بازدید 1733
0

سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی جهان

ماشین‌ کنترلی یا Radio-controlled Car ماشین کوچکی است که می‌تواند سرعتی به اندازه ماشین‌های واقعی داشته باشد. برخی مدل‌های این ماشین‌ها فراتر از یک اسباب بازی ساده هستند، به طوری که برای بزرگسالان طراحی شده و نگهداری آن‌ها ملزم به داشتن دانش مکانیکی، مهارت، و مراقبت ویژه است. اگر جزو دلباختگان سرعت هستید و به اسباب بازی‌های کنترلی هم علاقه دارید، کمربند ایمنی خود را محکم ببندید؛ قرار است در ادامه این مطلب، با 10 مورد از سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی دنیا آشنا شوید!

ماشین کنترلی چیست؟

ماشین کنترلی یا RC، یک ماشین مینیاتوری است که می‌توان از طریق یک کنترل از راه دور، با استفاده از امواج رادیویی، آن را هدایت کرد. اصطلاح “RC” یا “کنترل رادیویی” به همین ویژگی اشاره دارد. از نظر طراحی ماشین‌های کنترلی با توجه به منبع انرژی مصرفی که برای حرکت استفاده میکنند، انواع مختلفی دارند؛ و برای سنین مختلف (از کودک تا بزرگسال) تولید می‌شوند.

انواع ماشین‌های کنترلی بر اساس رده سنی

ماشین‌های کنترلی که برای کودکان تولید می‌شوند، با مدل‌های حرفه‌ای که برای بزرگسالان تولید و فروخته می‌شوند، تفاوت‌های اساسی دارند. در اولین درجه، طراحی ماشین‌های کنترلی مورد استفاده کودکان، باید جذابیت ظاهری و رنگی داشته باشد؛ همچنین کار با آن تا حد ممکن ساده و فاقد پیچیدگی باشد تا بتواند کودک را برای ساعت‌ها سرگرم نگه دارد و از بازی با آن خسته نشود. این ماشین‌ها معمولا کیفیتی مقبول را با قیمت پایین ارایه می‌دهند.

یکی از مهمترین جنبه‌های تفاوت طراحی ماشین‌های کنترلی کودکان و بزرگسالان، در این است که ماشین‌های بزرگسالان قطعات قابل تعویض دارند. سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی بزرگسالان معمولا قیمت بالاتر و قطعات باکیفیت‌تری دارند. دارا بودن قطعات الکترونیکی مجزا این امکان را به فرد می‌دهد که درصورت آسیب دیدن قطعه، بتواند آن را خارج و تعویض کند؛ در مقابل، معمولا ماشین‌های کودکان طراحی یکپارچه دارند و در صورت خراب شدن یا شکستن، معمولا غیرقابل تعمیر خواهند بود.

انواع ماشین‌های کنترلی

ساده ترین و سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند. این باتری‌ها معمولا از جنس آلیاژ نیکل یا لیتیوم هستند.

به لطف موتورهای الکتریکی پرقدرت، ماشین‌هایی داریم که علی‌رغم اندازه کوچک، سرعتی برابر با ماشین‌های مسابقه‌ای دارند. در این ماشین‌ها، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای حرکت ماشین، از طریق نیروی موتور تامین می‌شود، بنابراین هرچقدر موتور توان بالاتری داشته باشد، به ماشین سرعت بیشتری میدهد.

نوع دیگر این ماشین‌ها از سوخت “نیترو” استفاده می‌کنند. نیترو فراورده مخلوطی از نفت، نیترومتان و متانول است. منبع تغذیه اصلی این ماشین‌ها نیترومتان است و به کاربر اجازه می‌دهد که بتواند عملکرد یک خودروی واقعی را شبیه سازی و مطالعه کند.

ماشین‌های بنزینی مشابه خودروهای استاندارد، از این سوخت فسیلی برای حرکت استفاده می‌کنند. این نوع ماشین‌ها معمولا گران‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نوع ماشین‌های کنترلی هستند و از ماشین‌های الکتریکی و نیتروژنی قیمت بالاتری دارند. نقطه قوت این ماشین‌ها گستردگی اندازه آن‌هاست؛ البته اندازه بزرگتر، سرعت ماشین را محدود می‌کند.

ماشین دودزا بوگاتی مسابقه ای کنترلی آیتم 874A

  • جنس : فلزی 
  • رنگبندی : سفید و قرمز 
  • مقیاس : 1:12
  • چراغدار 
  • فرکانس : 2.4 گیگاهرتز 
  • منبع انرژی : 3.7 ولت 
  • قابلیت حرکت به چهار جهت  
  • دارای ریموت کنترل حرفه ای
https://pioio.com/mag/2019/09/21/%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c/

فهرست 10 مورد از سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی جهان (از آخر به اول)

10. ماشین کنترلی Temi RC

ماشین کنترلی temi rc

این ماشین مسابقه‌ای کوچک، طراحی فوق العاده جذاب و بدنه بسیار مقاوم به ضربه دارد. سرعت این ماشین با چهار چرخ متحرک، میتواند تا 50 مایل در ساعت (معادل 80 کیلومتر در ساعت) هم برسد.

9. ماشین کنترلی تراکساس Traxxas 8S X-MAXX

ماشین کنترلی Traxxas ۸S X-MAXX

این ماشین اندازه نسبتا بزرگی دارد و به دلیل سیستم شاسی و محور تقویت شده آن، مناسب حرکت در زمین‌های ضمخت و ناهموار است. این ماشین سرعت 80 کیلومتر در ساعت را به راحتی طی می‌کند.

8. ماشین کنترلی JLB Racing Cheetah

ماشین کنترلی JLB Racing Cheetah

این ماشین کنترلی به راحتی سرعت 80 کیلومتر در ساعت را طی می‌کند. تایرهای این مدل کشسانی قابل توجهی دارند و می‌تواند سطوح ناهموار را به راحتی حرکت روی آسفالت طی کند.

7. ماشین کنترلی Losi DBLX Racing Truck

ماشین کنترلی Losi DBLX Racing Truck

این مدل ساخت شرکت لوسی (Losi) طراحی گرافیکی بسیار جذابی دارد و میتواند تا 88 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

ماشین کنترلی آفرود آیتم PC03A

  • جنس : فلزی 
  • فرکانس : 2.4 گیگاهرتز 
  • ابعاد : 24.5*16.5*12.5 سانتی متر 
  • منبع انرژی : 3.7 ولت 
  • رنگبندی : آبی ، قرمز 
  • دارای دو دیفرانسیل 
  • قابلیت حرکت به چهار جهت 
  • قابلیت چرخش 360 درجه 
  • دارای ریموت کنترل حرفه ای 

6. ماشین کنترلی تراکساس Traxxas 4WD Short Course Truck

ماشین کنترلی Traxxas ۴WD Short Course Truck

این مدل ظاهری شبیه به یک ماشین پرقدرت روستایی دارد و از مقاومت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است. سرعت ماشین به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

5. ماشین کنترلی تراکساس Traxxas Jato 3.3 2WD Truck RTR

ماشین کنترلی Traxxas Jato ۳.۳ ۲WD Truck RTR

برجسته‌ترین ویژگی این ماشین، قدرت موتور آن است که سرعت آن را به بیش از 104 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

4. ماشین کنترلی Arrma Typhon 4WD BLX Buggy

ماشین کنترلی Arrma Typhon ۴WD BLX Buggy

این مدل دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. در صورتی که کاربر تمایل به نصب باتری اضافه روی آن داشته باشد، سرعت این ماشین به 109 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

3. ماشین کنترلی تراکساس Traxxas 1/8 NHRA Funny Car RTR

ماشین کنترلی Arrma Typhon ۴WD BLX Buggy

ماشین کنترلی TRITI TOYS صخره نوردی TT93010

  • جنس : فلزی
  • فرکانس :2.4 گیگا هرتز
  • ابعاد : 24*34*14سانتی متر
  • منبع انرژی :باتری قابل شارژ
  • دارای کمک فنر
  • قابلیت حرکت به چهار جهت
  • دارای ریموت کنترل حرفه ای

این مدل ماشین، با در نظر گرفتن قطعات تخصصی به کار رفته در آن، قیمت بسیار مناسبی دارد. سرعت این ماشین می‌تواند به 112 کیلومتر در ساعت برسد و به محض باز کردن جعبه، قابل استفاده است.

2. ماشین کنترلی تراکساس Traxxas X0-1

ماشین کنترلی Traxxas X۰-۱

این ماشین مگا اسپرت پرسرعت تنها در 10 ثانیه می‌تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد و در زمره سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی شرکت Traxxas به شمار می‌آید. به گفته کارشناسان، کاربر برای استفاده از حداثر سرعت آن باید دو مجموعه باتری اضافه روی آن سوار کند!

RC Bullet ، اولین رتبه در لیست سریع‌ترین ماشین‌های کنترلی جهان

RC Bullet

RC Bullet ، توسط نیک کیس طراحی و ساخته شده و برای رسیدن به حداکثر سرعت از طراحی و ارگونومی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. این ماشین هم با باتری کار می‌کند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت را دارد.

ممکن است به خواندن این مطلب هم علاقه‌مند باشید:

https://pioio.com/mag/2018/03/11/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84%db%8c/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

Hobelahi

زیست شناس، نقاش و داستان سرا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *