خواص زردچوبه
بازدید 92
0

فواید و خواص زردچوبه ، زردچوبه جلوگیری میکند از سرطان

زردچوبه یکی از مؤثرترین مکمل های غذایی موجود می باشد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواص زردچوبه مزایای اصلی لازم برای بدن و مغز را شامل می شود. این چاشنی غذایی فواید شگفت انگیزی برای بدن دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از خواص زردچوبه مبتنی بر شواهد آشنا کنیم.

  1. زردچوبه حاوی ترکیبات فعال کننده دارویی با خواص دارویی قدرتمند است

زردچوبه ادویه ای به رنگ زرد است که هزاران سال است در هند به عنوان ادویه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. به تازگی ، علم شروع به پشتیبانی از خواص زردچوبه و آنچه هندوها مدتهاست می دانند کرده است.ثابت شده که زردچوبه حاوی ترکیباتی با خواص دارویی می باشد. این ترکیبات کورکومینوئیدها نامیده می شوند که مهمترین آنها کورکومین است. کورکومین ماده اصلی فعال زردچوبه است. دارای اثرات ضد التهابی قدرتمند و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. با این حال ، محتوای کورکومین زردچوبه آنقدر زیاد نیست. وزن آن تقریباً 3٪ است. بیشتر مطالعات انجام شده در مورد زردچوبه، خود کورکومین را شامل می شود ، با دوزهایی که معمولاً بیشتر از 1 گرم در روز است. فقط با استفاده از ادویه زردچوبه در غذاهای خود رسیدن به این سطوح بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین ، اگر می خواهید اثرات کامل خواص زردچوبه را تجربه کنید ، باید مکمل آن را مصرف کنید که حاوی مقادیر قابل توجهی کورکومین است. متأسفانه ، کورکومین به مقدار ضعیفی در جریان خون جذب می شود. مصرف فلفل سیاه همراه با آن ، که حاوی پیپیرین است ، ماده طبیعی است که جذب کورکومین را به میزان 2000٪ تقویت می کند. پس به شما توصیه می کنیم آن را به همراه فلفل مصرف کنید. بهترین مکمل های کورکومین حاوی پیپرین هستند که باعث افزایش قابل ملاحظه ای اثر آنها می شوند. کورکومین نیز محلول در چربی است ، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که آن را با یک وعده غذایی چرب مصرف کنید.

 

  1. زردچوبه حاوی یک ترکیب ضد التهابی طبیعی است

ضد التهاب بودن فوق العاده مهم است. این خواص زردچوبه به بدن شما کمک می کند تا با مهاجمان خارجی مبارزه کند و همچنین در ترمیم آسیب ها نقش دارد. بدون این خاصیت ، عوامل بیماری زا مانند باکتری ها می توانند به راحتی بدن شما را تصاحب کرده و شما را بکشند. اگرچه التهاب ، کوتاه مدت مفید است ، اما وقتی مزمن شود و به طور نامناسب به بافتهای بدن شما حمله کند ، می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود. دانشمندان اکنون بر این باورند که التهاب مزمن تقریباً در هر بیماری مزمن نقش عمده ای دارد. این شامل بیماری های قلبی ، سرطان ، سندرم متابولیک ، آلزایمر و غیره می شود. بنابراین ، هر چیزی که بتواند به مبارزه با التهاب مزمن کمک کند ، در پیشگیری و حتی درمان این بیماریها از اهمیت بالایی برخوردار است. کورکومین به شدت ضد التهاب است. در واقع ، آنقدر قدرتمند است که با اثرات برخی از داروهای ضد التهابی ، بدون عوارض جانبی مطابقت دارد.

  1. زردچوبه به طرز چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می دهد

اعتقاد بر این است که آسیب اکسیداتیو یکی از مکانیسم های پیری و بسیاری از بیماری ها است. این شامل رادیکال های آزاد ، مولکول های بسیار واکنش پذیر با الکترون های بدون جفت است. رادیکال های آزاد تمایل دارند با مواد آلی مهم مانند اسیدهای چرب ، پروتئین ها یا DNA واکنش نشان دهند. دلیل اصلی اینکه آنتی اکسیدان ها بسیار مفیدند این است که بدن شما را از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کورکومین یک آنتی اکسیدان قوی است که به دلیل ساختار شیمیایی می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند.

  1. زردچوبه مرتبط با عملکرد مغز بهبود یافته و کاهش خطر بیماری های مغزی

اعتقاد بر این بود که نورون ها پس از کودکی قادر به تقسیم و تکثیر نیستند. با این حال ، اکنون مشخص شده است که این اتفاق می افتد. نورونها قادر به ایجاد اتصالات جدید هستند ، اما در مناطق خاصی از مغز نیز می توانند تعدادشان را افزایش دهند. یکی از محرکهای اصلی این فرآیند عامل عصبی ناشی از مغز (BDNF) است که نوعی هورمون رشد است که در مغز شما کار می کند. بسیاری از اختلالات شایع مغز از جمله افسردگی و آلزایمر با کاهش سطح این هورمون مرتبط است. جالب اینجاست که خواص زردچوبه و کورکومین موجود در آن می تواند سطح BDNF مغزی را افزایش دهد. این کار ممکن است در تأخیر یا حتی معکوس شدن بسیاری از بیماری های مغزی و کاهش عملکرد مغز در سن بالا مؤثر باشد. همچنین ممکن است حافظه را بهبود بخشد و شما را باهوش تر کند ، که با توجه به تأثیرات آن بر روی سطح BDNF ، منطقی به نظر می رسد. اما برای تأیید این امر ، مطالعات کنترل شده در افراد مورد نیاز است.

 

  1. زردچوبه می تواند به جلوگیری از سرطان (و شاید حتی درمان آن) کمک کند

سرطان یک بیماری وحشتناک است که با رشد کنترل نشده سلولی ایجاد می شود. اشکال مختلفی از سرطان وجود دارد که هنوز وجه مشترک دارند. به نظر می رسد برخی از آنها تحت تأثیر مکمل های کورکومین قرار می گیرند. کورکومین به عنوان یک گیاه مفید در درمان سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است و مشخص شده است که بر رشد ، توسعه و گسترش سرطان در سطح مولکولی تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده اند كه خواص زردچوبه می تواند در مرگ سلولهای سرطانی و كاهش آنژیوژنز (رشد رگهای خونی جدید در تومورها) و متاستاز (گسترش سرطان) نقش داشته باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد که کورکومین می تواند رشد سلول های سرطانی در آزمایشگاه را کاهش داده و رشد تومورها را در حیوانات آزمایشگاهی مهار کند. این که آیا کورکومین با دوز بالا (ترجیحاً با تقویت کننده جذب مانند پیپرین) می تواند به درمان سرطان در انسان کمک کند ، هنوز به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است. با این وجود شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در وهله اول می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند ، به خصوص سرطانهای دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ. در یک مطالعه 30 روزه در 44 مرد مبتلا به ضایعات در روده بزرگ که گاهی به سرطان تبدیل می شوند ، 4 گرم کورکومین در روز تعداد ضایعات را 40 درصد کاهش داد. شاید یک روز از کورکومین به عنوان  دارویی برای درمان سرطان استفاده شود. با در نظر داشتن تمامی این خواص فوق العاده مصرف این ادویه را به شما توصیه می کنیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *