دیجیتال مارکتینگ
بازدید 92
0

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ به هر بازاریابی که از دستگاه‌ های الکترونیکی استفاده می‌کند و می‌تواند توسط متخصصان بازاریابی برای انتقال پیام‌ های تبلیغاتی به مشتری شما استفاده شود؛ گفته می شود.

 دیجیتال مارکتینگ معمولاً به کمپین های بازاریابی اطلاق می شود که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدئوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی.

پیویو در این مقاله به موضوع دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن می پردازد.

انواع دیجیتال مارکتینگ

به تعداد روش های تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال، تخصص های زیادی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند مثال کلیدی آورده شده است.

بهینه سازی موتور های جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، از نظر فنی به خودی خود یک ابزار بازاریابی است. سئو همچنین به عنوان “هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می شود.

سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن نیاز به تحقیق و سنجش عوامل مختلف دارد. امروزه مهمترین عناصری که در بهینه سازی یک صفحه وب باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح تعامل کاربر
  • سازگاری با موبایل
  • تعداد و کیفیت لینک های ورودی

استفاده استراتژیک از این عوامل سئو را به یک علم تبدیل می کند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو، هیچ عنوان قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. گوگل تقریباً به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد، بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

بهینه سازی محتوا

بازاریابی محتوا

مانند هر استراتژی بازاریابی، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتریان تبدیل می شوند. اما این کار را متفاوت از تبلیغات سنتی انجام می دهد. به جای جذب مشتریان بالقوه با ارزش بالقوه از یک محصول یا خدمات، ارزش را به صورت رایگان در قالب مطالب نوشتاری ارائه می دهد.

به همان اندازه که بازاریابی محتوا موثر است، می تواند مشکل ساز باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند، به اشتراک می گذارند و با برند تعامل بیشتری دارند، درگیر کنند. هنگامی که محتوا مرتبط باشد، می تواند روابط قوی در سراسر خط لوله ایجاد کند.

بازار یابی محتوا

بازاریابی از طریق  رسانه های اجتماعی

محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب از آنها فاصله زیادی ندارند.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است.

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نباشد. بسیاری از برندها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند تا اینکه آنها را تشویق کنند که فوراً خرید کنند.

بازاریابی از طریق  رسانه های اجتماعی

مزایای دیجیتال مارکتینگ

 دیجیتال مارکتینگ باید یکی از محورهای اصلی استراتژی بازاریابی کلی هر کسب و کاری باشد. هرچه بیشتر از امکانات بازاریابی دیجیتال استقبال کنید، بیشتر می توانید پتانسیل رشد شرکت خود را درک کنید.

در ادامه به برخی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم :

گستره جغرافیایی وسیع

وقتی تبلیغی را به صورت آنلاین ارسال می کنید، افراد بدون توجه به جایی که هستند می توانند آن را ببینند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید). این باعث می‌شود که دسترسی به بازار کسب‌وکار شما آسان شود.

گستره جغرافیایی وسیع

اقتصادی بودن هزینه ها

دیجیتال مارکتینگ نه تنها به مخاطبان بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دسترسی دارد، بلکه هزینه کمتری نیز دارد. هزینه های اضافی برای تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات تلویزیونی و دیگر فرصت های بازاریابی سنتی می تواند بالا باشد. تبلیغات سنتی همچنین کنترل کمتری بر روی اینکه آیا مخاطبان هدف شما در وهله اول آن پیام ها را خواهند دید یا خیر به شما می دهند.

با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید فقط یک محتوا ایجاد کنید که تا زمانی که وبلاگ شما فعال است، بازدیدکنندگان را به سمت آن جذب کند. می‌توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیام‌ها را بر اساس یک زمان‌بندی به فهرست‌ های مشتریان هدف ارسال می‌کند، و در صورت نیاز، تغییر آن زمان ‌بندی یا محتوا آسان است.

در نتیجه، بازاریابی دیجیتال به شما انعطاف پذیری و ارتباط بیشتری با مشتریان برای هزینه تبلیغات شما می دهد.

اقتصادی بودن هزینه ها

نتایج قابل سنجش در دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما کارآمد است یا خیر، باید بدانید که این استراتژی چه تعداد مشتری را جذب می کند و در نهایت چقدر درآمد ایجاد می کند. اما چگونه این کار را با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتال انجام می دهید؟

همیشه این گزینه سنتی وجود دارد که از هر مشتری بپرسید “چگونه ما را پیدا کردی؟”

متأسفانه، این موضوع در همه صنایع کار نمی کند. بسیاری از شرکت ‌ها نمی ‌توانند با مشتریان خود گفتگوی انفرادی داشته باشند و از نظرسنجی ‌ها همیشه نتایج کاملی به دست نمی‌آورند.

با بازاریابی دیجیتال، نظارت بر نتایج ساده است. نرم‌افزارها و پلتفرم ‌های بازاریابی دیجیتال به‌ طور خودکار کسب و کار شما را بررسی می‌کنند، خواه این به معنای نرخ باز شدن ایمیل، بازدید از صفحه اصلی شما یا خرید مستقیم باشد.

نتایج قابل سنجش در دیجیتال مارکتینگ

شخصی سازی آسان تر

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که داده های مشتری را به گونه ای جمع آوری کنید که بازاریابی آفلاین اصلا نمی تواند. داده های جمع آوری شده به صورت دیجیتالی بسیار دقیق تر و خاص تر هستند.

تصور کنید خدمات مالی ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ ای را برای افرادی که محصولات شما را بررسی کرده‌ اند ارسال کنید. شما می دانید که اگر پیشنهاد را در جهت علاقه مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، بنابراین تصمیم می گیرید 2 کمپین آماده کنید. یکی برای خانواده های جوانی است که به محصولات بیمه عمر شما نگاه کرده اند و دیگری برای کارآفرینانی است که برنامه های بازنشستگی شما را در نظر گرفته اند.

چگونه همه آن داده ها را بدون ردیابی خودکار جمع آوری می کنید؟ چند پروفایل مشتری را باید بررسی کنید؟ و چگونه می دانید که چه کسی بروشور ارسالی شما را خوانده یا نخوانده است؟

با دیجیتال مارکتینگ، همه این اطلاعات به راحتی در دسترس شماست.

شخصی سازی آسان تر

ارتباط بیشتر با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود در هر زمان رتباط برقرار کنید. مهمتر از آن، به آنها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. تعامل با مشتریان بسیار مهم است. سطح تعامل آنها با تبدیل شدن به شرکت کنندگان فعال در داستان برند شما افزایش می یابد. این حس مالکیت می تواند تبدیل به وفاداری برای برند شما شود. این موضوع به معنای سروصدای بیشتر پیرامون محصول یا خدمات شما و همچنین افزایش بازدید می باشد.

ارتباط بیشتر با مشتریان

خرید آسان و راحت با دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما این امکان را می دهد که بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. با تبلیغات سنتی، فوری‌ ترین نتیجه ‌ای که می‌توانید به آن امیدوار باشید، یک تماس تلفنی است که مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی اتفاق بیوفتد.

با بازاریابی دیجیتال، آنها می توانند روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و بلافاصله در مسیر فروش حرکت کنند. آنها ممکن است فوراً خریدی انجام ندهند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی برای تعامل بیشتر با آنها داده می شود.

خرید آسان با دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

هر بازاریابی که از دستگاه‌ های الکترونیکی استفاده می‌کند و می‌تواند توسط متخصصان بازاریابی برای انتقال پیام‌ های تبلیغاتی به مشتری شما استفاده شود؛ گفته می شود.

انواع دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی محتوا – بهینه سازی موتور های جستوجو یا سئو – شبکه های اجتماعی و…

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

شخصی سازی – ارتباط بیشتر با مشتری – اقتصادی بودن هزینه های آن و…

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/01/28/the-best-digital-marketing-company-in-mashhad/ https://pioio.com/mag/2022/03/09/what-is-a-business-model-canvas/ https://pioio.com/mag/2022/03/07/what-is-a-motion-logo/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *