خواص چای زعفرانی
بازدید 189
1

چای زعفران ، طرز تهیه و آشنایی با خواص چای زعفرانی

در این مقاله توضیحاتی در مورد خواص چای زعفرانی در اختیار شما قرار میدهیم . زعفران یک ادویه گران قیمت و طعم دهده ای بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت می باشد. در این مطلب که برای شما فراهم آورده ایم با خواص فوق العاده آن و طرز تهیه یک چای خوش طعم زعفرانی شما را آشنا خواهیم کرد.زعفران با دارا بودن طبیعتی گرم و خشک بسیار مناسب برای افرادی است که از طبیعت سرد خود رنج می برند و با خوردن این ادویه خوش رنگ و سرشار از خاصیت در برنامه غذایی خود به روش ها گوناگون از جمله مدل چای آن می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.چای این نوشیدنی جدا نشدنی از مهمانی های ایرانی را می توانید با استفاده از زعفران خوش طعم تر نموده و مناسب و درخور مهمانی های خود تزیین نمایید و برای عزیزان خود آماده کنید.چای سیاه که جزو نوشیدنی های هر روز ما ایرانی ها به شمار می آید دارای طبیعتی سر می باشد که برای جلوگیری از مضرات آن که به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد می توانید با اضافه کردن زعفران به چای خود طبعیتی متعادل از طبع گرم زعفران و طبع سرد چای سیاه بسازید و چای زعفران دبش نوش جان کنید.

خواص چای زعفرانی برای بدن :

ضد افسرگی

نوشیدن چای زعفران به علت با توجه به تاثیرات مثبتی که بر روی هورمون های مغز افراد دارد می تواند فرد را از حالت استرس و افسردگی نجات داده و سرحالی و نشاط را برای وی به ارمغان بیاورد.نوشیدن چای زعفران به افرادی که از افسردگی همچنین استرس های روزانه رنج می برند توصیه می شود.

خواص سرشار از آنتی اکسیدان

نوشیدن یک لیوان چای زعفران به علت دارا بودن آنتی اکسیدان موجود در آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی همچنین سرطان را در افراد کاهش خواهد داد. همچنین آنتوسیانین و کاروتنوئیدهای موجود در زعفران و چای زعفرانی موجب خنثی سازی رادیکال های آزاد و پیشگری از سرطان در افراد خواهد شد.

کاهش و کنترل فشار خون

با مصرف چای زعفران می توانید به کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید موجود در بدن کمک نموده که موجب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا خواهد بود همچنین با مصرف این چای نیز افراد می توانند فشار خون خود را در حد متعادل کنترل نمایند.

تقویت سیستم ایمنی با مصرف چای زعفرانی

دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ویتامین c در چای زعفران موجب تقویت سیستم دفاعی بدن خواهد شد زیرا که بدن انسان برای ساخت و تعمیر بافت همچنین مقابله با میکروب ها نیازمند به دریافت این نوع ویتامین می باشد که شما می توانید با مصرف متعادل این چای مقادیر قابل توجهی از این ویتامین را برای بدن خود تامین نمایید.

 

 

طرز تهیه یک چای زعفران خوش رنگ و خوش طعم : ( خواص چای زعفرانی )

  • چند رشته خوش رنگ از زعفران ایران اصیل ترین چاشنی
  • آب جوشیده 2 لیوان
  • گلاب یا گل محمدی جهت تزیین
  • چای سیاه

پس از آن که موارد فوق را آماده نموده و زعفران سابیده خوش رنگ و خوش طعم را تهیه نمودید می توانید آب را جوشانده را درون یک قوری قرار داده و مواد ذکر شده را درون آن ریخته و به مدت 10 دقیه زمان بدهید تا چای ززعفراین شما دم بکشد اکنون می توانید با تزیین گل محمدی همچنین انداختن چند رشته زیبا از زعفران قرمز رنگ بر روی آن در مهمانی های خود از عزیزانتان پذیرایی نمایید و از نوشیدن آن لذت ببرید.این چای سرشار از خاصیت از قدیم الایام در بین فرهنگ اصیل ایرانی جای خوش کرده و افراد در مهمانی های خود با به کار بردن این ادویه خوش طعم و سرشار از خاصیت در غذا ها همچنین در نوشیدنی ها همچون چای و شربت گرمای طبع آن را آذین بخش دور همی های خود کرده و از طعم و بوی خوش آن لحظاتی را خنده بر لب در کنار عزیزان خود سپری می کنند. مجله اینترنتی پیویو با فراهم آوردن مطالب مفید درباره خواص بی نظیر چای زعفران و طرز تهیه این دمنوش خوش طعم و سرشار از خاصیت همراه شما عزیزان بوده تا بتوانید با تهیه آن از خواص بی نظیر چای زعفران بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Elnazz گفت:

    خیلی هم عالی👏👌👍