سرمایه گذاری آینده کودکان
بازدید 218
0

سرمایه گذاری برای آینده کودکان ، نکات مهم سرمایه گذاری

به عنوان پدر یا مادر، ما همه چیزهای خوب را برای فرزندان مان می خواهیم. ما می خواهیم هر کاری انجام دهیم تا آینده آنها تضمین شود و در آینده فرزندان موفقی داشته باشیم.بسیاری از والدین می خواهند بدانند روشهای سرمایه گذاری آینده کودکان شان چیستند و چطور می توانند برای آینده فرزندانشان سرمایه گذاری کنند؟برخی به دنبال این هستند که برای هزینه دانشگاه فرزندان شان پس انداز کنند تا آن ها را بتوانند در آینده به دانشگاه بفرستند و از بابت هزینه های دانشگاه و تحصیل خیال شان آسوده باشد.برخی به دنبال این هستند که سرمایه ای را جمع کنند و در اختیار فرزندانشان بدهند. در واقع هر کسی به نوعی می خواهد با استفاده از یکی از روش های سرمایه گذاری آینده کودکان، خیالی آسوده از بابت فرزندان خود داشته باشد.پس درست است که روش های سرمایه گذاری برای آینده کودکان می تواند گزینه های متعددی در اختیار شما بگذارد اما قبل از شروع سرمایه گذاری آینده کودکان تان به این نکات توجه کنید. درست که دوست دارید و مشتاق هستید با این روش های سرمایه گذاری آینده کودکان آشنا شوید، ولی برای چند لحظه دست نگه دارید.

یک قانون مهم در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه کنید و آن را رعایت نمایید.

و آن قانون مهم درباره سرمایه گذاری آینده کودکان این است:

مطمئن شوید که پیش از شروع سرمایه گذاری آینده کودکان اول مراقب خودتان باشید. یعنی اول خود را در اولویت قرار دهید و به خودتان هم توجه کنید. به گونه ای که باید بتوانید بدون این که بدهی داشته باشید مقداری از بودجه خود را برای موارد اضطراری اختصاص دهید و 15 درصد از درآمد خود را برای زمان بازنشستگی خود اختصاص دهید ، پس در اینجا به صورت واضح و روشن به شما می گوییم که هرگز به فکر سرمایه گذاری آینده کودکان تان نباشید تا وقتی که فکری برای بازنشستگی خود نکرده اید. پس این اشتباه را مرتکب نشوید که سرمایه گذاری برای بازنشستگی خود را فراموش کنید و به دنبال روشی برای سرمایه گذاری آینده کودکان بروید. شما نیاز دارید به صورت کامل از نظر مالی تامین باشید و خود را وابسته به فرزندان خود در زمان بازنشستگی نکنید ، حال که این قانون مهم را مورد توجه قرار دادید برویم با هم نگاهی به نحوه سرمایه گذاری آینده کودکان بیندازیم.

سرمایه گذاری بر روی آموزش دانشگاهی کودکان

یک بررسی جدید نشان می دهد که 74 درصد آمریکایی ها از این که فرزندان شان مجبورند از وام های تحصیلی برای دوران دانشگاه خود استفاده کنند ناراحت هستند و آرزو می کنند کاش زمان به عقب بر می گشت و آنها در طول زمان پس اندازی برای دوران تحصیل فرزندان شان در دانشگاه اندوخته بودند. برای این که شما نیز دچار چنین پشیمانی هایی نشوید بهتر است به فکر باشید و کم کم مبالغی را به صورت پس انداز یا سرمایه گذاری برای آینده تحصیلی فرزندان تان اختصاص دهید. یک حساب پس انداز تحصیلات شروع خوبی برای این کار است. این روش ها ساده هستند و شما با توجه به شرایط بانک یا موسسه مالی که قصد دارید پس انداز یا سرمایه گذاری خود را در آن انجام دهید می توانید یکی از حساب ها را انتخاب کنید. صرفه جویی در هزینه ها و اختصاص مبلغی برای آینده تحصیلی فرزندان یکی از روش های سرمایه گذاری آینده کودکان است که هوشمندانه بوده و باعث می شود درگیر مسائلی مانند وام دانشجویی و بدهی های پس از آن نشوید.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

سرمایه گذاری بر روی هزینه ها و تجارب آینده کودکان

شما باید به فکر سرمایه گذاری برای مواردی باشید که در آینده خیلی دوری نیستند. مخصوصا این که فرزندان شما در دهه بیست و سی زندگی شان درگیر مسائلی می شوند که هزینه های گزافی دارد. اگر می خواهید به فرزند خود در خرید منزل، یا برگزاری مراسم عروسی کمک کنید باز هم باید به فکر بوده و به نحوی برایش سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری بعدی : سرمایه گذاری بر روی فرزند شماست

بله درست است! یکی از مهمترین روش های سرمایه گذاری آینده کودکان این است که بر روی خود آنها سرمایه گذاری کنید. امکان آموزش مهارت یا حرفه ای که بتواند در آینده از آن درآمد داشته باشد و به صورت مستقل قادر به تامین هزینه های زندگی خود باشد از مهمترین و موثرترین روش های سرمایه گذاری آینده کودکان است.برای این کار سعی کنید استعدادها و توانایی های کودک خود را بشناسید و متناسب با استعدادها و توانایی هایی وی امکان حضور او را در کلاس های آموزشی فراهم کنید یا امکان این که بتواند تجربه های ناب و منحصر به فردی کسب کند را ایجاد نمایید. بدین ترتیب می توانید با خیالی آسوده تر نسبت به آینده فرزند خود بیندیشید. زیرا این مهارت ها، تجربه ها و آموزش ها به فرزند شما کمک می کند تا بتواند در آینده از عهده هزینه های خود بر آید و ضمن این که از نظر مالی و اقتصادی فردی مستقل خواهد شد امکان این که بتواند در حوزه مورد علاقه خود مشغول به فعالیت شود نیز افزایش می یابد.

نکته مهم درباره سرمایه گذاری آینده کودکان

مهم نیست چه پلن و نقشه ای برای سرمایه گذاری آینده کودکان تان خود اندیشیده اید مهم این است که زمانی به وی اختصاص دهید و همین طور که او بزرگ می شود صمیمیت را به وی هدیه کنید. صمیمیتی که در پس هر سرمایه گذاری باید نهفته باشد و کودک آن را حس نماید. بزرگترین هدیه شما به فرزندان تان، چیزی است که در درون کودک خود می کارید نه لزوما ارث و میراث و دارایی که برای وی باقی می گذارید. در واقع سرمایه گذاری آینده کودکان چیزی نیست که به آنها می دهید بلکه چیزی است که آن ها در آینده به آن تبدیل می شوند.حتما در کنار سرمایه گذاری آینده کودکان تان به آنها ارزش کار سخت و داشتن حس مسئولیت را آموزش دهید تا در آینده کسانی باشند که بتوانند با هوشیاری و خرد زندگی خود را بسازند و از نظر مالی و اقتصادی نیز انسان های مستقلی بار آیند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *