بوتاکس
بازدید 191
0

بوتاکس و فیلر

از گذشته های دور انسان به دنبال زیبایی صورت خود می باشد و راههای زیادی برای زیبایی و جوان به نظر رسیدن انجام می دهند . در بیشتر موارد اولین راهکاری که به ذهن افراد میرسد تزریق بوتاکس و فیلر است  . در این مقاله قصد داریم توضیح مختصری در مورد بوتاکس و فیلر بدهیم :

بوتاکس

بوتاکس یا توکسین انا بوتولینوم از نوروتوکسین تصفیه شده بدست می آید . این ماده معمولا بر روی ماهیچه و عضلات تزریق می شود و بعد از تزریق عضله بین چهار تا شش ماه فلج می شود . بوتاکس برای قسمت های مختلف در صورت مانند خطوط اخم ، چین و چروک های پیشانی ، چروک های دورچشم ،خط خنده و چروک های دور لب استفاده می شود . فرآیند تزریق بوتاکس به صورت انجام می شود :

 

  • فرد مورد نظر بر روی تخت می خوابد .
  • ابتدا ناحیه ای که تزریق انجام می شود باید کاملا تمیز و استرلیزه شود بهتر است این کار با بتادین انجام شود .
  • عضلات مورد نظر را با اسکین مارکر که همان نشانگر پوست است مشخص می کنند .
  • تزریق بوتاکس در هر فرد متفاوت است و وابسته به میزان چین خوردگی می باشد و با تشخیص پزشک قسمت های مورد نیاز از بی حسی موضعی استفاده می شود .
  • در آخر با یک سوزن بسیار نازک و یکبار مصرف بوتاکس به محل مورد نظر تزریق میشود .
  • برای جلوگیری از خونریزی می توان روی محل تزریق را کمی فشار دهید .
  • برای اینکه محل تزریق کبود نشود بهتر است نور را بطور مستقیم بر روی محل تزریق بتابانید .
  • فرد باید بر روی تخت یک استراحت کوتاه 5 دقیقه ای داشته باشد و پزشک از حال عمومی او اطمینان حاصل کند .
  • در موارد بسیار نادر فرد ممکن است دچار سردرد شود که در این موارد می توانند از مسکن های پاراستامول استفاده کنند .

 

ماندگاری بوتاکس

به طور معمول ماندگاری بوتاکس بین چهار تا شش ماه می باشد و بعد از این مدت دوباره چین چروک ها به حالت قبل خود برمی گردند برای همین باید دوباره تزریق را تکرار کنید ، پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ عنوان برای عوارض روند تکرار بوتاکس نگران نباشید زیرا ماده بوتاکس در میزان کم ، کاملا با بدن انسان سازگار است . باید این نکته را بدانید که مدت ماندگاری بوتاکس برای هر فرد متفاوت می باشد و عوامل زیادی بر روی آن تاثیر می گذارد ، این عوامل شامل :

  • رژیم غذایی : استفاده از غذاهای چرب و فست فودها اثر بوتاکس را خیلی سریعتر از بین میبرد .
  • سن فرد : معمولا افرادی که سن بالایی دارند ماندگاری بوتاکس بر روی پوست آنها بسیار کم است .
  • شرایط روحی : بهتر است که فرد در این مدت شش ماهه که بوتاکس تزریق می شود کنترل بیشتری بر روی شرایط روحی داشته باشد تا ماندگاری بوتاکس بیشتر شود .
  • مصرف دخانیات : معمولا افرادی که از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده می کنند اثر بوتاکس بر روی انها بسیار کم می باشد .
  • نور خورشید : یکی دیگر از عواملی که اثر ماندگاری بوتاکس را کم میکند مدت زمانی است که فرد در معرض نور خورشید قرار میگیرد .
  • مراقبت های بعد از تزریق : بهتر است بعد از تزریق بوتاکس مراقبت های لازم را از قبیل خوابیدن ، ماساژ دادن و استفاده از کمپرس یخ را به هیچ عنوان انجام ندهید . همچنین در 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس سعی کند به پهلو و یا شکم نخوابد .

فیلر

فیلر روشی برای زیبایی است و بیشتر به منظور برجسته کردن استفاده می شود این درحالی است که موارد کاربردی دیگر مانند جوانسازی و در مواردی کاربردهای درمانی دارد . فیلرها با توجه به میزان ماندگاری به دو دسته موقت و نیمه دائم تقسیم می شوند ، در زیر توضیح مختصری برای هر یک از فیلرها داده ایم :

  1. فیلرهای موقت : در علم پزشکی فیلرهای موقت به 4 دسته از نظر مواد تشکیل دهنده تقسیم میشود :
  • فیلر با چربی انسان : یکی از روش تزریق فیلر با استفاده از چربی بدن خود فرد می باشد . برای اینکه از چربی به عنوان فیلر برای تزریق استفاده شود نیاز است مقدار ناچیزی چربی از بدن فرد برداشته شود . توجه داشته باشید شما با انتخاب این روش نیازی به لیپوساکشن ندارید زیرا چربی مورد نیاز بسیار ناچیز است

 

مهمترین مزیت روش تزریق با چربی خود فرد این است که به هیچ عنوان حساسیتی برای فرد پیش نمی آید . نکته ای که در این روش باید به آن توجه کنید این است  که از زمانی که چربی از بدن جدا میشود به عنوان چربی مرده تلقی می شود  و بعد از تزریق در قسمت های مورد نظر مقدار زیادی از آن جذب می شود به همین دلیل باید مقدار زیادی از چربی در محل های مورد نظر تزریق شود تا بعد از دو سه روز به مقدار مورد نظر برسد .

  • اسید هیالورونیک : اسید هیالورونیک ماده ای طبیعی است که در چشم انسان ، غضروف ها ، مایع مفاصل و بافت پوست وجود دارد . این نوع از فیلر ها در بیشتر مواقع برای کاربردهای درمانی استفاده می شود و در صورتی که برای زیبایی استفاده شود پوست را بسیار با طراوت و زیبا نشان می دهد .
  • کلسیم هیدروکسیل آپاتیت : این فیلر با نام تجاری Radiesse به عنوان سنگین ترین فیلر برای پوست می باشد که از استخوان های انسان گرفته می شود . فیلر Radiesse در زمینه های درمانی مانند جراحی های ترمیمی و دندانپزشکی نیز استفاده می شود . این نوع فیلر به دلیل عوارض بسیار کم و همچنین  ماندگاری بسیار بالا جزء بهترین فیلرها می باشد .
  • اسید پلی لاکتیک : این فیلر بیشتر به عنوان یک محرک پوست شناخته می شود زیرا پوست را به ساختن کلاژن تحریک می کند و به همین دلیل نیاز است که در فواصل کوتاه تزریق تکرار شود تا اثر بهتری داشته باشد .
  1. فیلرهای نیمه دائمی : این نوع از فیلرها بیشتر برای رفع چین و چروک ها و فرورفتگی استفاده می شود اما برای مشاهده نتیجه نهایی باید حدود سه ماه به آن فرصت دهید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *