هدف گذاری
بازدید 102
0

6 راه استراتژیک برای هدف گذاری

یادگیری هدف گذاری های بزرگ، برای هر رهبر جاه طلبی که در فکر پیروزی های عظیم است بسیار ایده آل است. مگر اینکه هدف شما پیروزی های کوچک باشد. هدف گذاری بزرگ تنها گزینه ای است که باید به عنوان یک رهبر تاثیرگذار که می خواهد در زمینه کاری خود پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد، داشته باشید.

راه های هدف گذاری
هدف گذاری استراتژیک

چگونه می توانید به روش استراتژیک هدف بزرگی داشته باشید، به اهداف خود برسید و از نتایج آن بهره ببرید ؟

هنگام ایجاد عادات کوچک و انجام کارهای روزانه دقت کنید که اشتباه پیش نروید. به دلیل سیال بودن سیستم سرمایه داری، خود سازی مستقیما با توانایی فرد در هدف گذاری های بزرگ مرتبط است. ما هیچ حرفه ای را نمی شناسیم که هدف بالایی داشته باشد و یادگیری و توسعه مجموعه مهارت های جدید را متوقف کند. زندگی تکامل پیدا می کند ، خواسته های جدید متولد می شود و چالش ها به وجود می آیند. بنابراین بهبود مستمر درهبری برای همه ما ضروری و سودمند است.

گوردون تردگولد، بنیانگذار و مدیر عامل اصول رهبری، اظهار داشت که راز موفقیت هدف گذاری بالا و بزرگ است، با شروع کوچک و ادامه دادن آن. او فراتر می رود و می گوید: “موفقیت های بزرگ اغلب فقط انباشته ای از موفقیت های کوچک هستند.” در این مقاله خواهید آموخت که چرا عادات کوچک، اجرای وظایف روزانه، بهبود مستمر خود و دستیابی موفقیت‌های کوچک، گام‌های استراتژیک قدرتمندی برای دستیابی به اهداف بالاست.

چرا باید از نظر استراتژیک هدف بالایی داشته باشیم؟

هدف گذاری
روش های هدف گذاری

به زبان ساده، اهداف کوچک و شکست ارزش زندگی کردن ندارد. هرکسی که در پی هدف گذاری های عالی نیست و استراتژی را نیز نادیده می گیرد، در واقع در حال اتلاف وقت و استعداد خویش است. اگر واقعا می خواهید با اشتیاق و هدف زندگی کنید، یادگیری هدف گذاری های بزرگ باید تنها موضع شما در تعیین اهداف شغلی باشد.

6 راه استراتژیک برای هدف گذاری بالا و دستیابی به اهداف

برای داشتن هدف گذاری های عالی و دستیابی به اهداف خود باید استراتژیک باشید. راهکارهای زیر را انجام دهید و ببینید که آیا برای شما جواب می دهد یا خیر. این موارد همان کارهایی است که افراد موفق انجام داده اند و به اهداف عالی خود و موفقیت های مستمر خود دست پیدا کرده اند.

1. ایجاد عادات مثبت کوچک

برای شروع بهتر است توانایی به وجود آوردن عادات خرد، مانند مراقبت از دایره نفوذ خود را توسعه دهید. افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید تغییرات زیادی را در زندگی شما ایجاد می کند. دکتر Jose Valentino Ruiz-Resto یکی از اعضای هیئت علمی کارآفرینی موسیقی دانشگاه فلوریدا و برنده جوایز مولتی گرمی و امی، یک بار گفت: “وقتی با برندگان ارتباط برقرار می کنید، برنده می شوید.”
چه کسی در دایره نفوذ شما قرار دارد؟ دانستن پاسخ این امر بسیار مهم است، زیرا آنها بر شخصیت و مسیر زندگی شما تاثیر می گذارند. سایر عادات کوچک اما مهم عبارتند از انجام اقداماتی که دیگران انجام نمی دهند و شروع هر روز با این سوال از خود : امروز چگونه می توانم زندگی خود را تغییر دهم.

2. انجام کارهای روزانه

برای هدف گذاری های بزرگ و موفقیت به یک برنامه و مسیر نیاز داریم. برای رسیدن به اهداف باید وظایف و کارهای روزانه خود را طبق یک برنامه منسجم و به صورت مستمر انجام دهید. حتی اگر اهداف بزرگ و بلند مدت داشته باشید، کارهای کوچکی که هر روز انجام می دهید در نهایت به شما امکان می دهد به آنها برسید. در ایده های بزرگ گم نشوید و اهمیت کارهای کوچک را دست کم نگیرید.

3. پیشروی خود را در مسیر برسی کنید

هدف گذاری های بزرگ تقریبا همیشه مترادف با هدف گذاری بلند مدت است. دستیابی به چیزهای خارق العاده نیازمند زمان و تلاش مستمر است. مالکوم گلدول، نویسنده کتاب The Tipping Point، اظهار داشت که «محققان معتقدند برای کسب تخصص و مهارت در هر حوزه یا حرفه ای نیازمند 10.000 ساعت برای یادگیری و زمان گذاشتن در آن حوزه یا حرفه هستید.» در حالی که برخی محققان با این نظر معتقد نیستند. آنها معتقدند که زمان بیشتری برای توسعه تخصص نیاز است. تجزیه و تحلیل پروژه در این روند بسیار مهم است.

4. رشد شخصی به صورت مستمر

تایگر وودز، در تلاش برای خودسازی، صبح از خواب بیدار می‌شد و چهار مایل می‌دوید. پس از آن، او برای وزنه زدن به باشگاه می رفت. سپس، او به مدت دو یا سه ساعت چند توپ می زد، به بازی می رفت و سپس روی بازی کوتاه خود کار می کرد. برخی ممکن است روتین روزانه او را دیوانه وار تلقی کنند، اما هیچ‌کدام مخالف این نیستند که تایگر وودز هدف بسیار بزرگی را انتخاب کرد و در تلاش‌های گلف خود موفق شد. مهم است در برنامه خود استمرار و مداومت داشته باشید.

5. دستیابی به موفقیت های کوچک

هدف گذاری های بزرگ و موفقیت با برداشتن قدم اول و جمع آوری پیروزی های کوچک در طول مسیر شروع می شود. بیایید مسیر گرفتن یک مدرک دکترا را مثال بزنید. این مدرک را به سرعت یا یکباره بدست نمی آید، درطول زمان و با موفقیت های کوچک بدست می آید. با قبولی در مقطع دکترا در یک رشته تازه همه چیز شروع می شود. مثال عالی دیگر از کرایسلر آمده است. لی یاکوکا بزرگ، شرکت کرایسلر را در دهه 1980 احیا کرد. با کسب موفقیت‌های کوچک که به او اجازه داد تا بخش جیپ AMC را در سال 1987 به دست آورد. رهبران شرکت‌های بزرگ اهداف بزرگی دارند و با انباشت موفقیت‌های کوچک در طول مسیر موفق می‌شوند، پس شما هم می توانید.

در نهایت …

هدف گذاری بزرگ فلسفه ای است که ارزش دنبال کردن دارد. هنگامی که با استراتژی های سالم و آزمایش شده قبلی اجرا می شود، رسیدن به موفقیت را تضمین کرد. در مطالب بالا فقط برخی از استراتژی هایی است که ممکن است بخواهید در ترفند های رهبری خود به کار بگیرید.

رهبران بزرگ برای رسیدن به اهداف خود چه می کنند؟

آیا سعی می کنید برای تبدیل شدن به یک رهبر در رشته و حرفه خود، شرایط خود را بهبود ببخشید و ارتقا دهید؟ زمانی که مجبور به رسیدگی به مسئولیت ها و خواسته های متعدد هستید، قطعا دچار چالش و مسائل طاقت فرسا خواهید شد. اما خبر خوب این است که شما می توانید به اهداف خود برسید و به همان چیزی تبدیل شوید که آرزویش را دارید.

منبع : lifehack

بیشتر بخوانید :

https://pioio.com/mag/2019/06/01/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/ https://pioio.com/mag/2022/02/15/write-your-business-plan/ https://pioio.com/mag/2022/02/15/business-consulting-in-mashhad/
راز موفقیت چیست ؟

راز موفقیت هدف گذاری های بزرگ است. اما با شروع کوچک و استمرار درادامه آن.

چرا باید اهداف بزرگ داشته باشیم؟

چون اهداف کوچک ارزش زندگی کردن ندارند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طراوت رئوف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *