پا قلب دوم بدن
بازدید 283
1

پا قلب دوم بدن را بیشتر جدی بگیریم.

چرا پا قلب دوم بدن است ؟

پا یکی از اندام های مهم و حیاتی در بدن هر انسان است که قدم به قدم با گام هایی که برایمان بر می دارد شگفتی ها و جذابیت های دنیا را برایمان نمایان می کند.به همراه داشتن پاهای سالم ،سلامت دیگر اندام های بدن را رقم میزند. همان طور که اگر قلب سالم و دقیق بتپد حیات دیگر بخش های بدن را برعهده خواهد داشت از همین رو است که می گویند پا قلب دوم بدن انسان می باشد. اگر برای این اندام از بدن مشکلی به وجود بیاید ناخودآگاه به قسمت های دیگر بدن سرایت خواهد کرد پس تا می توانید در حفظ و سلامت پاهای خود دقت کنید تا همواره پاهای سالم داشته باشید.مهمترین نکته ای که می بایست قبل از هر چیز به آن در راستای داشتن پاهای سالم دقت کنید، شکل ظاهری مناسب پا می باشد.از همین رو بیان می کنیم که شکل ظاهری مناسب تاثیر مستقیمی برای داشتن پاهای سالم شما خواهد گذاشت.

در ادامه به چند نمونه از تغیرات ظاهری در پا اشاره خواهیم کرد.

 

انحراف انگشتان شست پا

یکی از ناهنجاری هایی که در پا قلب دوم بدن به چشم می خورد انحراف انگشتان شست پا که عواضی همچون ایجاد استخوان اضافه در قسمت داخلی شست همچنین عدم استفاده راحت از کقش واز جمله عوارض این ناهنجاری در پا خواهد بود که در هنگام تشدید این ناهنجاری بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید.

 

کف پای صاف

این ناهنجاری که یک نوع از تغیر شکل در کف پا قلب دوم بدن است بسیار در بین خانم ها و آقایان شایع می باشد که خستگی زود رس درد ساق پا به همراه خواهد بود گاهی این ناهنجاری در سنین بالاتر باعث تغیر شکل در پا و درد در ناحیه کمر و زانوی فرد خواهد شد.افرادی که از این مشکل رنج می برند می توانند با مراجعه به پزشک و استفاده از کفش های طبی مربوطه تا حدی از این عارضه جلوگیری کنند.

 

درد پا و جلوگیری از این مشکل رایج

شاید شما نیز دچار این عارضه شده باشید و درد پا چه به صورت لحظه ای و یا طولانی به سراغتان آمده باشد اما همواره می بایست به این نکته توجه داشته باشید که درد پا معمولا به علت گردش خون نامناسب در پا به وجود خواهد آمد.قرار گرفتن در معرض دمای سرد،فشار کفش،طولانی شدن در زمان نشستن و حتی سیگار کشدن از جمله عواملی هستند که جریان خون رسانی به پا را دچار اختلال خواهند کرد و درد های مزمن را برای شخص به وجود می آوند.ورزش کردن و پیاده روی مناسب و اصولی ، ماساژ ملایم و حمام گرم کمک موثری در روند بهبود خون رسانی به پاهای شما خواهد داشت و داشتن پاهای سالم را برای شما به ارمغان می آورد.

 

انتخاب کفش مناسب برای داشتن پاهایی سالم

کفش های راحت و مناسب این امکان را برای افراد فراهم می آورد تا بیماری های پا کمتر به سراغشان بیاید.همواره در انتخاب یک کفش مناسب اولین نکته ای که بدان باید توجه داشت سایز مناسب کفس با پاهای شما است و اینکه قسمت بالایی کفش انتخابی شما می بایست از ماده ای نرم و انعطاف پذیر باشد تا فشاری به پاهای شما وارد نکند.انتخاب کفش های چرم طبیعی استاندارد تا حدودی می توانند عارضه هایی که ممکن است بر روی پا ایجاد شوند را از بین ببرند.انتخاب کفش های پاشنه کوتاه در مقایسه با کفش های پاشنه بلند انتخابی راحت تر و امن تر برای پاهای شما خواهد بود.

 

نتیجه تصویری برای ‪taking a toenail‬‏

در گرفتن ناخن پا دقت کنید

فرو رفتن ناخن پا در گوشت یکی از دردناک ترین عارضه هایی است که پا دچار آن خواهد شد برای خلاص شدن از این عارضه دردناک بهتر است که ناخن های پای خود را هر دوهفته یک بار بگیرید و بعد از تمام شدن کار سوهان ناخن را از یاذ نبریدکوتاهی بیش از حد ناخن ها یکی از عوامل فرورفتن ناخن در گوشت خواهد بود.

بیماری های پا را جدی بگیرید

پا قلب دوم بدن است، پاهای سالم در بدن افراد سالم قرار دارد. از همین رو با گرفتار شدن به بیماری های مختلفی که پاهای شما درگیر آن شدند به پزشک خود مراجعه کنید.دیابت یکی از بیماری های است که با بروز برخی از علائم همچون ایجاد زخم در پا زنگ خطری برای مبتلایان به این بیماری خواهد بود که کوچکترین زخم بر روی پای بیماران مبتلا به دیابت عوارض جبران نا پذیری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

نقرس بیماری دیگری که انگشتان پا درگیر آن خواهند شد افراد مبتلا به این بیماری با قرمزی والتهاب در بین انگشتان پای خود متجه بیماری خود خواهند شد.بیماری های متعدد دیگری وجود دارند که این اندام حیاتی رادرگیر خود می کنند که افراد مبتلا به آن می توانند با مراجعه هر چه سریعتر ب پزشک در بهبود بیماری خود موفق شوند.

حفاظت از پا قلب دوم بدن جزو یکی از ضروری ترین امور برای ما به شمار می آیدو داشتن پاهای سالم برای هر فردی یک وظیف است که به بدن خود اهمیت بدهد زیرا این اندام یکی از پر کاربرد ترین اندام های بدن به شمار می آید و می بایست به سلامت آن اهمیت بالایی بدهیم.این قسمت از بدن نسبت به سایر اعضا بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار می گیرد از همین رو می بایست در نظافت آن بیشتر دقت نموده تا دچار بیماری های عفونی که از این منطقه بدن دچار آن خواهد شد نشویم.برای اینکار بهتر است که پاهای خود را هر روز شسته و لای انگشتانتان را تمیز خشک کرده و از جوراب نخی  استفاده نمایید.از پوشیدن کفش های تنوگ و یا گشاد که سایز آن با پاهای شما مغایرت دارد خودداری کنید. ترک پا یکی از بیماری های شایع در پا به شمار می آید که گاهی در برخی افراد شدت بالایی گرفته و بسیار آزار دهند می باشدکه چرب نمودن آن و پوشیدن کفش های مناسب هنگام پیادهوری در درمان این بیماری بسیار موثر خواهد بود همچنین خانم هایی که با راه رفتن بر روی موکت یا فرش دچار این عارضه می شوند می توانند با پوشیدن جوراب یا دمپایی روفرش جلوی ترک خردن پاهای خود را بگیرند.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. انوشیروان مجریان گفت:

    باسلام
    مشکل بنده داغ شدن کف پا که منو عاصی کرده خواستم اطلاعاتی کسب کنم متاسفانه به چند توصیه و راهکارهایی برخورد کردم چرت و پرت که تنها
    جوابمو نگرفتم که هیچ که اصلاتوضیحاتان خیلی ابتدایی و غیر تخصصی میباشد