کاشت مو
بازدید 209
0

کاشت مو ، نکات و مراقب های پس از کاشتن مو

مو یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر زیبایی افراد است از اینرو بیشتر افراد که دارای موهای کم یا مشکل طاسی هستند برای برطرف کردن آن توانند  از روش های مختلف کاشت مو استفاده شود . در ادامه قصد داریم به انواع مختلف کاشت مو بپردازیم :

علت ریزش مو :

بهتر است قبل از اقدام به کاشت مو آزمایشات لازم از جمله آزمایشات هورمونی انجام شود  تا مشخص شود دلیل ریزش مو شما چیست . اگر شما ریزش موهایتان بر اثر مشکلات هورمونی باشد باید قبل از هرکاری آن را برطرف کنید زیرا اگر با همین مشکل اقدام به کاشت مو کنید موهای جدید شروع به ریزش می کند .  در زیر به افرادی که برای کاشت مو  واجد شرایط هستند اشاره می کنیم :

  • آقایانی که کچلی با الگوی مذکر هستند .
  • خانم هایی که دارای تار موهای نازک هستند .
  • افرادی که به دلیل جراحت و یا سوختگی دچار ریزش مو شده اند .

در ادامه به افرادی که نباید کاشت مو را انجام ندهند اشاره کرده ایم :

  • خانم هایی که ریزش مو زیادی دارند .
  • افرادی که بانک مویی خوبی ندارند .
  • افرادی که بعد از عمل دچار زخم های فیبروزی و ضخیم (کلوئید ) می شوند .
  • افرادی که تحت درمان شیمی درمانی قرار گرفته اند و دچار ریزش مو شده اند .

 

روشهای مختلف کاشت مو

  1. کاشت و به روش PRP :

در این روش مقدار کمی از فرد خون گرفته می شود و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد و بعد از 15 دقیقه پلاکت های غنی خون جدا می شود و سپس در قسمت های مورد نظر تزریق می شود . دلیل انتخاب پلاکت ها این است که پروتئین در پلاکت های خون بسیار برای رشد مو و جوانسازی پوست صورت موثر است . این عمل در اکثر مواقع موفق و بدون بازگشت بوده است .

از عوارض این روش می توان  به آسیب به رگ و یا عصب ، عفونت ، تشکیل بافت اسکار و در آخر ممکن است در محل تزریق کلسیم جمع شود . شما می توانید با انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر و خبره از تمامی این عوارض جلوگیری می کنید .

  1. کاشت مو به روش FUT :

FUT یکی از ابتدایی ترین روش های کاشتن مو می باشد . در این روش نیاز است که فرد بیهوش شود و پوست قسمت هایی از پشت سر که بانک مو خوبی دارد برش داده می شود و در قسمتی که دچار ریزش مو شده است پیوند داده می شود . یکی از اصلی ترین عارضه ای که این روش دارد به جا ماندن اثر بخیه ها می باشد .

  1. کاشت مو به روش FIT :

این روش بیشتر برای اصلاح کاشت مو FIT می باشد به همین منظور نتیجه بسیار بهتری نسبت به آن دارد در این روش بیشتر از موهای ناحیه پشت سر استفاده می شود . این روش دارای عوارض اسکار مو( یا همان به جا ماندن بخیه بر اثر کاشت مو ) ، دوره نقاهت نسبتا طولانی ، تورم  و درد و خونریزی می باشد .

  1. کاشت مو به روش BHT :

این روش مانند روش های فوق عمل می کند و از تنها تفاوت آن می توان به استفاده از موهای تمامی نواحی اشاره کرد .

  1. کاشت مو به روش SUT :

این روش یکی از معروفترین روش های کاشتن مو می باشد زیرا دارای کمترین عوارض کاشت مو است و همچنین جراحی آسانتر و درد کمتری نسبت به روش های دیگر است . در روش SUT  از دستگاه های فوق پیشرفته استفاده می شود  که در آن نزدیک به هزار چهارصد تار مو که در هر یک سانتی متر 60 تار مو کاشته می شود .

  1. کاشت مو به روش HRT :

این روش برای افرادی است که بانک مو خوبی ندارد و همچنین می توانید موهای صد در صد طبیعی را تنها در یک جلسه بدست آورید و بعد از اتمام عمل موهایتان را با آب بشویید و مانند موهای طبیعی با موهای تازه کاشته شده رفتار کنید . از مزایا این روش می توانه به دوره نقاهت بسیار کوتاه ، ماندگاری ،هزینه کم ، طبیعی بودن ، برای تمامی سنین و در آخر برای افرادی که دچار ریزش مو سکه ای می باشند می باشد .

 

نکات مهم و تاثیر گذار بر روی نتیجه کاشت مو

در کاشتن مو داشتن یک سری از نکات در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار است ، در ادامه به این نکات کلیدی پرداخته ایم :

بهتر است قبل از هر کاری پزشک مربوطه بررسی کند که آیا بیمار دارای بانک مویی خوبی است یا خیر ؟

باید دلیل ریزش مو به صورت دقیق پیدا شود زیرا اگر به دلیل مشکلات هورمونی باشد شما هر روشی را انتخاب کنید ماندگاری خوبی ندارد . آزمایشات لازم برای کاشت مو از قبیل آزمایشات خون ، تیروئید ،فوق کلیوی ، ویتامین ، مواد معدنی مانند ، مس ، روی ، آهن ، ب 12 و همچنین هورمون های تستوسترون باید انجام و به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد .

بهتر است آقایان سن بالای 30 سال را برای کاشت مو انتخاب کنند زیرا تا قبل از این سن بدن آنها دچار تغییرات می باشد .

نکته آخر و تاثیر گذار بعدی مرکز زیبایی است که انتخاب می کنید ، بهتر است سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که فوق العاده در زمینه کاشت مو خبره باشد و شما را در انتخاب بهترین روش کاشت مو راهنمای کند .

مراقبت های بعد از کاشتن مو

کاشتن مو مانند هر روش زیبایی دیگر نیاز به مراقبت هایی دارد که نتیجه بهتری از خود نشان دهد . در کاشت مو  نیز باید مراقبت های لازم از ناحیه ای که کاشت مو انجام شده است انجام شود . در زیر به این مراقبت ها اشاره کرده ایم :

  • محلی که کاشت مو انجام شده است نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد .
  • بعد از کاشت مو باید محل را با شامپو بشویید . شستشو شامپو باعث می شود که از عفونت زخم ها جلوگیری می کند .
  • بعد از 10 روز معمولا موهای کاشته شده به دلیل تغییر مکانی که بر رویشان اتفاق افتاده است احتمال ریزش دارند . بعد از دو الی سه ماه موها به حالت عادی خود باز می گردد و بعد از نه ماه کاملا ضخیم می شود .
  • قبل و بعد از کاشت مو به مدت دو هفته نباید از الکل ، سیگار و داروهای ضد انعقاد استفاده کند .

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *