آووکادو
بازدید 83
0

آووکادو و فواید آن

تا بحال گلابی تمساح را چشیده اید ؟

گلابی تمساح یا همان آووکادو ، میوه ای سبز رنگ به شکل گلابی با هسته ای بزرگ در درونش است که اصلیتش برمیگردد به مکزیک !

این میوه ی گرم ، دارای 20 نوع از انواع ویتامین ها و مواد معدنی همچون پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، لوتئین که برای چشم ها خوب است و اسید فولیک که برای بازسازی سلولی و طی دوره بارداری لازم است، است . 

سوای از طعمش که همچون طعم پسته می باشد و این روزها شاهد سرو این میوه در رستوران ها با ادویه های متفاوت هستیم ، این میوه دارای خواص بسیاری است . اسید الوئیک موجود در میوه ماده ایست که از مهمترین عوامل پیشگیری به سرطان پروستات حساب میشود و همچنین مصرف این میوه سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی که عامل ابتلا به سرطان دهان هستند را از بین می برد و نیز عوارض جانبی شیمی درمانی را می کاهد. . آووکادو باعث جلوگیری از بیماری های چشمی همچون آب مروارید می شود .  مقاومت بدن را در برابر عفونتهای باکتریایی به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد و دارویی عالی برای از بین بردن و نابود کردن مشکلات کیسه صفرا می باشد.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به جوانی خود اهمیت میدهید ، ما به شما اووکادو را معرفی میکنیم چرا که حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و باعث سلامت سیستم عصبی میشود . و همچنین آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند.و همچنین به دلیل   وجود سطح بالای فولات در این میوه خطر سکته قلبی در افراد مستعد و بیر را کاهش می دهد . 

از طرفی آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 است. آووکادو به دلیل داشتن  ترکیباتی به نام ASU  که سنتز کلاژن را افزایش می دهد .باعث کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود. 

لازم نیست برای لایه برداری پوست به درمان هایی همچون میکرودرم و غیره رو آورید . استفاده از ماسک های آووکادو باعث میشود تا پوست آبرسانی و نرم شود  و سلولهای مرده پوست را بدون آسیب و سوزشی پاکسازی می نماید.

به دلیل فیبر موجود در این میوه ، بدن تا مدت زیادی احساس سیری میکند و ازین رو این میوه یک رژیم غذایی مفید برای دوست داران تناسب اندام و لاغری است البته این را فراموش نکنید که آووکادو میوه ای چرب است پس باید حواستان به تعداد کالری های مصرفی در روزتان هنگامی که در یک وعده اش اووکادو قرار دارد ، باشد .  

این میوه را می توان نه تنها بعنوان یک میوه بلکه بعنوان یک چاشنی غذایی نیز استفاده نمود . میتوانید با کمی شکر و ابلیمو مخلوطش کنید و بعنوان دسر نوش جان نمایید و یا آن را با تخم مرغ مخلوط کرده و یک املت لذیذ درست کنید . همچنین میتوانید آن را با کمی شیر مخلوط کرده و در یک عصر سرد پاییزی آن را بعنوان یک نوشیدنی میل نمایید . لازم به ذکر است که این میوه برای تقویت قوای جنسی مردانه بسیار مفید می باشد.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *