افزایش پس انداز
بازدید 118
0

افزایش پس انداز

هوش مالی افزایش پس انداز

هوش اقتصادی ویژگی است که ممکن است برای هر فردی در زندگی و شرایط اقتصادی حاضر ضروری باشد , حتی افرادی هم که درآمد خوبی دارند و از نظر مالی در سطح بالایی قرار دارد باید استعداد و ویژگی هوش مالی را داشته باشد . شاید بهتر باشد به جای اینکه دنبال راه هایی برای پولدار شدن و کسب درآمد بیشتر باشید راه های آموزش هوش مالی ، اقتصادی بودن و افزایش پس انداز را در پیش بگیرید .

یاد بگیرید چگونه درآمدتان را با مخارج  تناسب دهید و چگونه حتی مقدارکمی از پول خود افزایش پس انداز داشته باشیم . مخارج تان را دسته بندی کنید و اینگونه برای هر خرجهایتان مقدار بودجه ماهانه و یا هفتگی برایشان اختصاص دهید این گونه حواستان به هزینهایتان هست.

 هدفمند خرید کنید

اگر هدفمند به بازار بروید و خریدتان مشخص باشد اینگونه عاقلانه و اقتصادی تر می توانید تصمیم بگیرید . به سمت تست ها و پیشنهادات فروشندگان و بازاریابان نروید زیرا ممکن است خارج از برنامه و هزینه های خود پول خرج کنید . مکان خرید تان را از قبل مشخص کنید و با توجه به سطح جیبتان قیمت تقریبی اجناس مورد نیاز را محاسبه کنید به عنوان وقت گذرانی به پاساژ نروید و حتما هنگام خرید لیست خرید همراه داشته باشید .

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

حدالامکان به پیشنهاد فروشنده کمتر گوش کنید و روی خرید و نظر خود قاطع باشید . تجربه را بر تبلیغات اولویت قرار دهید و در خرج کردن از نظر اقتصادی بودن ریسک نکنید. برای حراج و تخفیف های مختلف فصلی .و اقتصادی صبر کنید و حداقل امکان از حراجی ها و با داشتن کارت تخفیف خریداری فرمایید . قبل از خرید کردن در مورد قیمت ها ,مغازه ها و مکان ها و کیفیت اجناس شان پرس و جو و مشورت کنید .

به خرید های تان نگاه اقتصادی داشته باشید

در مقابل وسوسه و تبلیغ دیگران هوش مالی داشته باشید . هنر افزایش پس انداز کردن را به خوبی یاد داشته باشید و همیشه پول کنار بگذارید .

اگر با افزایش پس انداز کردن کنار نمی‌آیید می‌توانید از مبالغ کم شروع کنید و برای شروع یه قلک کوچک داشته باشید . در نظر داشته باشید هر سرمایه‌گذاری پس انداز نیست . از خرید کالاهای غیر ضروری اجتناب کنید و الگوی مصرف و هزینه زندگی خود را اصلاح کنید .

در هنگام گرفتن حقوق خود و یا کسب درآمد مقداری از آن را برای هر جایی که احتمال می دهید در روزهای آتی و آخر ماه نیاز دارید کنار بگذارید . اگر مایلید پول و سرمایه بیشتری کسب کنیم می توانید به شغل دوم و یا حتی سوم رجوع کنید . از پول قرض کردن جداً اجتناب کنید و هیچگاه  درآمدتان را جلوجلو خرج نکنید. برای سرمایه گذاری های موفق می توانید از افراد متخصص مشاوره بگیرید و در کارگاه های هوش مالی شرکت کنید. تابع حرفهای جمع و دوستان نباشید و با توجه به برنامه تان پول خرج کنید .

همچینین پیشنهاد میکنیم کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» از روبرت کیوساکی را مطالعه کنید. بدهی های خودرا به حداقل برسانید و برای درآمدتان اهداف بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سعید آرین منش

سعید آرین منش هستم دانشجوی IT و علاقه مند به حوزه های تکنولوژی، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، گردشگری، آموزش و طراحی هستم. از یادگیری لذت میبرم. اینجام تا اطلاعات و تحقیقاتم رو باهاتون به اشتراک بذارم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *