خواص گردو
بازدید 181
0

خواص گردو ، آشنایی با فواید و خواص آن

بیان این موضوع که گردو ماده ای بسیار مغذی است، کم لطفی در حق این ماده ی غذایی محسوب می شود. خواص گردو چربی ها ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی سالم را تأمین می کند و این فقط آغاز چگونگی حمایت آن از سلامتی شما است. در حقیقت ، آنقدر علاقه به این آجیل وجود دارد که به مدت 50 سال ، دانشمندان و متخصصان این صنعت، سالانه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس جمع می شوند تا در کنفرانس گردو در مورد آخرین تحقیقات مربوط گردو بحث کنند. رایج ترین نوع گردو، گردو انگلیسی است. در این مقاله با هم مهم ترین خواص گردو را بررسی می کنیم.

  1. دارای آنتی اکسیدان

از مهم ترین خواص گردو میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن است. گردو نسبت به تمامی انواع آجیل از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. گردو سرشار از ویتامین E ، ملاتونین و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است که به ویژه در پوست گردو زیاد است. یک مطالعه کوچک و اولیه در بزرگسالان سالم نشان داد که خوردن یک وعده غذایی غنی از گردو از آسیب اکسیداتیو کلسترول LDL “بد” بعد از خوردن غذا جلوگیری می کند. این موضوع باعث می شود که مصرف گردو از بیماری تصلب شریان جلوگیری کند.

  1. منبع فوق العاده امگا3

از دیگر خواص گردو می توان به میزان بسیار بالای امگا3 موجود در آن اشاره کرد. گردو از انواع دیگر آجیل امگا3 بیشتری دارد و هر 28 گرم گردو حاوی 2.5 گرم امگا3 می باشد. چربی امگا 3 گیاهان ، از جمله گردو ، اسید آلفا لینولنیک (ALA) نامیده می شود. این یک چربی اساسی است که در بدن تولید نمی شود به این معنی که باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. براساس اعلام انستیتوی پزشکی ، میزان امگا3 مورد نیاز بدن به صورت روزانه برای مردان 1.6 گرم و برای زنان 1.1 گرم می باشد که مصرف یک وعده ی کوچک گردو آن را تامین می کند. مطالعات مشاهده ای نشان داده است که هر گرم ALA که روزانه می خورید خطر ابتلا به بیماری قلبی را 10٪ کاهش می دهد.

  1. کاهش التهاب

خواص گردو جلوگیری و بهبود التهاب را نیز در بر می گیرد. التهاب ریشه در بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 ، بیماری آلزایمر و سرطان دارد و می تواند در اثر استرس اکسیداتیو ایجاد شود. پلی فنول های موجود در گردو می توانند به مبارزه با این استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کنند. باکتری های مفید موجود در روده شما پلی فنول ها را به ترکیباتی به نام urolithins تبدیل می کنند که در نتیجه برای محافظت در برابر التهاب استفاده می شود. چربی ، منیزیم، امگا3 و اسید آمینه آرژینین موجود در گردو نیز ممکن است التهاب را کاهش دهد.

  1. کمک به سلامت روده

مطالعات نشان می دهد که اگر روده شما سرشار از باکتری های تقویت کننده سلامتی و سایر میکروب ها (میکروبیوتایک روده شما) باشد ، احتمالاً روده سالم و سلامت کلی خوبی دارید. ترکیب ناسالم میکروبی می تواند باعث التهاب و بیماری در روده و سایر نقاط بدن شما شود و خطر چاقی ، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد. آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی در میکروبیوتایک روده شما  تأثیر بگذارد. خوردن گردو یکی از راههای پشتیبانی از سلامتی و افزایش میکروبیوتایک روده شما باشد. این خواص گردو در یک آزمایش به اثبات رسید هنگامی که 194 بزرگسال سالم به مدت هشت هفته 1.5 اونس (43 گرم) گردو خوردند ، در مقایسه با دوره عدم خوردن گردو افزایش باکتری های مفید داشتند. این شامل افزایش باکتری هایی است که بوتیرات تولید می کنند ، چربی که روده شما را تغذیه می کند و سلامت روده را تقویت می کند.

  1. کاهش خطر ابتلا به سرطان

مطالعات مشاهده ای و آزمایشاتی روی حیوانات نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطانها از جمله سرطان سینه ، پروستات و کولورکتال را کاهش دهد. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، گردو غنی از الیاگیتانین های پلی فنول است. برخی میکروب های روده می توانند این مواد را به ترکیباتی بنام urolithins تبدیل کنند. اورولیتین ها می توانند خاصیت ضد التهابی در روده شما داشته باشند که این ممکن است یکی از راه هایی باشد که خوردن گردو به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می کند. اقدامات ضد التهابی اورولیتین همچنین می تواند به محافظت در برابر سایر سرطان ها کمک کند. علاوه بر این ، urolithins دارای خواصی مانند هورمون هستند که باعث می شود گیرنده های هورمون در بدن شما را مسدود کنند. این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطانهای مرتبط با هورمون ، به ویژه سرطانهای پستان و پروستات کمک کند که این از مهم ترین خواص گردو می باشد.

  1. مدیریت وزن

خواص گردو به مدیریت وزن شما نیز کمک می کند. گردو از نظر کالری متراکم است ، اما مطالعات نشان می دهد که انرژی جذب شده از آن 21٪ پایین تر از میزان مورد انتظار بر اساس مواد مغذی موجود در آن است. علاوه بر این ، خوردن گردو حتی ممکن است به کنترل اشتهای شما کمک کند. در یک مطالعه خوب کنترل شده در 10 فرد چاق ، نوشیدن اسموتی تهیه شده با حدود 1.75 اونس (48 گرم) گردو یکبار در روز به مدت 5 روز ، اشتها و گرسنگی را کاهش داد.

  1. کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2

مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که یکی از دلایل کم شدن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف گردو این است که گردو به کنترل وزن کمک می کند. اضافه وزن باعث افزایش خطر قند خون و دیابت می شود. با این حال ، خوردن گردو ممکن است فراتر از تأثیر آن بر کنترل وزن ، به کنترل قند خون کمک کند. در یک مطالعه کنترل شده در 100 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 ، مصرف 1 قاشق غذاخوری روغن گردو در روز به مدت 3 ماه ، ضمن ادامه داروهای معمول دیابت و رژیم متعادل ، منجر به کاهش 8٪ قند ناشتا شد.خواص گردو بسیار زیاد است و یکی از مغذی ترین انواع آجیل موجود در جهان است برای بهبود سلامتی خود مصرف این ماده غذایی را به شما توصیه می کنیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *