توصیه های افراد موفق
بازدید 145
0

چگونه در زندگی موفق باشیم ؟ توصیه های افراد موفق

برای بعضی ها، وقتی به موفقیت فکر می کنند، به ثروت می اندیشند. برخی به قدرت فکر می کنند و برخی فقط می خواهند تاثیر مثبتی بر جهان بگذارند.همه این ها کاملا درست است. موفقیت مفهومی است که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. هر چند که مهم نیست موفقیت برای شما چه مفهومی داشته باشد اما مطمئنا چیزی نیست که آسان به دست آید.با این وجود  راهنماها و کتابهای بی شماری در رابطه با موفقیت وجود دارند. زیرا موفقیت، یک چیز فردی و منحصر به هر فرد است. توصیه های موجود در این کتابها می تواند برای همه افراد موثر نباشد. بنابراین پیروی از توصیه های یک فرد نمی تواند چندان مفید واقع شود. با توجه به این نکته ، در نظر گرفتن توصیه های افراد بیشتری می تواند به افراد ایده های متفاوتی بدهد که امکان تحقق آن بیشتر شده و می تواند در مجموع این توصیه ها مفید فایده واقع شوند. آنچه در ادامه می آید ، مجموعه ای از بهترین توصیه های افراد موفق  است که تاکنون زیسته اند.

توصیه های افراد موفق :

  • بزرگ فکر کنید.

از میکل آنژ بوناروتی، هنرمند بزرگ دوران رنسانس:

بزرگترین خطر برای بیشتر ما این نیست که هدف خیلی بزرگی برای خود در نظر بگیریم و به هدف کوچک تری برسیم، بلکه در نظر گرفتن هدف بسیار کوچک و رسیدن به آن است. تعداد کمی از هنرمندان تاثیرگذار مانند میکلانژ وجود دارد. امروز قرن ها پس از مرگ وی، اثر او هنوز به افراد بسیاری انگیزه می دهد و باعث ایجاد ارتباط می شود. اثر وی در دنیا بسیار مشهور است. فقط به اثر داوود او یا اثر آویخته شده وی در واتیکان با عنوان Mural in the Sistine Chapel فکر کنید متوجه می شوید که چقدر این طرز تفکر در موفقیت وی تاثیر گذار بوده است. فقط تصور کنید که او به عنوان یک هنرمند اثری خلق نمی کرد. هنرمند موفق شدن همیشه بسیار دشوار بوده است. تصور کنید که او تسلیم می شد و آرزوهای خود را به خاطر راحتی کنار می گذاشت؟ اغلب اوقات مردم تصمیم می گیرند که رویاهای خود را به خاطر چیزهای واقع بینانه تر کنار بگذارند. رویاهای خود را برای به دست آوردن چیزهای آسانتری کنار بگذارند. این نقل قول، خطر چنین دیدگاهی را یادآوری می کند. درعوض این که به دنبال راحتی بگردید، بلند پرواز باشید. پس اولین مورد از توصیه های افراد موفق به این اختصاص دارد که بزرگ فکر کنید و به دنبال رویاهای خود بروید.

  • کاری که دوست دارید را پیدا کنید و آن را انجام دهید.

نقل قولی از وینفری اپراه مجری مشهور رسانه:

همین که  کاری که دوست دارید را انجام دهید و  حتی در قبال آن هزینه ای دریافت نکنید، نشان می دهد در جاده موفقیت هستید. این یک نقل قول خوب برای یادآوری و فکر کردن به آن در زمان کار کردن است. تصور کنید که تا حد امکان در شغل کنونی خود موفق هستید، در نهایت احتمالا خود را خواهید یافت که سخت در حال کار کردن هستید و وقت زیادی از شما به کار کردن اختصاص دارد. اگر این شغلی باشد که از آن تنفر داشته باشید موفق بودن ممکن است فقط به این معنی باشد که زندگی تان را با چیزی که دوست ندارید پر کرده اید.حس شما در این مورد چگونه است؟ در عوض چرا روی کاری که دوستش دارید متمرکز نشوید؟ هنگامی که کاری انجام می دهید که برای آن اشتیاق دارید، انگیزه برای ادامه حرکت خواهید داشت. موفقیت در این امر به معنای این است که برای رسیدن به رویاهای خود حرکت کنید. حتی اگر فرد موفقی نباشید همین که وقتتان را با چیزی که دوست دارید پر کرده اید عالی است. بسیاری از موسیقی دان های موفق، سال های عمر خود را بدون آنکه درآمدی داشته باشند گذرانده اند. فقط به این دلیل که آنها عاشق کار خود و نواختن موسیقی بوده اند. پس یکی از توصیه های افراد موفق این است که شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و وقت خود را صرف آن نمایید.

  • یاد بگیرید که چطور در زندگی تعادل ایجاد کنید.

از فیل نایت مدیر عامل نایک:

یک چالش غیر قابل اجتناب بین کسب و کار و زندگی وجود دارد که مانند نبرد دائم بین صلح و آشوب می ماند. بر هیچ کدام نمی توان کامل مسلط شد، اما هر دو می تواند تحت تاثیر دیگری قرار گیرد. چگونگی رسیدن به تعادل، کلید موفقیت است. پس یکی دیگر از توصیه های افراد موفق این است که بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. اکثر اوقات، افراد فکر می کنند اگر می خواهند موفق شوند  باید هدف خود را موفقیت در زندگی یا کار قرار دهند. اگر شخصی فکر می کند که شغل او می تواند وی را موفق کند، پس ساعت های طولانی برای شغل خود صرف می کند و به سختی تا عصر کار می کند. با این حال، این به قیمت از دست رفتن استراحت، سلامت و داشتن یک زندگی لذت بخش ممکن است تمام شود. در نهایت ممکن است که همین باعث شود که زندگی کاری موفق او هم تحت تاثیر قرار گیرد. اگر موفقیت داشتن، یک زندگی اجتماعی قوی و داشتن گروهی از دوستان خوب است؛ ممکن است شغل شما در این رابطه با مشکلاتی رو به رو شود. به این معنی که ممکن است شغل خود را از دست دهید، و یا قادر به پرداخت هزینه های بیرون رفتن با دوستان تان نیز نباشید. به همین دلیل، فیل نایت جمله بالا را یاد آور شده است که می تواند کمک کند بتوانید تعادل لازم را در زندگی ایجاد نمایید. پس به تعادل بین کار و زندگی، استراحت و کار و یا کار و تفریح بیشتر فکر کنید. پس در کنار دیگر توصیه های افراد موفق به این مساله هم توجه کنید.

  • از شکست، هراسی نداشته باشید.

از هنری فورد بنیانگذار فورد موتورز:

شکستف فرصتی دوباره برای شروع است. این بار هوشمندانه تر! داستانی وجود دارد در مورد ادیسون که پس از تلاش برای ساخت لامپ در صدمین دفعه هم شکست خورد . اما او در پاسخ به مصاحبه ای راجع به این که پس از این همه شکست چه احساسی داشتی؟ می گوید من شکست نخورده ام، فقط صدها روش آموختم که از آن طریق لامپ روشن نمی شود. او هر شکست را یک درس می دید. از آن درس یاد می گرفت چه چیزی جواب نمی دهد و به جای آن، چه کاری باید انجام دهد. هر تلاش ناکام، هر رد شدن، کلیدهای اساسی از مسیر وی به سمت موفقیت بود. پس شما هم به شکست های خود توجه کنید و یاد بگیرید چطور از آنها عبور کنید و موفق شوید. امیدواریم این توصیه های افراد موفق بتواند به شما هم کمک کند تا راه خود را پیدا کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *