بازدید 135
0

تست جدیدی که 50 نوع سرطان را از ازمایش خون تشخیص می دهد

تست Galleri می تواند 50 نوع سرطان را از ازمایش خون تشخیص دهد.

Galleri یک آزمایش جدید است که توانایی تشخیص 50 نوع سرطان را از طریق یک ازمایش خون دارد. در سال اینده به تدریج تعدادی از مراکز بهداشتی منتخب در امریکا شروع به استفاده از این نوع تست برای تشخیص زودهنگام سرطان خواهند کرد.
45نوع سرطان از این 50نوع درحال حاضر هیچ روشی برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام ندارند.کارشناسان می گویند Galleri فرصت را برای تغییر در غربالگری سرطان، فراهم کرده است که می تواند  به طور بالقوه منجر به کاهش تلفات انسان و اقتصادی سرطان شود.
مراکز بهداشتی منتخب امریکا شروع به ارائه Galleri به عنوان مکمل تست های غربالگری سرطان در سه ماهه دوم سال جاری می کنند.
هفت سال پیش، دانشمندان در Illumina، شرکت توالی DNA در سن دیگو، مطالعاتی را آغاز کردند که به دنبال بخش های DNA در خون افراد بارداری بود که ممکن است ناهنجاری های کروموزومی را نشان دهند. در طول تحقیق، یک پاتولوژیست چیزی غیر منتظره در 10 نمونه خون کشف کرد.
به جای اختلالات کروموزومی، آزمایش به طور عجیب و غریب ناهنجاری های DNA را نشان داد.محققان نسبت به این ماجرا حساسیتی نشان ندادند. اما برخی از احتمالات وجود داشت که سرطان درگیر این نمونه خونی بوده است.
محققان متوجه شدند که یکی از 10 شرکت کننده در واقع درگیر درمان سرطان بوده و دیگران نیز سرطان داشتند-به رغم این واقعیت که هیچ علامتی نداشتند.این مدیریت Illumina را متقاعد کرد تا یک شرکت Spin-off در سال 2016 ایجاد کند، به نام GRAIL که پیشرفت های ژنتیک انسان را با علم اطلاعات یادگیری ماشین ترکیب کرد.

این امر منجر به توسعه یک آزمایش خون جدید از Grail به نام Galleri شد، که می تواند مراحل اولیه سرطان را قبل از اینکه یک فرد علائم داشته باشد تشخیص دهد.

در مطالعات بالینی، نسخه قبلی Galleri توانایی تشخیص بیش از 50 نوع سرطان را نشان داد.به طور کلی، Grail بیش از 134،000 نفر را در آزمایشات بالینی آزمایش خون ثبت کرده است.این تست همچنین نشان می دهد که سرطان درکدام عضو بدن واقع شده است.

دکتر جاشوا عمان، مدیر ارشد پزشکی و رئیس امور خارجی در GRAIL، به Healthline گفت: “هنگامی که یک سیگنال سرطانی در این آزمایش ها تشخیص داده می شود، آزمایش نیز در جایی که سرطان در بدن با دقت بالا قرار دارد، اشاره می کند.” “این به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می کند تا مراحل بعدی تشخیص و مراقبت را تعیین کنند.”

آزمایشات خون راه طولانی را طی کرده است.

از لحاظ تاریخی، آزمایشات خون بهترین راه برای تشخیص سرطان نیست. حتی آزمایش خون بر روی افرادی که مبتلا به سرطان های خون مانند لنفوم و لوسمی بودند، به طرز عجیبی موثر نبوده که آیا فرد مبتلا به سرطان است. اما فن آوری های آزمایش خون در حال حاضر تغییر نحوه تشخیص و درمان شده است.
تکنولوژی Grail  از لحاظ نحوه تغییر ژنتیک مراقبت از سرطان را تغییر می دهد. در Circles Biotech Circles، اصطلاح “آزمایش خون” خارج  شده است و اصطلاح “بیوپسی مایع” به کار برده می شود.
بیوپسی مایع به سادگی به معنای بررسی مواد مرتبط با سرطان (مانند DNA) از یک نمونه خون است.بیوپسی مایع هنوز بیوپسی تومور را جایگزین نکرده است. اما اکثر مردم مصاحبه ای برای این داستان موافقت کردند که بیوپسی های مایع وعده های بزرگ را در تسهیل رویکردهای فردی به درمان سرطان نشان می دهند.

2 آزمایش جدید در راه است.


اداره غذا و داروی (FDA) اخیرا دو آزمایش خون را تایید کرده است که می تواند به تصمیم گیری های درمان برای افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

آزمایشات، Guardant360 CDX و CDX مایع بنیادی، توسط شرکت های مختلف ساخته می شوند و به طور جداگانه منبع را تایید می کردند.

انکولوژیست ها تصمیمات درمان مبتنی بر تاریخی را بر اساس ویژگی هایی مانند ارگان هایی که سرطان شروع به رشد کرده اند، یا اینکه آیا سرطان گسترش یافته است و اینکه آیا بیمار دارای شرایط بهداشتی دیگر است، دارد.در حال حاضر آنها اغلب از تغییرات ژنتیکی در تومور استفاده می کنند، طبق منبع ملی سرطان.
برخی از درمان های هدفمند و ایمونوتراپی بهترین ها را در برابر تومورهایی که تغییرات ژنتیکی خاصی دارند، بهترین کار می کنند.آزمایشات خون تازه تایید شده، تغییرات ژنتیکی را شامل می شود، از جمله جهش، با اسکن DNA در خون.
تجزیه و تحلیل تغییرات ژنتیکی در سرطان فرد، مشخصات ژنتیکی، پروفیل تومور یا توالی تومور نامیده می شود.هر دو Guardant360 CDX و Foundationone مایع CDX برای افراد مبتلا به سرطان جامد (ریه، پروستات، و غیره) تایید شده است.

شرکت Grail شرکت Grail شرکت Grail شرکت Grailشرکت Grail شرکت Grail شرکت Grail  پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان پیشگیری از سرطان

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *