بازدید 150
0

مصرف کافئین در دوران بارداری مضر است

محققان می گویند مصرف کافئین در دوران بارداری ایده خوبی نیست

طبق تحقیقات جدید موسسه علوم اعصاب دل مونت در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، کافئین مصرف شده در دوران بارداری می تواند مسیرهای مهم مغزی را که می تواند منجر به مشکلات رفتاری در آینده شود، تغییر می دهد.
کافئین یک نورومولاتور بسیار پرکاربرد و قوی است که به راحتی از سد جفت جنین عبور می کند.مطالعات قبلی نشان داده بود که کافئین می تواند بر بارداری تأثیر منفی بگذارد. همچنین شناخته شده است که جنین آنزیم لازم برای تجزیه کافئین هنگام عبور از جفت را ندارد.
مطالعه جدید نشانگر تغییراتی در ساختار مغز در کودکانی است که در رحم در معرض کافئین بودند.دکتر جان فاکس، مدیر شرکت Del Monte ، گفت: “اینها نوعی از تأثیرات کوچک است و باعث ایجاد شرایط روانی وحشتناکی نمی شود، اما باعث بروز مشکلات رفتاری ناچیز اما قابل توجهی می شود که ما را مجبور به بررسی تأثیرات طولانی مدت مصرف کافئین در دوران بارداری می کند.من فکر می کنم نتیجه این مطالعه یک توصیه باشد که مصرف کافئین در دوران بارداری احتمالاً ایده خوبی نیست.”

دکتر فاکس و همکارانش اسکن تصویربرداری با تشدید مغناطیسی (MRI) از 957 کودک (9-10 ساله) را به عنوان بخشی از مطالعه مغز نوجوان و تحولات شناختی (ABCD) تجزیه و تحلیل کردند.

آنها متوجه تغییر در مسیرهای مهم مغزی در کودکانی شدند که مادران در  گذشته، مصرف کافئین را در دوران بارداری گزارش کرده اند.

دکتر فاکس گفت: “مهم است که اشاره کنیم، مطالعات ما بر اساس گذشته و دوران جنینی  است.”

“ما به مادران متکی هستیم تا به یاد بیاورند که در دوران بارداری چه مقدار کافئین مصرف کرده اند.”

محققان همچنین مواردی مانند اختلالات رفتاری، مشکلات توجه و بیش فعالی را در این کودکان مشاهده کردند.زاخاری کریستنسن،محقق پست دکترای پزشکی موسسه علوم اعصاب دل مونت، گفت: “آنچه این ویژگی را منحصر به فرد می کند این است که ما یک مسیر بیولوژیکی داریم که هنگام مصرف کافئین از طریق بارداری متفاوت به نظر می رسد.”.
“مطالعات قبلی نشان داده است كه كودكان در تست های ضریب هوشی متفاوت عمل می كنند، یا از نظر روانی متفاوت هستند، اما این مسئله همچنین می تواند به جمعیت نیز مربوط باشد، بنابراین تجزیه و تحلیل آن تا زمانی كه چیزی مانند نشانگر زیستی نداشته باشید، دشوار است.”
“این به ما مکانی می دهد تا تحقیقات آینده را آغاز کنیم تا سعی کنیم دقیقاً زمان تغییر را در مغز یاد بگیریم.”وی افزود: “دستورالعمل های بالینی فعلی پیش بینی می كنند كه مصرف كافئین در دوران بارداری را محدود كنید – بیش از دو فنجان قهوه در روز را میل نکنید.”

در دراز مدت ، ما امیدواریم که راهنمایی های بهتری را برای مادران ارائه دهیم، اما در این حال، آنها باید با بروز نگرانی از پزشک خود بپرسند.
این تحقیقات در  ژورنال علمی ساینس دایرکت به چاپ رسید.
چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم چه موادی را در بارداری مصرف نکنیم

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *