خطرناک بوده و گاهی خطراتی برای فرد به دنبال دارد لذا پزشکان کمتر از این روش درمانی برای درمان سرطان پروستات فرد استفاده می کنند.

انواع جراحی های پروستات

  1. درمان پروستات بزرگ شده با لیزر: بزرگی پروستات در مردان یکی از نشانه های ابتلا به سرطان پروستات است و باید مورد توجه قرار گیرد. در این روش پزشک با لیزر بافت اضافی بزرگ شده پروستات را با لیزر از بین می برد و سپس مسیر خروج ادرار را باز می کند.
  2. جراحی به روش آندوسکوپی
  3. پروستاتکتومی: به روش جراحی جراحی باز پروستات هم گفته می شود که در آن پزشک با برش دادن پوست در زیر ناحیه شکم، بافت توموری شده و یا پروستات را به طور کامل بر می دارد.

درمان گیاهی سرطان پروستات

یکی از روش های مفید درمان، درمان گیاهی سرطان پروستات است که بسیار پرخاصیت می باشد و طرفداران زیادی در بین افرادی که ترس از جراحی یا .. دارند دارد و نتایج حاصل از اثربخشی آن باعث شده است بسیاری از افراد مبتلا به سرطان پروستات به دنبال درمان بیماری خود با این روش درمانی طبیعی باشند و به گفته خودشان با مصرف این مواد گیاهی با یک تیر دو نشان بزنند به گونه ای که هم بیماری خود را درمان کنند و از خواص دیگر این مواد نیز برای درمان بیماری های دیگر استفاده کنند. درمان گیاهی سرطان پروستات یکی راه حل طبیعی برای رهایی یافتن از یکی از وحشتناک ترین بیماری های انسانی یعنی سرطان و یکی از شایع ترین بیماری های قرن 21 یعنی سرطان پروستات است.بعضی بیماران معتقدند که اگر انسان به دنبال راه حل درمانی می گردد چرا آن را در طبیعت و گیاهان جست و جو نکند.

  • تاریخچه ای از درمان سرطان پروستات با گیاهان دارویی:

درمان گیاهی سرطان پروستات از سابقه ای طولانی در بین مردمان برخوردار است و در گذشته طبیبان حاذق و ماهر از انواع روش های گیاهی برای درمان این بیماری و امثال آن استفاده می کرده اند.

  • نتایج تحقیقات اخیر بر روی اثر گیاهان روی درمان سرطان پروستات:

طبق یکی از تحقیقات انجام شده در دانشگاه پزشکی ورجینیا در سال 2014 بیمارانی که در آمریکا از مواد گیاهی برای درمان سرطان پروستات خود استفاده کرده بودند نتایج رضایت بخش تری از بهبود بیماری داشته اند نسبت به افرادی که برای درمان این بیماری به دارو های شیمیایی بسنده کرده بودند.پروفسور محقق این دانشگاه می گوید: من خود از افراد مبتلا به این سرطان بودم  و زمانی که به توصیه همسرم با استفاده از این روش توانستم به بیماری خود غلبه کنم تصمیم گرفتم تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام دهم و نتایج آن را منتشر کنم تا همگان از این روش های طبیعی آگاه شوند.

  • برای درمان گیاهی سرطان پروستات می توانیم از موارد زیر بهره ببریم:
  1. فلفل قرمز

این فلفل که برای همگان طعم تند آن آشناست، این تندی ناشی از وجود ماده ای به نام کپسایسین در آن است که این ماده در پماد های ضددرد نیز با نام پماد فلفل برای کاهش درد های اسکلتی و عضلانی در داروخانه ها وجود دارد و می تواند با تاثیرگذاری روی چرخه ی رشد و تکثیر سلول های سرطانی آن ها را به خوبی از بین ببرد.

  1. چای سبز

این معجون شفابخش که یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در بین مردم بوده و است و خواص بی شماری دارد و مردم آن را برای بسیاری از بیماری ها مانند چاقی استفاده می کنند.چای سبز به علت وجود آنتی اکسیدان خاصی به نام کاتچین که در آن است می تواند سیستم ایمنی و نوع خاصی از سلول های این سیستم را به نام لنفوسیت های T که در ازبین بردن سلول های سرطانی نقش دارند تقویت کند و همچنین مانع از ترشح نوعی از آنزیم ها بشود که می توانند چرخه های سرطانی سلول را راه اندازی و سرعت بخشند.این چای ماده ای است که علاوه بر درمان سرطان پروستات فواید دیگری برای جلوگیری از انواع دیگر سرطان ها نیز دارد.

  1. انار

عصاره دانه های انار حاوی ماده ای به نام الاگیتانین است که نوعی آنتی اکسیدان خاص است که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری میی کند. رادیکال های آزاد موادی هستند که در ایجاد چرخه های سرطانی سلول ها به خصوص سرطان پروستات نقش به سزایی دارند.

 

  1. گوجه فرنگی

یکی از موثرترین ماده هایی است که در جلوگیری از سرطان های گوناگون و به خصوص سرطان پروستات نقش دارد به گونه ای که در علم رادیوبیولوژی این ماده را بررسی و به علت داشتن ماده ای به نام لیکوپن(نوعی آنتی اکسیدان) به عنوان ضدسرطان های بیولوزیکی ناشی از پرتو های یونیزان معرفی می کنند.افرادی که با اشعه ایکس سروکار دارند مانند بیماران رادیولوژی و سی تی اسکن و افرادی که در مراکز رادیولزی یا پرتو درمانی کار می کنند به علت وجود پرتوهای یونیزان و سرطان زا در این محل ها بسیار توصیه می شود که از گوجه فرنگی به مقدار فراوان و به صورت روزانه استفاده کنند.

  1. استفاده از مواد غذایی حاوی روی

این ماده به علت اثرگذاری خاص خود روی سیستم های جنیتال یا تناسلی در علم پزشکی به عنوان یک تقویت کننده سیستم تناسلی و همچنین ضدسرطان شناخته می شود.از جمله غذا هایی که این ماده را دارند می توان به جگر، حبوبات و غلات و… اشاره کرد.

  1. سویا

سویا حاوی ماده ای به نام امرایزوفلاون ها است که از رشد بیش از حد پروستات و توموری شدن آن با ترکیب شدن با مواد خاصی جلوگیری می کند و می تواند به عنوان مکمل های پروتئینی برای افراد سرطانی که توانایی ایتفاده از همه مواد را ندارند استفاده شود.

  1. زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه در غذاهای ما ایرانیان است که از تاثیرات شگفت انگیز آن بی اطلاع هستیم، این ادویه نارنجی رنگ حاوی مواد ضدسرطان خاصی است که روند پیشرفت چرخه ی سرطانی شدن سلول ها را کند می کند و در علم انکولوژی یا سرطان شناسی به عنوان درمان طبیعی سرطان های مختلف و به خصوص سرطان پروستات در آقایان شناخته می شود.

  1. عرقیجات گیاهی

یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ی ما ایرانیان عرقیجات گیاهی هستند که سابقه ی طولانی دارند و برای درمان بیماری های مختلف به کار می روند.
یکی از این عرقیجات که برای سرطان پروستات نیز مفید است از تزکیب گیاهان خارخسک، خاشتر و نسترن با کاکل ذرت به دست می اید و باید در دوره زمانی مشخصی مورد استفاده قرار گیرد.

  1. دم اسب

گیاهی رویشی در مناطق معتدل است که دارای ماده خاصی به نام لسیکا در درون خود است. این ماده از التهاب های بافت پروستات و توموری شدن آن در گذر زمان جلوگیری می کند.

  1. شیرین بیان

گیاهی ویژه برای درمان انواع سرطان ها است. این گیاه حاوی ماده ای است که پروتئین bcl-2 که اثرات دارویی را کاهش می دهد را به حداقل می رساند و به درمان سرطان های مختلف و به خصوص سرطان های ژنیتال یا تناسلی مانند سرطان پروستات آقایان کمک می کند.

در نهایت می توان به این ژورنال انگلیسی در سال 2018 اشاره کرد که بیان می کند درمان سرطان پروستات با مواد گیاهی مثل شیرین بیان و گوجه فرنگی بسیار تاثیرگذارتر از روش های درمانی با داروهای شیمیایی دیگر است.در آزمایش دیگری که در همین سال روی 250 بیمار سرطانی انجام شد 120 نفر را با دارو های گیاهی مورد درمان قرار دادند و بقیه را با داروهای شیمیایی که نتایج بهبودی در گروه اول 84 درصد و در گروه دوم 43 درصد بود و نیاز به جراحی داشتند.با این حال محققان همچنان به دنبال درمان های جدید گیاهی برای درمان گیاهی سرطان پروستات در آقایان هستند تا بتوانند داروهای دیگری از آن ها تولید کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

علی محسنی

دانشجوی پزشکی هستم و مدرس فیزیک کنکور علاقه مند به تولید محتوا در زمینه پزشکی و برنامه نویسی وب.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *