بازدید 136
0

چرا زنان عوارض جانبی شدیدتری نسبت به واکسن COVID-19 تجربه می کنند؟

چرا زنان عوارض جانبی شدیدتری نسبت به واکسن COVID-19 تجربه می کنند؟


محققان در CDC می گویند زنان نسبت به مردان عوارض جانبی بیشتری نسبت به واکسن های COVID-19 دارند.
متخصصان می گویند این امر در واکسیناسیون غیرمعمول نیست زیرا استروژن در بدن زنان برای ایجاد پاسخ ایمنی قوی تر طراحی شده است.عوارض جانبی واکسن کرونا
طبق گفته های اولین افرادی  که واکسن COVID-19 را در ژانویه در ایالات متحده دریافت کردند، بعد از تزریق دوم واکسن Moderna، عوارض جانبی متفاوتی برای کسانی که زن بودند رخ داده است.
وی افزود: تقریباً 2 روز با “بدترین دردهای جسمی که در زندگی ام داشته ام” ، همراه با لرز ، تب و خستگی دست و پنجه نرم کرد ، در حالی که شوهرم فقط با کمی لرز و تب، کار و زندگی خود را ادامه داد. اما دو روز بعد، شرایط من، هم خوب بود و هم کاملا واکسینه شده بودم. آنچه این خانم ها تجربه کرده اند، ظاهراً در بسیاری از خانه های سراسر کشور تکرار شده است.

یک منبع معتبر منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نشان داد که از 13.8 میلیون اولین واکسن COVID-19 که به آمریکایی ها داده شده، گزارشات مربوط به عوارض جانبی با سرعت بالاتری از طرف زنان بوده است.در حقیقت ، 79 درصد از عوارض جانبی گزارش شده از زنان بوده است، اگرچه تنها 61 درصد واکسن ها به زنان تزریق شده است.
چرا عوارض حانبی در زنان بیشتر است؟متخصصان گمان می كنند كه در زنان، به ویژه در زنان یائسه، سطح بالای استروژن به فعال كردن پاسخ ایمنی به بیماری و در نتیجه واكسن ها كمك می كند. از طرف دیگر، مردان دارای تستوسترون بیشتری هستند، هورمونی که می تواند همان پاسخ را تا حدودی کاهش دهد یا کند کند.
به بیان ساده ، به طور کلی زنان واکنش شدیدتری نسبت به واکسن ها دارند، زیرا در هنگام فعال سازی آنچه واکسن در بدن وارد می کند، بدن آنها سریعتر و قوی تر است.
دکتر لری شلزینگر، رئیس و مدیر ارشد موسسه تحقیقات زیست پزشکی تگزاس در سن آنتونیو گفت: “بیماری های عفونی به طور کلی همیشه مربوط به پاسخ ایمنی هستند و نه مشکلات مربوط به بدن.” وی به Healthline گفت: “در زنان، پاسخ پرشور و قویتری [به بسیاری از واکسن ها] وجود دارد، در واقع پشت این رخداد، دلایل بسیاری نهفته است .”
در واکسن های تب زرد، DPT، آنفلوانزا و سایر بیماری ها واکنش شدیدتری در زنان دیده و بررسی شده است. شلزینگر گفت: استروژن بدن را تشویق می کند تا هنگام تولید واکسن، سلولهای T بیشتری تولید کند، سلولهای ایمنی محافظت کننده ما. بنابراین، ما واکنش سریع و قوی بسیاری از زنان را مشاهده می کنیم.

عوارض جانبی واکسن کرونا

عوارض جانبی واکسن کرونا

چطور با عوارض جانبی آن کنار بیاییم؟کارشناسان می گویند اکنون چالش این است که این اطلاعات را به اشتراک بگذارید در حالی که این عوارض، نگرانی یا دلیلی برای جلوگیری از زدن واکسن COVID-19 ایجاد نمی کند.

دکتر ویلیام شفنر، متخصص بیماری های عفونی و استاد بخش بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی، به Healthline گفت که این “یک پدیده کم مطالعه” است که سالها مورد توجه قرار گرفته است.

وی از زنان می خواهد، بدانند كه پاسخ شدیدتر و علائم موقتی دلیلی بر نزدن واكسن نیست، بلکه این علائم موقتی طبیعی بوده و بخاطر مکانیسم هورمونی بدن انها می باشد . شفنر می گوید: “COVID-19 بد است و زنان را همانند مردان در ICU قرار می دهد.” وی افزود ، عوارض جانبی واکسن زودگذر است و بیشتر در 24 ساعت از بین می رود.
شلزینگر گفت که برای بسیاری از زنان ، این واکسن یک “شمشیر دو لبه” است.با توجه به آغاز فرایند واکسیناسیون شما می توانید از طریق این مقاله ثبت نام واکسن کرونا خود را انجام دهید.
عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا چرا واکسن COVID-19 عوارض جانبی بیشتری برای زنان دارد چرا واکسن COVID-19 عوارض جانبی بیشتری برای زنان دارد چرا واکسن COVID-19 عوارض جانبی بیشتری برای زنان دارد چرا واکسن COVID-19 عوارض جانبی بیشتری برای زنان دارد مکانیسم واکسن کرونا مکانیسم واکسن کرونا مکانیسم واکسن کرونا مکانیسم واکسن کرونا مکانیسم واکسن کرونا مکانیسم واکسن کرونا  عوارض جانبی واکسن های کرونا

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *