پیکرتراشی
بازدید 151
0

پیکرتراشی به روش لیپوساکشن و لیپوماتیک

پیکرتراشی

امروزه اکثر افراد به دنبال زیبا شدن اندام شان هستند و برای رسیدن به آن روش های مختلف پیکرتراشی را امتحان می کنند . در این مقاله قصد داریم به انواع مختلف عمل های پیکرتراشی  که به منظور زیبایی و کاهش وزن صورت میگیرد بپردازیم.

لیپوساکشن :

برای از بین بردن قسمتی از چربی ها که با ورزش و رژیم از بین نرفته اند می توانید از پیکر تراشی به روش لیپوساکشن استفاده کنید . این روش برای قسمت های مختلف از قبیل شکم ، ران ها ، ساق پا ، قفسه سینه ، پشت ، گردن ، باسن ، بازوها و کوچک کردن سینه استفاده می شود . بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که پیکرتراشی به روش لیپوساکشن برای بی نظمی های سطح پوست و درمان سلولیت مناسب نمی باشد ، همچنین افرادی که دارای بیماریهای دیابتی ، عروقی ، کم خونی شدید و سیستم ایمنی ضعیف هستند عمل لیپوساکشن را انجام ندهند .لیپوساکشن مانند هر عمل دیگری دارای عوارضی می باشد . در زیر به این عوارض اشاره کرده ایم :

  • بی نظمی کانتور: ممکن است بعد از لیپوساکشن پوست شما به علت از بین رفتن چربی دچار چروک و خشکی شود ، در بعضی از موارد که چروک زیاد می شود می توانید پوست این ناحیه را بکشید .
  • مشکلات ریوی و قلبی : در بعضی از افراد بعد از عمل لیپوساکشن ممکن است مشکلات ریوی و قلبی ایجاد شود .
  • عفونت : عفونت های پوستی در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد .
  • بی حسی : شما ممکن است بعد از لیپوساکشن احساس بی حسی موضعی یا دائمی در منطقه عمل شده داشته باشید .
  • پارگی داخلی : احتمال پارگی داخلی به وسیله کانول بسیار پایین است .

تمامی عوارض بالا با انتخاب یک پزشک خبره قابل کنترل می باشد . همچنین یک پزشک خبره تمام شرایط بیمار را به خوبی تجزیه و تحلیل می کند زیرا اگر فرد مورد نظر دارای بیماری های خاص باشد خللی در روند عمل به وجود می آورد . بهتر است قبل از عمل لیپوساکشن از داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب مصرف نشود.عمل لیپوساکشن در اکثر مواقع در مرکز های درمانی انجام می شود و در موارد خاص بیمار باید یک شبانه روز در بیمارستان بستری شود و وجود یک همراه برای فرد الزامی می باشد.

لیپوماتیک

یکی از روشهای دیگر برای تخلیه چربی پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک می باشد این روش دقیق تر از پیکرتراشی به روش لیپوساکشن عمل میکند . این روش برای کسانی که اضافه وزن زیاد دارند مناسب نیست زیرا این روش فقط باعث کاهش وزن در افراد می شود . لیپوماتیک یکی از عملهای غیر تهاجمی می باشد که باید توسط یک پزشک خبره انجام شود در غیر اینصورت اگر به درستی انجام نشود باعث افتادگی پوست ، تورفتگی ها غیر طبیعی ، نامتقارنی ، درد و خونریزی به وجود می آید .در این روش پزشک با استفاده از لوله ای به نام کانولا سلول های چربی را از بدن بیمار خارج می کند و در  تمام مراحل انجام کار پزشک با استفاده از مانیتوری کار را مدیریت می کند .  به طور معمول از لیپوماتیک برای فرم دهی و از لیپوساکشن برای لاغری استفاده می شود . در این روش به این دلیل که به بافت چربی هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود می توانید از چربی های خارج شده برای حجم دادن به هر ناحیه ای از بدن بیمار استفاده کنید .قبل از انجام لیپوماتیک باید حتما با یک پزشک خبره مشورت کنید تا اقدامات لازم قبل از عمل را به شما یاد آور شود به طور معمول در این مرحله پزشک مربوطه توده های چربی را شناسایی می کند و به بیمار خود توصیه می کنید که دو هفته قبل و بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان از آسپرین ، ویتامین ای ، الکل و دخانیات استفاده نشود .همچنین برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود باید فرد تا سه روز از نشستن زیاد خودداری کند و از گن های مخصوص استفاده کند .

واترجت

این روش یک نوعی از عمل لیپوساکشن است که با دستگاهی به نام واترجت انجام می شود . برای این عمل افراد باید شرایط زیر را دارا باشند :

  • افرادی که بالای 18 سال سن دارند .
  • دارای یک برنامه ورزشی و غذایی منظم هستند.
  • هیچگونه بیماری دیابت و مشکلات قلبی ندارند .

این روش دارای مزایایی از قبیل دوره نقاهت کوتاه ، عمل در کمترین زمان ممکن ، بدون بیهوشی ، درمان سلولیت ، قابلیت استفاده مجدد از چربی های برداشته شده و از همه مهمتر این عمل بدون درد و خونریزی می باشد .

مقایسه پیکرتراشی به روش لیپوساکشن و لیپوماتیک

  • در لیپوساکشن ممکن است توده های چربی به صورت گلوله ای باقی بمانند اما در لیپوماتیک این مشکل وجود ندارد .
  • در لیپوساکشن برای نتیجه بهتر فرد باید تا 180 روز از گن مخصوص استفاده کن اما در لیپوماتیک تنها کافی است یک هفته از گن استفاده شود .
  • در لیپوماتیک به نسبت لیپوساکشن صدمه ای که به ترابکولای پوستی وارد می شود بسیار کم می باشد .
  • لیپوساکشن نیاز به بیهوشی عمومی و لیپوماتیک نیاز به بی حسی موضعی دارد .
  • احتمال عفونت در لیپوساکشن بسیار بالاتر از لیپوماتیک می باشد .
  • تورم ،کبودی از عوامل بعد از پیکرتراشی به روش لیپوساکشن می باشد که زیاد در بیماران دیده می شود این در حالی است که این عوارض در پیکرتراشی به روش لیپوماتیک کمتر دیده می شود .

چه عمل هایی تحت پوشش بیمه هستند ؟

بیشتر افرادی که چاق هستند تمام رژیم ها و برنامه های ورزشی را امتحان می کنند اما نمی توانند به وزن ایده آل خود برسند برای همین تصمیم به عمل میگیرند . برای کاهش وزن عمل ها به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی صورت می گیرد . اگر اضافه وزن شما بیشتر از 5/1 برابر از وزن ایده آلتان می باشد باید از روش های تهاجمی استفاده کنید در غیر اینصورت باید از روش های غیر تهاجمی استفاده کنید . پیکرتراشی به روش های لیپوساکشن ، لیپوماتیک  و واترجت از روش های غیر تهاجمی هستند که برای زیبایی استفاده می شود به همین دلیل بیمه این عمل ها را تحت پوشش قرار نمی دهد .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *