بازدید 354
0

تفنگ آبپاش وسیله ای هیجان انگیز برای آب بازی در فصل تابستان

فواید بازی کردن برای بچه ها چیست ؟ همه ی ما در باره ی خوبی ها و مزایای بازی کردن چیزهایی شنیده ایم . اما با ما در این مقاله همراه باشید تا با نکته های ظریف تر و شگفت انگیزی در باره ی بازی کردن و آب بازی با تفنگ آبپاش آشنا شوید .

پدر و مادر ها غالبا بر روی خطر هایی که ممکن است بازی کردن برای بچه ها به همراه داشته باشد تمرکز می کنند. آن ها غالبا از مزایا و خوبی هایی که این عمل برای کودکان دلبند ما به همراه دارند غافل هستند و نمی دانند که بازی کردن چه معجزه هایی برای زندگی کودکان در بر دارد. گاهی پدر و مادر ها یادشان می رود که بازی کردن می تواند نقش بسیار عمده و یا به عبارت بهتر، مهم ترین نقش را برای پرورش کودکان داشته باشد. بازی کردن آن قدر مهم است که دانشمندان تحقیقات و پژوهش های فراوانی درباره ی آن ها انجام داده اند، دانشمندان معتقدند که بازی کردن ضروری ترین و مهم ترین نیاز کودکان است و هر چقدر که بتوانند به انجام بازی های گوناگون مشغول شوند می توانند از روحیه ی بهتری برخوردار باشند و جسم آن ها نیز از  سلامتی بهتری بهره مند است.

اهمیت بازی کردن در سال های اول زندگی

اهمیت بازی کردن در سال های نخستین زندگی بسیار بیشتر از هر زمان دیگری به شمار می رود. از این رو باید به بازی کردن کودکان به خصوص در سال های ابتدایی زندگی اش ، اهمیت بیشتری داد. کودکان در هنگام بازی کردن به نکته های بسیار مهمی دست پیدا می کنند. آن ها در حین بازی کردن می توانند بفهمند که چه کسی هستند و چه شخصیتی دارند. آن ها در این هنگام در می یابند که دنیا چیست و چه ساز و کار هایی در دنیا وجود دارد. بازی کردن می تواند سبب ارتقای اعتماد به نفس کودک بشود و مهارت های اجتماعی و روانی او را در ابعاد گوناگون شکل دهد و سبب ارتقای آن ها شود.

بازی چیست؟

بازی فعالیتی است جسمی یا ذهنی که هدف خاصی را دنبال می کند . این فعالیت می تواند به صورت فردی و یا گروهی انجام می شود و منجر به کسب لذت می گردد ، مانند آب بازی با تفنگ آبپاش.

نقش بازی برای ارتقای مهارت های عاطفی

کودک می تواند در هنگام بازی کردن یاد بگیرد که به صورت بهتری احساسات و عواطف گوناگون خود ، همچون خشم، کینه، محبت، نگرانی و … ابراز کند و کم کم می تواند یاد بگیرد که آن ها را به شیوه ی مناسبی کنترل نماید.

  • بازی کردن می تواند میل کودک به جنگ و ستیزه جویی را کاهش دهد
  • کودک می تواند در هنگام بازی کردن یاد بگیرد که با دنیای بیرون از خود نیز ارتباط مناسبی بر قرار کند.
  • نقش بازی برای ارتقای رشد اجتماعی کودکان
  • بازی کردن می تواند مهارت های گوناگون کودک ، استعداد ها و خلاقیت های او افزایش پیدا کند.
  • بازی کردن سبب می شود که او با دنیای بیرون از ذهن خود اشنا شود و این امر سبب آن می شود که کودک بتواند بسیاری از مهارت های اجتماعی خود را ارتقا بدهد.
  • کودک در حین بازی کردن می تواند روحیه ی همکاری و مشارکت او را با دیگران ارتقا دهد.

انواع بازی

بازی ها انواع گوناگون دارند، این روز ها کارشناسان بازی ها را به انواع مختلفی همچون بازی های فکری ، بازی های حرکتی، بازی های ورزشی، بازی های مهارتی، و … تقسیم بندی کرده اند و برای هر کدام از آن ها عموما اسباب بازی های مخصوصی وجود دارد مانند تفنگ های آب پاش برای آب بازی و کودک می تواند با هر یک از آن ها مهارت های گوناگون خود را ارتقا دهد.

اهمیت بازی های حرکتی

یکی از مهم ترین بازی هایی هر کودک باید در طول زندگی خود مدتی را به آن اختصاص دهد، بازی های حرکتی است. بازی های حرکتی همان گونه که از نام آن بر می آید، می تواند سبب ایجاد تحرک در وجود کودک می شود . تحرک یکی از مهم ترین کارهایی است که کودک به آن نیاز دارد و در طی روز باید مدتی را برای انجام فعالیت های حرکتی اختصاص دهد تا از بدنی سالم و رشدی مناسب برخوردار گردد. یکی از بازی های خوبی که می تواند تحرک و شادی زیادی را به همراه داشته باشد بازی های آبی و یا به عبارتی آب بازی است که به انواع مختلف انجام می گردد.

مزایای آب بازی

آب بازی یکی از لذت بخش ترین بازی هایی است که کودکان و حتی بزرگسالان می توانند آن را تجربه کنند. آب می تواند آرامشی دوست داشتنی را برای ما ایجاد نماید و با جذبه ی جادویی خود حال و هوای لذت بخشی را برای ما به ارمغان بیاورد.

آب بازی با تفنگ آبپاش می تواند برای روحیه ی کودکان بسیار مفید واقع شود به گونه ای که می توان گفت عصبانیت کودک در بازی با آب فروکش می کند و کودک به هنگام اشتغال به آن می تواند فشارها و ناراحتی هایی که در طی روز با آن مواجه بوده را فراموش کند و در نهایت با روحیه ای شاداب و آرام از آن فارغ شود.

آب بازی کردن می تواند سبب افزایش خلاقیت کودکان شود و استعداد های آن ها را در زمینه های گوناگون شکوفا سازد. یکی از وظایف مهم پدر و مادر ها این است که وسیله های گوناگونی در اختیار کودکان قرار دهند و آن ها را برای انجام آب بازی ترغیب نمایند. این همکاری سبب می شود که در نهایت کودک با روحیه ای بسیار شاد و خوشحال و خسته از فعالیت بازی آرام به خواب برود و یک روز بسیار دلنشین را تجربه نماید.

تفنگ آبپاش یکی از مهم ترین دوست داشتنی ترین اسباب بازی هایی که می توان شرایط بسیار مناسبی را برای آب بازی فراهم نماید تفنگ آبپاش است.

تابستان که می شود، هوای گرم و روحیه ی کسالت بار روز های بلند آن به سراغ کودکان هم می آید و معمولا در این روز ها ، که کودکان تکلیف مدرسه و مهد کودک هم ندارند، از بی حوصلگی و بیکاری خود گله مند می شوند. اما می توان گفت که این گرما و این روز های بلند می تواند فرصتی مناسب را در اختیار کودکان قرار دهد تا آن ها را با یک بازی دوست داشتنی به چالش بکشد و یک بازی مفرح و شادی بخش را برای آنان فراهم نماید.

شما می توانید به کمک تفنگ آبپاش اسباب بازی یک بازی تابستانه ی سرشار از آب و شادی را به همراه کودک دلبند خود تجربه نمایید و در طی این بازی یک عالمه تحرک و فعالیت بدنی را نیز داشته باشید.

انواع تفنگ آبپاش در ابعاد و طرح ها و رنگ های مختلف در فروشگاه اینترنتی پیویو موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه ی خود نسبت به تهیه ی هر یک از آن ها اقدام نمایید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *